بخش اخبار سیاسی ایرانیان نیوز :

نبض دانشگاه‌ها از دستان استادان مورد احترام جامعه‌ دانشگاهی در آمده است

کانون صنفی استادان داننشگاهی ایران در بیانیه‌ای ضمن انتقاد از اخراج اساتید دانشگاه و با تاکید براینکه نبض دانشگاه‌ها از دستان استادان مورد احترام جامعه دانشگاهی به در آمده است از وزارت علوم خواست با بازنگری در تصمیم قطع همکاری دکتر محمد فاضلی و دکتر آرش اباذری، حس خشنودی را به جمهور استادان دانشگاه در کشور بازگرداند.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، متن این بیانیه به شرح زیر است:


مردم ارجمند ایران، دانشگاهیان و پایوران عرصه‌ی دانش و اندیشه، بر ما است تا گزارشی از وضعیت و ساختار  نه چندان مطلوب دانشگاه‌ها را به عنوان کانون صنفی استادان دانشگاهی ایران به  نظرها برسانیم.


بیش از یک دهه است که نبض دانشگاه‌ها از دستان استادان مورد احترام جامعه دانشگاهی به در آمده و کیان استقلال دانشگاه ها را دیگر داستانی از گذشته باید دانست. دیگر به زحمت می‌توان دانشگاه را پیوندگاه اندیشه‌های گوناگون یافت.


نشانه چنین ناگواری‌ها،  برخوردهای شبه قانونی با استادان و پایورانی است که با همه سختی‌ها، دل در گرو ایران سرفراز  دارند. در خبرها است که آقایان، دکتر  محمد فاضلی  از دانشگاه شهید بهشتی  و نیز دکتر  آرش اباذری از دانشگاه صنعتی شریف از ادامه همکاری خود با دانشگاه باز داشته شده‌اند. آن گونه که دانشگاه‌های یادشده به اطلاع عموم رسانده‌اند، قطع همکاری‌ها، بر دلیل‌های قانونی در هیات عالی جذب استوار بوده است.


اکنون این پرسش ها  به میان آید که چرا این توجیه‌ها، جامعه دانشگاهی و نیز عموم مردم را خشنود نساخته است؟ آیا روش‌های به کار گرفته شده برای چنین تصمیم‌هایی مورد رضایت اکثریت جمهور استادان است؟ کنش‌هایی این چنین، که مایه نگرانی نه دانشگاهیان که عموم مردمان است، آیا سبب سستی بیش از پیش جایگاه دانشگاه‌ها نیست؟


همین که چنین خبری، مایه‌ی تشویش دانشگاهیان و مردم ایران شده، بر مسولان دانشگاهی (مرتبط با این تصمیم ها) است که برای خرسندی جمهور استادان، دوباره‌نگری کرده و تا خشنودی جامعه دانشگاهی در رفع این نگرانی‌ها  بکوشند.


ایران در نیازمندترین زمان به فرزندان فرهیخته‌اش است. ما به توسعه پایدار بیش از گذشته نیازمندیم و با برخوردهایی این چنین، با دانشمندان و پایوران علمی، این مهم از دسترس این ملت با فرهنگ و تاریخ دور می‌شود.


بپذیریم، در دانشگاه است که با برخورد اندیشه‌های  گوناگون، بنیان‌های ثروت  جامعه پای می‌گیرد. ما به همه اندیشه‌ها و آرمان‌ها برای گذار از چالش‌ها نیازمندیم. ما برای به جریان افتادن چنین اندیشه‌هایی باید شکیبایی داشته باشیم.


اکنون، مدیران و مسئولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را به دوباره نگری در قطع همکاری این دو استاد گرامی می‌خوانیم. کانون صنفی استادان دانشگاهی ایران بر آن است که با بازنگری در تصمیم قطع همکاری آقایان دکتر محمد فاضلی و دکتر آرش اباذری حس خشنودی را به جمهور استادان دانشگاه در کشور بازگرداند. این خود می‌تواند نشانی از  امید به تغییر اثربخش در جوانان و آینده‌داران نسل‌های بعدی در کشور باشد.   


کانون صنفی استادان دانشگاهی ایران


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.