بخش اخبار سیاسی ایرانیان نیوز :

حاشیه‌ورزی‌های سفر مهم رئیس‌جمهور به روسیه، ضرورت نگاه ملی به موضوعات کلان کشور را یادآوری کرد

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری با انتقاد از حاشیه‌ورزی‌های صورت گرفته درباره دستاوردهای سفر مهم رئیس جمهوری به روسیه، از «سیاست‌ورزان»، «اهالی رسانه» و «تریبون‌داران داخلی» خواست در اینگونه مسائل، نگاه ملی به موضوعات کلان کشور را مدنظر قرار دهند.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، محمدصادق خیاطیان با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود به غرض‌ورزی‌های صورت گرفته درباره سفر دیپلماتیک رئیس جمهوری به مسکو واکنش نشان داد و نوشت: بررسی برخی واکنش‌ها و حاشیه‌ورزی‌ها درباره سفر اخیر رئیس‌جمهور به روسیه، بیش از همه چیز، نیاز به نگاه ملی به موضوعات کلان کشور را یادآوری می‌کند.


وی افزود: در بحبوحه تحولات مهم منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای و همزمان با گفت‌وگوها برای رفع تحریم‌ها، تلاش برای به حاشیه بردن دستاوردهای یک سفر مهم دیپلماتیک، اگر از سوی بدخواهان کشور انجام شود قابل درک است چون انتظار دیگری از آنها نیست، اما چنین رویکردی در داخل حتما می‌تواند مایه تعجب باشد.


رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری، سیاست خارجی را عرصه پیکار برای پاسداری از منافع ملی عنوان کرد و نوشت: امتداد یافتن برخی اختلاف‌نظرهای داخلی به این عرصه، اقدامی مخرب و خلاف مصالح کلان کشور است. از سیاست‌ورزان، اهل رسانه و سایر تریبون‌داران داخلی انتظار می‌رود این تفکیک را در گفتار و کردار خود مدنظر قرار دهند و به موضوعاتی از قبیل توسعه مناسبات اقتصادی و راهبردی تهران-مسکو و سایر موضوعات حوزه دیپلماسی، ملی نگاه کنند.


خیاطیان با بیان اینکه تسری بی‌محابای رقابت‌ها و بگومگوهای داخلی به همه چیز و همه عرصه‌ها، میدان کنشگری مبتنی بر عقلانیت و مصالح ملی را در کشور تنگ‌تر و تنگ‌تر می‌کند، خاطرنشان کرد: آنچه در این تنگنا به مسلخ می‌رود فقط چهره بین‌المللی و وجهه کشور در تعاملات خارجی نیست، این تنگنا روی منافع مردم و زندگی آنان نیز سایه می‌اندازد. همه با هم باید از شکل گرفتن چنین فضایی جلوگیری کنیم.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.