بخش اخبار اقتصادی ایرانیان نیوز :

دمودکس‌ها؛ انگل‌های مضری که در سطح پوست شما هستند!


انگل‌های هشت‌پای محاصره کننده پوست سر! بله درست شنیده‌اید پوست سر شما در حال حاضر میزبان هزاران مهمان ناخوانده به نام دمودکس است. دمودکس‌ها انگل‌هایی هستند که در غدد چربی و فولیکول سر یافت می‌شوند.


حتماً تاکنون سعی کرده‌اید که با بررسی پوست سر این انگل‌ها را ببینید، اما بهتر است که تلاش نکنید زیرا این مهمانان ناخوانده میکروسکوپی هستند و با چشم غیرمسلح دیده نمی‌شوند.


شستن و اسکراب مو برای خلاص شدن از شر آنها نیز بی‌نتیجه است. حال شاید این سؤال در ذهن‌تان ایجاد شده باشد که اصلاً این انگل‌ها از کجا و چگونه به پوست سر شما نفوذ کرده‌اند؟


برای رسیدن به پاسخ این پرسش‌ها لووین کر تنها مرکز تخصصی دمودکس و ارائه کننده محصولات دمودکسیلین را دنبال کنید. در ادامه به شما می‌گوییم که مهمانان ناخوانده سر از چه راهی به پوست سر نفوذ می‌کنند و با چه چیزهایی می‌توان آن را درمان کرد.


راه نفوذ انگل‌های دمودکس به پوست سر چیست؟


به گفته دانشمندان از گذشته‌های دور یعنی چیزی حدود 20 هزار سال پیش نیز دمودکس‌ها روی پوست سر انسان‌ها زندگی می‌کردند. دمودکس برویس و دمودکس فولیکولاروم دو نوع از این انگل‌ها هستند و تفاوت آنها در اندازه و محل زندگی در پوست سر است.


چه بیماری‌های توسط دمودکس‌ها ایجاد می‌شود؟


 با زیادشدن دمودکس در سطح پوست و پس از مرگ آنها مواد زائدی که در خود ذخیره کرده بودند، آزاد شده و منافذ پوست را می‌بندند. بسته‌شدن منافذ پوستی باعث بیماری‌های از جمله درماتیت سبورئیک، روزاسه و آکنه می‌شوند و برخی بیماری‌های دیگر نیز تشدید می‌کنند.


استفاده از محصولات دمودکسیلین علاوه بر درمان این بیماری‌ها تعداد دمودکس پوست را کنترل کرده و از بروز بیماری دمودکس جلوگیری می‌کند. در ادامه به معرفی برخی از این بیماری‌ها می‌پردازیم.


بیماری دمودکوزیس


همان‌طور که گفته شد دمودکس‌ها باعث بیماری‌های زیادی می‌شوند و تحمل آن را برای بیمار سخت می‌کنند. شما با داشتن نشانه‌های زیر ممکن است به بیماری دمودکوزیس مبتلا باشید.


  • حساسیت‌ها و تحریک‌پذیری پوست
  • قرمز شدن پوست
  • خشک‌شدن پوست
  • پوسته‌پوسته شدن
  • خارش‌های پوستی
  • قرمز شدن چشم و پلک‌ها
  • ریختن مژه‌ها


 با استفاده از محصولات دمودکسیلین می‌توانید سریع‌تر این بیماری را درمان کنید. محصولات دمودکسیلین لووین کر با انواع شامپو، کرم ضدآفتاب، مرطوب‌کننده و ژل شستشو از بروز بیماری‌های مربوط به دمودکس‌ها جلوگیری و در صورت ابتلا آن را درمان می‌کنند.


بیماری روزاسه


این بیماری که نوعی التهاب پوستی است در بزرگسالان شایع است. این بیماری می‌تواند به دلایل متعددی از جمله ناهنجاری‌هایی که در رگ‌های خونی به وجود می‌آیند، باشد. علاوه بر این، باکتری‌های هلیکوباکتر پیلوری، ژنتیک، سفید بودن رنگ پوست و دمودکس فولیکولاروم از علل شایع روزاسه هستند.


موضوع مهمی که وجود دارد این است که با آزمایش‌هایی که روی افراد مبتلا به روزاسه انجام شد مشخص شد که دمودکس‌های موجود در پوست این بیماران بیشتر از افراد سالم است. پس از بررسی‌ها ارتباط دمودکس با این بیماری را آنزیم‌های موجود در این انگل‌ها تشخیص دادند.


نفوذ دمودکس‌ها به پوست واکنش‌های دفاعی بدن را در پی دارد که باعث بروز بیماری روزاسه شده که راه‌های درمانی برای آن وجود دارد از جمله محصولات دارویی دمودکسیلین که فاقد مواد شیمایی هستند و کمک زیادی به درمان این بیماری می‌کنند. علائم آن در زیر ذکر شده است:


  • التهاب و قرمزی پوست در قسمت‌های صورت مانند گونه، پیشانی و بینی
  • خارش و سوزش پوست
  • نازک شدن پوست و آشکار شدن رگ‌ها
  • خشکی در پوست
  • جوش
  • قرمزی در چشم‌ها و پلک


بیماری بلفاریت


بلفاریت یکی از بیماری‌های پوستی است که در پلک‌های چشم ایجاد می‌شود. محل دقیق این بیماری در قسمت رویش مژه‌هاست. این بیماری حس ناخوشایند و گاهاً دردناکی را برای بیمار در پی داشته و باعث التهاب در پلک می‌شود. استفاده از محصولات دمودکسیلین باعث تسکین شده و به درمان این بیماری کمک می‌کند.


 لازم به ذکر است که این بیماری مسری نبوده و با افتادگی‌های پلک کاملاً متفاوت است، افتادگی پلک با جراحی یا تزریق بوتاکس قابل‌درمان است. دمودکس‌ها با حمل باکتری، آسیب مستقیم و بروز حساسیت باعث ایجاد بیماری بلفاریت می‌شوند. حرکت دمودکس روی سطح پوست باعث ایجاد زخم‌ها و شوره زدن پلک می‌شود.


 همچنین دمودکس‌ها با آنزیم‌هایی که دارند حساسیت‌هایی در سطح پوست ایجاد می‌کنند. یکی دیگر از دلایل بیماری بلفاریت توسط دمودکس‌ها انسداد منافذ پوستی در پلک است. در ادامه به بررسی علائم این بیماری می‌پردازیم:


  • چسبناک شدن پلک
  • خشکی یا نمناکی چشم
  • سرخ شدن چشم‌ها
  • التهاب پلک
  • پلک‌زدن مداوم
  • رشد و شکل غیرطبیعی مژه‌ها
  • ایجاد شوره در پلک
  • خارش پوست بالای پلک  


  بیماری درماتیت سبورئیک


شاید در سر خود یا اطرافیانتان شوره سر را دیده باشید اما ندانید که دلیل آن چه می‌تواند باشد؟ شوره سر یکی از علائم خفیف بیماری درماتیک سبورئیک است که گاها باعث خارش نیز می‌شوند.


نوزادان نیز ممکن است به درماتیک سبورئیک مبتلا شوند و علائم آن به‌صورت قرمزی پوست یا پوسته‌های چربی در سر، گوش یا پاها است که خارش ندارند.


در بزرگسالان این بیماری در قسمت‌هایی از پوست که غدد چربی بیشتری دارند مانند گوش، ابرو، گودی بالای لب و قفسه سینه و ایجاد می‌شود که خارش و گاها التهاب را به همراه دارد.


 البته علت بیماری به طور کامل مشخص نشده است، اما دمودکس‌ها می‌توانند از علل این بیماری باشند که می‌توان با استفاده از محصولات دمودکسیلین از بروز آن تا حد زیادی جلوگیری کرد.


0032


آیا ریزش مو به وجود دمودکس‌ها ارتباطی دارند؟


داشتن موهای پرپشت و سالم به حفظ زیبایی شما کمک می‌کند. اما برخی بیماری‌ها باعث ریزش موها شده که بسیاری از افراد به دنبال یافتن علت و درمان آن هستند.


فولیکول‌ها محل زایش و رشد موها هستند و همچنین مواد مغذی را به موها می‌رسانند. از بین رفتن فولیکول‌ها موجب ریزش مو می‌شود. دمودکس‌ها یکی از عوامل آسیب به فولیکول و ریزش مو هستند.


عملکرد دمودکس در ریزش مو به این صورت است که افزایش آن‌ها باعث تغذیه بیشتر از فولیکول و کاهش مواد مغذی در مو می‌شوند.


 هرچه مواد مغذی کمتری به موها برسد رشد و استحکام آنها کمتر شده و ریزش مو آغاز می‌شود. همچنین تعداد زیاد دمودکس‌ها باعث حالت دفاعی بدن برای از بین بردن آنها از طریق کاهش مواد مغذی است و کاهش مواد مغذی ریزش مو را در پی دارد.


درصورتی‌که به ریزش مو به دلیل وجود دمودکس‌ها مبتلا هستید می‌توانید با مصرف محصولات بهداشتی مانند شامپوی دمودکسیلین لووین کر از ریزش بیشتر موها جلوگیری کرده و تا حد زیادی به درمان آن کمک کنید. البته قبل از استفاده از هر نوع موادی لازم است که با مراجعه به پزشک علت ریزش مو مشخص شود.


راه‌های درمان دمودکس


 درمان دمودکس باید با داروهای فاقد هرگونه مواد شیمایی انجام شود، زیرا دوره درمان دمودکس طولانی بوده و وجود مواد شیمایی باعث تشدید این بیماری می‌شود. محصولات دمودکسیلین با ترکیبات گیاهی از جمله روغن چایی به درمان و کنترل دمودکس کمک می‌کنند.


علاوه بر راه‌های درمان دارویی لازم است که افراد موارد بهداشتی را به‌خصوص در آرایشگاه‌ها و استخرها رعایت کنند.


استحمام پس از فعالیت‌های ورزشی، تمیز نگه‌داشتن پوست و عدم استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی که چربی پوست را به طور نامناسبی افزایش می‌دهند، از بروز دمودکس جلوگیری می‌کند.


پایان رپرتاژ آگهی

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.