بخش اخبار بین الملل ایرانیان نیوز :

طرح آنکارا برای موافقت مشروط با عضویت سوئد و فنلاند در ناتو

یک روزنامه ترکیه‌ای از احتمال موافقت مشروط آنکارا با عضویت سوئد و فنلاند در ناتو خبر داد.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، یک روزنامه ترکیه چاپ آنکارا نوشت که دولت ترکیه ممکن است در مواضع خود در مورد عضویت سوئد و فنلاند در ناتو در صورت تحقق پنج شرط تجدید نظر کند.


این روزنامه نوشت که آنکارا برای دیپلمات‌های سوئدی و فنلاندی که قصد دارند دوشنبه آینده به آنکارا سفر کنند، پرونده موسوم به «پرونده اسکاندیناوی» را آماده کرده است که شامل خواسته‌ها و شرایط ترکیه برای الحاق سوئد و فنلاند به ناتو است.


روزنامه ترکیه با اشاره به اینکه مذاکرات بسیار دشوار در انتظار هیئت‌های دو طرف است، افزود: «در پرونده اسکاندیناوی پنج شرط اصلی متعلق یه توقف حمایت سوئد و فنلاند از تروریسم و تحویل مقام‌های حزب کارگران کردستان و جنبش فتح‌الله گولن به ترکیه، توقف میزبانی از اعضا و نهادهای وابسته به این دو سازمان در خاک دو کشور و درج نام یگان‌های مدافع خلق در سوریه که آنکارا شاخه‌ای از حزب کارگران کردستان می‌داند، به عنوان سازمان  تروریستی وجود دارد».


این روزنامه با بیان اینکه آنکارا خواستار «وعده نه بلکه تضمین» خواهد شد، به نقل از منابع دیپلماتیک، تاکید کرد که از این پنج شرط هرگز عقب نشینی نخواهد شد و آنکارا می‌تواند در صورت پاسخ سوئد و فنلاند به خواسته‌های خود با عضویت آنها در ناتو موافقت کند‌.  


 


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.