بخش اخبار اجتماعی ایرانیان نیوز :

وی در ادامه با اشاره به گسترش خدمات درمانی در کشور افزود: باعث افتخار است که علاوه بر کلانشهرها در شهرهایی مثل بابل هم خدمات فوق تخصصی همچون پیوند مغز استخوان ارائه می‌شود و در شهرهای مختلف مردم می‌توانند به خدمات، دسترسی عادلانه داشته باشند.

معاون درمان وزارت بهداشت افزود:  در حال حاضر در کشور حدود ۱۵۰ هزار تخت بیمارستانی و بیش از ۱۴ هزار  تخت ICU داریم و از نظر PICU یاICU اطفال مشکل داشتیم که با همت دولت و وزارت بهداشت  این تخت ها تقریبأ به دو برابر در حال افزایش است.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: بعضی از استان‌ها مثل سیستان و بلوچستان و البرز که از نظر سرانه‌ تخت شرایط خوبی ندارند مورد حمایت بیشتر وزارتخانه قرار می گیرند و امیدورایم بتوانیم سرانه  تخت را سریعا افزایش داده و به استاندارد برسانیم.

وی همچنین در مورد فرهنگ اهدای عضو، بیان داشت: وقتی که مرگ مغزی اتفاق میفتد، برای خانواده خیلی درد آور می باشد. ولی این فرد می‌تواند دوباره به تعداد زیادی از کسانی که جان آنها در تهدید است، حیات دوباره دهد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه تنها اعضای بدن حدود ۲۵ درصد از بیماران مرگ مغزی‌، اهدا می شوند، گفت: باید تلاش کنیم با فرهنگ سازی و اقدامات لازم، بتوانیم مشکل عزیزانی که منتظر پیوند عضو هستند را با استفاده از  عضو از عزیزان مرگ مغزی حل نماییم.

 معاون درمان وزارت بهداشت، ضمن نشست با رییس  و هیات رییسه دانشگاه  علوم پزشکی بابل از بیمارستان‌های فوق تخصصی کودکان امیرکلا، مرکز جامع ترومای شهید بهشتی، بیمارستان آیت الله روحانی بابل و ساختمان جدید بزرگترین بیمارستان تخصصی دیالیز شمال کشور که مراحل پایانی ساخت توسط خیرین  را می گذراند، بازدید کرد.

به گزارش سایت وبدا، وی همچنین از بیمارستان امام خمینی(ره) فریدونکنار مازندران بازدید و به ارزیابی روند ارائه خدمات در این مرکز پرداخت.

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.