بخش اخبار سیاسی ایرانیان نیوز :

نقدی ماندن یارانه‌ها و حفظ قیمت‌های جدید کالاها، خلاف قانون مجلس و باعث افزایش ‎تورم است.

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: در دو ماهه واریز یارانه نقدی نظارت برشبکه توزیع، برخورد با متخلفان و تکمیل بانک اطلاعات مردم و ثبت آمار موزائیکی از مصرف واقعی کشور امری ضروری است.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، مالک شریعتی نیاسر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر، نوشت:


‌«اصلاح یارانه‌ها؛


۱. انتقال ‎یارانه به آخر زنجیره کالای اساسی، ضریب دسترسی نیازمند واقعی را بالا برده، فساد در واردات نهاده‌ و قاچاق کالای یارانه‌ای را کاهش می‌دهد.


۲. واقعی‌تر شدن قیمت، فاصله بهره‌مندی ثروتمندان از یارانه پنهان با فقرا و در نتیجه ‎ضریب جینی را کاهش می‌دهد.‌


۳. دهک بندی ۳-۶-۱ در آغاز کار، حذف فقط ۱۰٪ بالا و فاصله کم سهم یارانه ۳۰٪ خیلی نیازمند با ۶۰٪ متوسط نیازمند، کاملا مدبرانه است.


۴. سخنان تلویزیونی شفاف، واریز وجه قبل از اجرا و مسوولیت پذیری شخص ‎رئیس‌جمهور با حضور در میان مردم، عامل آرامش بخشی، جلب اعتماد مردم و ناکامی دشمن بود.‌


۵. در دوره موقت دوماهه: نظارت بر شبکه توزیع، برخورد با متخلفان، تکمیل بانک اطلاعات مردم و ثبت آمار موزائیکی از مصرف واقعی کشور و اجرای آزمایشی روش کالابرگ الکترونیکی ضروری است و دو هشدار:


۱. نقدی ماندن یارانه‌ها و حفظ قیمت‌های جدید کالاها، خلاف قانون مجلس و باعث افزایش ‎تورم است.‌


۲. چنانچه دولت محترم به سرعت و البته با دقت ‎اصلاح نظام مالیاتی (ابتدا PIT و سپس CGT) و نیز ‎اصلاح نظام بانکداری و تحول بازار سرمایه را طراحی و عملیاتی نکند، اصلاح نظام یارانه‌ها که در کوتاه مدت شیرین است، در میان مدت خنثی شده و در بلندمدت کام مردم و دولت را کاملا تلخ خواهد کرد.»


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.