بخش اخبار سیاسی ایرانیان نیوز :

بازدید رئیس سازمان زندان‌ها از بازداشتگاه اوین

رئیس سازمان زندان ها در بازدیدی چندساعته از بخش‌های مختلف اوین بازدید کرد و با حضور در فضای خوابگاهی و اسکان مددجویان، به گفت‌وگوی صمیمی و چهره به چهره با آنان نشست.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، غلامعلی محمدی، در جمع مددجویان بازداشتگاه اوین حضور یافت و ضمن سرکشی از بخش‌های مختلف همچون فضای خوابگاهی و اسکان آنان، به شکل رودررو نیز با آنان به گپ و گفت چند ساعته نشست.


در بازدید رئیس سازمان زندان‌ها که صبح امروز، چهارشنبه و در یک روز تعطیل انجام گرفت، وی از نزدیک مشکلات رفاهی مددجویان را رصد و در سرکشی از بندهای مختلف، بر پیگیری مشکلات قضایی آن تأکید کرد.


محمدی ابتدا در بخش قرنطینه بازداشتگاه اوین حضور یافت و از مددجویان ساکن در این بخش سرکشی کرد.


مددجویان این بخش، ضمن ارائه درخواست‌ها و مشکلات قضایی خود، از رسیدگی و خدمت‌دهی بازداشتگاه اوین به وضعیتی رفاهی و فضای خوابگاهی قدردانی کردند.


رئیس سازمان زندان‌ها در ادامه جهت پیگیری نحوه ارائه خدمات درمانی به مددجویان، از واحد بهداشت و درمان بازدید کرد و ضمن گفت‌وگو با کادر درمان و همچنین مددجویان گفت: نگهداری از مددجویان بیمار در بازداشتگاه باید ویژه باشد که این امر خصوصادرمورد بیماران اورژانسی و نیازمند به اعزام به مراکز درمانی و پیگیری روند درمانی آنان جدی‌تر دنبال شود.


محمدی تصریح کرد: انتظار داریم درکنار خدمات ویژه که به بیماران درحال انجام است، واحدهای بهداشت و درمان از نظر تجهیز امکانات پزشکی، انتظارات ما و مددجویان را بخوبی برآورده کند. اوین به‌درستی استعداد داشتن یک مرکز درمانی مجهز با تجهیزات لازم را داراست.


رئیس سازمان زندان‌ها ارتقاء کیفیت غذای مددجویان را از اولویت‌های جدی سازمان در سال جاری دانست و با تأکید بر بهبود آن در بازدید از آشپزخانه بازداشتگاه اوین گفت: بهبود کیفیت قضایی از یک طرف و البته به حداقل رسیدن دورریز غذا، باید جدی گرفته شود، حتی برای مددجویان دارای بیماری هم باید غذای جداگانه تدارک دید.


در این رابطه علی هاشمی، مدیر بازداشتگاه اوین نیز بر بهبود کیفیت غذا در سال جاری خبر داد و افزود: ما حتی به درخواست برخی مددجویان، به آنان جیره خشک می‌دهیم که برای طبخ غذای روزانه استفاده کنند. سعی ما ارائه یک برنامه غذایی باکیفیت مناسب است که حتی پرسنل شیفیتی ما نیز در کنار مددجویان از آن استفاده می‌کنند.


غلامعلی محمدی در بخش دیگری از این بازدید، در جمع مددجویان اندرزگاه‌های مختلف ازجمله محکومان مالی، امنیتی و اتباع بیگانه حضور یافت و ضمن دریافت برخی انتقادات آنان از شرایط رفاهی وقضایی، رفع آنان را مورد تأکید و پیگیری اقدامات لازم را به معاون دادستان در امور زندان‌ها ارجاع داد.رصد دوربین‌های امنیتی در سالن‌های خوابگاهی، سرکشی از اتاق اسکان مددجویان، گفت‌وگوی چهره به چهره با آنان به همراه شنیدن جزئیات مشکلات آنان در این بازدید سه ساعته نیز صورت گرفت.


محمدی در جمع مددجویان مددجویان امنیتی و در واکنش به انتقاد برخی از آنان از فضای موجود، بر حل مشکلات آنان تأکید ویژه کرد و گفت: کیفیت غذا و رفاهیات مددجویان بویژه از جنبه اسکان و علی‌الخصوص طبقه‌بندی زندانیان، مورد اعتقاد جدی ماست. توسعه بخش کتابخانه‌ای و ورزشی نیز همواره باید در دستور کار مدیران زندان‌ها باشد.


رئیس سازمان زندان‌ها همچنین با اشاره به هدف خود از بازدید زندان‌ها خاطرنشان کرد: حضور من در زندان‌ها و دیدار نزدیک، مکرّر و مرتب با مددجویان، ازجهت سرکشی و پیگیری دستورات سازمانی و البته دیدن مشکلات مددجویان است. نکات همه را می‌شنوم و راستی‌آزمایی هم خواهم کرد. شخصا وارد جزئیات و مشکلات مددجویان می‌شوم و مطابق بامقررات هم اقدام می‌کنیم.


گفتنی است؛ غلامعلی محمدی علاوه بر حضور در سایر اندرزگاه‌ها و گفتگو با مددجویان و پیگیری درخواست‌های آنان، در خاتمه نیز از آسایشگاه سربازان وظیفه نیز بازدید به‌عمل آورد.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.