بخش اخبار سیاسی ایرانیان نیوز :

گفت‌وگو با مردم، نظارت بر قیمت‌ها و پرداخت یارانه‌ها به دقت توسط دولت دنبال شود/ لزوم ورود دولت به مساله افزایش نامعقول اجاره‌بها

امام جمعه موقت تهران، گفت: از دولت محترم انتظار می‌رود که گفت‌وگوی با مردم، نظارت بر قیمت‌ها و پرداخت یارانه ها مستمر و به دقت انجام شود که مردم به ویژه طبقات نیازمند و آسیب‌پذیر کمترین فشار را متحمل شوند.


به گزارش خبرنگار سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی‌اکبری خطیب نماز جمعه تهران در خطبه‌های آیین عبادی‌-سیاسی نماز جمعه امروز، با اشاره به درگذشت عالم وارسته حجت‌‌الاسلام فاطمی‌نیا، گفت: تهران هفته گذشته یکی از چهره های محبوب روحانی و معنوی خود را از دست داد، عالمِ عامل و واعظ درس‌آمور با آن اطلاعات گسترده و بیان جذاب و لحن دلنشین، سبکبال محیط خاک را به سوی عالم افلاک ترک کرد. برای خانواده محترم و ارادتمندان به استاد فاطمی‌نیا صبر آرزو می‌کنیم.


وی در ادامه به فعالیت های ستاد اهدای عضو اشاره کرد و ابراز داشت: ستاد اهداء عضو این هفته در نماز جمعه مستقر شده، با توجه به پیشرفت دانش پزشکی در کشور عزیزمان این شرایط از نظرعلمی با رعایت موازین شرعی فراهم شده است که با این اهدا عضو، زندگی چند نفر را نجات و رونق میدهد. ان‌شاءالله با ثبت نام پرشور شما عزیزان برگ افتخار دیگری در کتاب افتخارات نماز جمعه رقم بخورد.


رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در ادامه به فرارسیدن سالروز آزادسازی خرمشهر اشاره کرد و گفت: روز سوم خرداد روز الهام بخشی است، در تاریخ مشعشع انقلاب اسلامی این سوم خرداد یک نقطه عطف محسوب می شود و پیش برنده است. این روز یک حماسه بی‌بدیل و حاصل توسل به حق تعالی و اتحاد و انسجام نیروهای رزمنده در ارتش و سپاه و نیروهای مردمی و تدابیر عالمانه بود، درود خدا بر شهدای عزیز ما.


وی اضافه کرد: حماسه خرمشهر همچنان که در تاریخ انقلاب اسلامی یک نقطه عطف است برای مسیر پیش روی ما یک ذخیره فرهنگساز است، می شود با مراجعه به آموزه بزرگ فتح خرمشهر درس های عظیم استخراج کنیم.


حاج‌علی‌اکبری ادامه داد: رهبر انقلاب در سال ۹۵ در سالروز آزادسازی خرمشهر به جوانان عزیز فرمودند که شما جوانان باید درس های این حماسه را به خوبی فراگیرید و منتقل کنید چراکه خرمشهرها در پیش است.


خطیب نماز جمعه پایتخت در اشاره به این خرمشهرها در عرصه‌های مختلف که باید فتح شوند به اقتصاد کشور اشاره کرد و ابراز داشت: یک مورد که بسیار اساسی است این خرمشهر اقتصادی است که باید به فضل الهی فتح شود، سال هاست رهبر عزیز ما روی این مساله تاکید می کند، معنایش این است که این حوزه مهم است و هنوز عناصر غیرانقلابی و میدان جولان مفسدان اقتصادی در این حوزه است.


وی ادامه داد: اخیرا دولت محترم بخشی از این عملیات را آغاز کرده است، موضوع مردمی سازی یارانه‌ها مورد اجماع کارشناسان اقتصادی است که با توجه به ضروریات اقتصاد کشور و شرایط اقتصاد جهانی که تحت تاثیر جنگ و مسائل تولید محصولات غذایی به نحوی کم شده که برخی کشورهای بزرگ جهان از صادرکننده تبدیل به واردکننده شده‌اند یا برخی دیگر وارد مرحله سهمیه بندی شده‌اند.


حاج علی اکبری افزود: در چنین شرایطی که در دنیا به وجود آمده، کشور ما به بهشت قاچاقچیان اقتصادی تبدیل کرده است. این وضعیتی که اکنون در آن هستیم علاوه بر این که مصرف ما را به اسراف آلوده کرده، تولید ما را از رونق انداخته است. اگر این خط بشکند به لطف خدا مسیر برای اصلاحات دیگر باز می شود.


وی عنوان کرد: از دولت محترم انتظار می‌رود که گفت‌وگوی با مردم، نظارت بر قیمت‌ها و پرداخت یارانه ها مستمر و به دقت انجام شود که مردم به ویژه طبقات نیازمند و آسیب‌پذیر کمترین فشار را متحمل شوند.


امام جمعه موقت تهران در ادامه خطبه‌های نماز جمعه به موضوع گرانی اجاره‌بها اشاره کرد و ابراز داشت: موضوع دیگر بحث اجاره‌بها و گرانی اجاره است و شنیدم که مجلس محترم این هفته به آن ورود کرده است. بسیاری از خانواده‌ها و اقشار نیازمند در فصل بهار و تابستان وقتی که موعد جا به جایی می‌رسد واقعا تحت فشار هستند و از روز اول قرارداد اقشار متوسط و نیازمند جامعه را تحت فشار قرار می دهد. این خیلی بد است زندگی خانواده را تحت فشار قرار می دهد.


وی افزود: شنیدم که در مجلس دو فوریت طرحی در این زمینه تصویب شده این مساله فوری تر از این حرف هاست، معلوم می‌شود قوانین قبلی چندان موثر و مفید نبوده است، باید سریعا در این زمینه چاره‌اندیشی شود؛ البته مالکین محترم هم حق و حقوقی دارند اما معقول و منصفانه باشد.


حاج‌علی‌اکبری ادامه داد: در وام ودیعه بانک شروطی تعیین می‌کند که کار برای مستاجر ناممکن شده و در بن بست قرار بگیرد. از دولت محترم تقاضا می شود که جدی و به سرعت اقدام شود، به ویژه در شرایط کنونی توجه ویژه و جدی داشته باشند.


وی اضافه کرد: همچنین از قوه قضاییه هم تقاضا می شود که با قاطعیت با سودجویانی که با استفاده از فضای مجازی باعث گرانی و تورم کاذب می شوند با قاطعیت برخورد کند. همینطور از مردم عزیز و اهل مواسات که کم هم نیستند توقع داریم که قدری با مهر و عطوفت در این شرایط عمل کنند، ان شاء الله بخش بیشتری از موضوع با همدلی بین مردم برطرف شود. همه چیز بحث های تقنینی و قضایی نیست.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.