بخش اخبار ورزشی ایرانیان نیوز :

فینال جام حذفی انگلیس: کلوپ و توخل به دنبال طلسم شکنی

در بازی فینال جام حذفی انگلیس از ساعت ۲۰:۱۵ امشب تیم‌های چلسی و لیورپول در ورزشگاه وکیلی به مصاف هم خواهند رفت.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، یورگن کلوپ مطمئناً تا به حال از شنیدن کلمه چهارگانه خسته شده، اما در حالی که تیم او با شانس واقعی برای تولید چیزهای غیرقابل تصور – حتی اگر چشم انداز منچسترسیتی برای از دست دادن امتیاز در لیگ برتر ضعیف به نظر می رسد – دست از خیال پردازی برنمی‌دارد.


کلوپ که هرگز از احساسات خود در برنامه بازی های فشرده خودداری نمی کند، دوره دلهره آور را پشت سر گذاشته تا لیورپول را با اضافه کردن چهار جام به ویترین خود حفظ کند، اما این خستگی ممکن است در چند بازی اخیر آنها آشکار شود.


در واقع، لیورپول برای کنار گذاشتن ویارئال از لیگ قهرمانان اروپا به یک بازگشت درخشان در نیمه دوم نیاز داشت، در مقابل تاتنهام تا حدودی بی فکر به نظر می رسید و در اواسط هفته از بهترین عملکرد خود در برابر استون ویلا فاصله داشت.


تغییرات زیاد کلوپ البته باید در نظر گرفته شود، زیرا جوئل ماتیپ و سادیو مانه پس از گل دقیقه سوم لوئیز بازی را تغییر دادند، اما فاصله با منچسترسیتی در صدر جدول لیگ برتر در سه امتیاز باقی مانده است.


بنابراین عنوان قهرمانی لیگ برتر از دست آنها در حال حاضر خارج است، اما جام اتحادیه قبلاً در ویترین قرار گرفته و پس از پایان دادن به ۱۶ سال ناکامی در جام حذفی، سفری به پاریس برای یک فینال دیگر لیگ قهرمانان اروپا با رئال مادرید در انتظار است.


کلوپ با وجود تمام تلاش‌های موفقیت‌آمیز خود در سایر تورنمنت‌ها، هرگز لیورپول را از دور پنجم جام حذفی قبل از دوره 2021-2022 فراتر نبرده بود، زیرا قرمزها شروزبری تاون، کاردیف سیتی، نورویچ سیتی، ناتینگهام فارست و منچسترسیتی را پشت سر گذاشتند تا به فینال در ومبلی صعود کنند.


از زمانی که جرارد در سال 2006 خیره کننده بود، لیورپول به جام حذفی دست پیدا نکرد – در آن سال وستهام یونایتد را در ضربات پنالتی شکست دادند – و آن‌ها با 15 بازی بدون شکست در تمام تورنمنت‌ها به فینال امروز وارد خواهند شد.


هفت تا از 8 بازی اخیر آنها با پیروزی به پایان رسیده، اما با توجه به استانداردهای دفاعی بسیار بالا، یک بازی سه بازی بدون کلین شیت چیزی شبیه یک بررسی واقعیت سخت بوده و نبردهای سخت تری برای لیورپول در بازی‌های دو هفته بعدی وجود دارد.


با این حال، چشم انداز تکمیل به دست آوردن دو جام داخلی برای اولین بار از فصل 01-2000 یکی از مواردی است که لیورپول تمایلی به رد کردن آن نخواهد داشت. 


تلنگر ظریف پیر امریک اوبامیانگ در سال 2020. ضربه شگفت انگیز یوری تیلمانش در سال 2021. رویاهای چلسی در جام حذفی با دو گل به یاد ماندنی در دو فینال گذشته از بین رفت و تیم توماس توخل برای اثبات اینکه نیازی به انگیزه اضافی ندارد، بار سوم به فینال قدم می‌گذارد.


چلسی با شروع فصل به عنوان قهرمان اروپا قبل از افزودن برچسب قهرمان جهان به نام خود، تنها چند هفته دیگر می‌تواند به عنوان قهرمان لیگ قهرمانان اروپا لذت ببرد.


با این حال، پس از تایید کنسرسیوم تاد بوهلی به عنوان مالکان جدید باشگاه، آبی ها به سه بازی بدون برد در لیگ برتر پایان دادند و در روز چهارشنبه با نتیجه 3-0 مقابل لیدز یونایتد پیروز شدند.


آبی‌ها دیگر نیازی به سفر به خارج از پایتخت قبل از پایان فصل و غبارروبی – مصاف در خانه با لسترسیتی و واتفورد – ندارند و به سرعت رویای کریستال پالاس را در نیمه‌نهایی ماه گذشته شکست دادند. 


چسترفیلد، پلیموث آرگیل، لوتون تاون و میدلزبرو نیز در تورنمنت امسال توسط چلسی حذف شده‌اند و به دنبال نهمین قهرمانی در جام حذفی هستند.


از زمانی که لیورپول آخرین بار 16 سال پیش جام را به دست آورد، چلسی در دوره های 2007، 2009، 2010، 2012 و 2018 قهرمان شده و حداقل دو بار در تمام بازی های جام حذفی خود در این دوره به گل رسیده است.


توخل با هدایت آبی‌ها برای چهارمین فینال داخلی‌شان از زمان انتصابش به عنوان سرمربی، با رکورد ژوزه مورینیو برابری می‌کند، اما رکورد تنها دو برد از شش بازی اخیر آنها برای آبی پوشان قبل از فینال، چندان خوشایند نیست.


چلسی می‌تواند کمی راحت‌تر نفس بکشد، زیرا می‌داند که اکنون باید با کمترین مشکل به جمع چهار تیم برتر لیگ برتر برسد و پایان دادن به فصل با جام حذفی دیگر راهی مطمئن برای توخل خواهد بود که جایگاهش را تثبیت کند.


هیچ تیمی از آغاز قرن تاکنون متحمل سه شکست متوالی در فینال جام حذفی نشده است، اما آرسنال هر دو بار شفیلد ونزدی را شکست داد، زمانی که همان دو تیم آخرین بار در یک فصل در سال 1992-1993 در فینال جام حذفی و جام اتحادیه با هم دیدار کردند. چلسی می‌تواند از همتایان خود در پایتخت الهام بگیرد، اگر تقابل آنها در ومبلی با انتقامی از لیورپول به پایان برسد.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.