بخش اخبار اجتماعی ایرانیان نیوز :

آمادگی دانشگاه نفت و گاز اوفا برای همکاری با دانشگاه‌های ایران

در دیدار سرگئی گریکف (Sergey Grekov) معاون نخست‌وزیر جمهوری باشقیرستان فدراسیون روسیه و هیئت همراه وی با قاسم عموعابدینی معاون آموزشی وزارت علوم، طرفین بر افزایش همکاری‌های علمی تاکید کردند.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران، از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، در این دیدار که قائم‌مقام دانشگاه نفت و گاز اوفا (Ufa) و وابسته اقتصادی سفارت روسیه در تهران نیز حضور داشتند، عموعابدینی با بیان تاریخچه‌ای از روابط علمی و فناوری ایران و روسیه، امکانات و توانمندی‌های دانشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری و موسسات پژوهشی ایران را تشریح و بر آمادگی کشورمان در زمینه توسعه همکاری با نهادهای علمی و پژوهشی عضو فدراسیون روسیه تأکید کرد.


نماینده دانشگاه اوفا نیز بر آمادگی آن دانشگاه بزرگ برای توسعه همکاری‌ها به ویژه در زمینه نفت و گاز با دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی کشورمان تأکید کرد.


قاسم عموعابدینی معاون آموزشی وزارت علوم ضمن استقبال از موارد مطرح شده، از طرف مقابل درخواست کرد پیشنهادات اجرایی خود را در قالب تفاهم‌نامه و از طریق مجاری دیپلماتیک برای مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارسال کنند تا ضمن بررسی دقیق، همتای ایرانی برای افزایش همکاری‌های فیمابین به طرف روسی معرفی شود.


 


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.