بخش اخبار سیاسی ایرانیان نیوز :

در حال حاضر، دغدغه اصلی ما مسائل اقتصادی و معیشتی مردم است/ رئیسی اجازه ندهد مطالبات اجتماعی اقتصادی مردم، امنیتی شود

معاون سیاسی حزب اتحاد ملت گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی مردم و رنجی که آن‌ها می‌کشند، تمرکز حزب ما بر این موضوع است و انتظار ورود به مسئله انتخابات درست نیست و مردم فعلا حوصله فکر کردن به انتخابات را ندارند.


حسین نورانی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، در پاسخ به این سوال که این حزب این روزها چه برنامه و هدفی را دنبال می‌کند و درباره انتخابات آینده چه فعالیتیدارد، گفت: در حال حاضر مهم‌ترین دغدغه حزب اتحاد ملت، موضوعات اقتصادی، گرانی‌ها، تورم فزاینده و افسارگسیخته است و تبعات اجتماعی آن است. نگران آن هستیم که این پدیده‌ها با خطای تحلیلی به مسئله‌ای امنیتی تبدیل شود در حالی که فکر و ذکر همه مقامات باید صرفا رفع دغدغه‌های معیشتی و تامین کالاهای اساسی و جلب رضایت مردم  باشد. 


وی افزود: در تمام دنیا برای موضوعاتی مانند نان، شیر و … سیاست‌هایی اختصاص می‌دهند و دولت‌ها موظف هستند نیازهای مردم را تضمین کنند. مردم نباید در رابطه با تامین نان و معیشت اولیه خود دچار استرس باشتد و یا به مطالبات طبیعی آنها رنگ ضدامنیتی پاشید. 


معاون سیاسی  حزب اتحاد تصریح کرد: انتظاری که از دولت آقای رئیسی داریم آن است که در کنار تصمیم‌گیری‌های اقتصادی، از ظرفیت‌های اجتماعی مطمئن شود. از کارشناسی کافی در رابطه تصمیمات بهره ببرد و در کنار همه این‌ها از حق اعتراض مردم دفاع کند و مانع از غلبه از دیدگاه‌هایی شود که به هر پدیده اجتماعی شکل امنیتی می‌دهد. نوع ادبیاتی که آقای رئیسی تاکنون داشته خوب بوده و نباید اجازه دهند که دیگران، با امنیتی کردن فضا نقیض آن رویکرد را عمل کنند. 


نورانی‌نژاد گفت: به نفع شخص آقای رئیسی است که از مردم، چه کسانی که موافق تصمیمات او هستند و چه اکثریتی که نگران شده‌اند و معترضند، در مقابل دیدگاه آنان دفاع کند و به هیچ ترتیبی اجازه ندهد که دولت زیر دین مضاعف برود. حق نیست که مردم فشار را تحمل کنند و اجازه آخ گفتن هم نداشته باشند. 


نورانی نژاد درباره آنکه آیا حزب اتحاد برنامه‌ای برای انتخابات مجلس دارد، گفت: در این شرایط و وضعیت اقتصادی مردم و رنجی که می‌کشند واقعا انتظار ما برای ورود به مسائل انتخابات درست نیست. کشور دچار مسائل زیادی است و مردم فعلا حوصله فکر کردن به انتخابات را ندارند. سیاست مردمی، هیچ قسمت از ذهن خود را در این شرایط معطوف به انتخابات نمی‌کند. به ویژه آنکه ما سوالات زیادی درباره اصل انتخابات با شرایط فعلی و مولفه های معناداری آن داریم که هر وقت زمانش شد به آنها می‌رسیم. 


معاون سیاسی حزب اتحاد درباره آنکه برنامه جبهه اصلاحات به چه صورتی است، گفت: جبهه هم کار خودش را انجام می‌دهد. نماینده حزب ما در آنجا آقای دکتر شکوری راد است و قطعا آنها هم دغدغه‌شان مسائل گرانی، وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم، برجام، سیاست خارجی، رفع تحریم‌ها  و دیگر موضوعاتی است که می‌توان  به کاهش دغدغه‌های مردم کمک کند.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.