بخش اخبار اقتصادی ایرانیان نیوز :

هیچ خانوار سه فرزندی از سامانه زمین رایگان حذف نشده است

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه آئین‌نامه قانون جوانی جمعیت در انتظار تصویب هیات دولت است، تاکید کرد: هیچ خانواده ثبت نام شده‌ای در طرح اعطای زمین حذف نشده است.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، پروانه اصلانی در برنامه زنده میز اقتصاد صدا و سیما، درباره اعطای زمین بر اساس فرم ج به خانوارهای دارای بیش از دو فرزند گفت: بر اساس ماده ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، باید آئین‌نامه اجرایی در هیات وزیران تصویب شود که این آئین‌نامه ارسال شده و هم اکنون در دستورکار کمیسیون قرار دارد.


وی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی در زمان مقرر آئین‌نامه اجرایی را به هیات وزیران ارسال و حتی قبل از تصویب آئین‌نامه فرایند ساماندهی شناسایی متقاضیان و ثبت نام‌ها را آغاز کرده است.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۳۰ هزار خانوار دارای بیشتر از سه فرزند و حتی هفت فرزند ثبت نام کرده‌اند، اظهار داشت: هماهنگی‌های لازم برای اقدامات اجرایی این قانون در وزارت راه و شهرسازی انجام شده و به محض تصویب آئین نامه فرایند اجرایی طرح آغاز خواهد شد.

اصلانی با تاکید بر اینکه زیرساخت‌های این طرح آماده شده، تصریح کرد: در حال حاضر ثبت نام‌ها انجام شده و حتی برای تمامی ثبت نام کنندگان نیز پالایش‌ها انجام گرفته است.

وی افزود: با توجه به اینکه هنوز فرم ج بررسی نشده، هیچ متقاضی مسکن ثبت نام کننده‌ای نیز از این فرایند حذف نشده است.

تبصره ۳ ماده ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، وزارت راه و شهرسازی را مکلف کرده است با همکاری وزارت جهاد و کشاورزی آئین‌نامه این ماده را حداکثر ۳ ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون تهیه و برای تصویب به هیات وزیران ارسال کند که این آئین‌نامه به وسیله وزارت راه و شهرسازی در موعد مقرر ارسال شده است.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.