بخش اخبار اقتصادی ایرانیان نیوز :

اطلاعاتی پیرامون اخذ شهروندی ترکیه با خرید ملک


چرا شهروندی ترکیه؟


ترکیه کشوری پهناور، چهار فصل با آب و هوایی عالی است. این کشور با توجه به موقعیت جغرافیایی ویژه ای که دارد، از اهمیت بسزایی برخوردار است. مردم این کشور، از لحاظ فرهنگی به ایرانیان نزدیک هستند؛ به همین جهت اگر به دنبال اقامت، شهروندی (تابعیت) و پاسپورت یک کشور دیگر هستید، مطمئنا خرید ملک در ترکیه یکی از بهترین و سریع‌ ترین راهها محسوب می شود. آسان بودن اخذ شهروندی ترکیه از طریق خرید ملک، مناسب بودن قیمت ملک در این کشور نسبت به سایر کشورهای اروپایی و دیگر مناطق توریستی جهان، مناسب بودن هزینه های زندگی، آب و هوای عالی و اشتراکات فرهنگی – دینی این کشور با ایران همه از عواملی است که ارزش خرید ملک را در ترکیه به شدت بالا برده است.


در این بخش، بعد از اشاره ای گذرا به راههای اخذ شهروندی ترکیه، در مورد اخذ شهروندی از طریق خرید ملک به تفصیل با شما سخن خواهیم گفت.


راههای گرفتن شهروندی ترکیه:


کشور ترکیه در تاریخ ۱۱/۰۲/۲۰۱۰ بیانیه ای به شماره (۱۳۹/۲۰۱۰) منتشر کرد که بنا بر مفاد آن به شهروندان دیگر کشورهای جهان این حق داده شده بود که از طریق یکی از روشهای زیر شهروندی ترکیه را دریافت کنند. اصلاحیه بیانیه مذکور در سال ۲۰۱۸ به شماره ۵۹۰۱ صادر گردید. در اصلاحیه مذکور، هر شهروندی خارجی که متقاضی دریافت تابعیت (شهروند) ترکیه باشد، باید به یکی از روشهای زیر اقدام کند:


1) اخذ تابعیت از طریق سرمایه گذاری که شامل وجوه زیر می شود:


۱. خرید یک یا چند ملک در ترکیه به ارزش حداقل ۲۵۰،۰۰۰ دلار.


۲. سپرده بانکی به مدت حداقل ۳ سال، معادل ۵۰۰،۰۰۰ دلار.


۳. استخدام حداقل ۵۰ شهروند ترکیه ای.


۴. خرید اوراق قرضه دولتی به ارزش حداقل ۵۰۰،۰۰۰ دلار.


2) تابعیت ترکیه از طریق کار در این کشور:


هر شهروند خارجی که به مدت پنج سال در ترکیه کار کند و مالیات و بیمه خود را پرداخت نماید، بعد از پنج سال شهروندی به او تعلق می گیرد. فراموش نکنید در این روش شما در ابتدا باید چالیشما ایزنی دریافت کنید. منظور از چالیشما ایزنی همان مجوز کار است. شرایط دریافت آن نیز به این شکل است که یک کارفرمای ترکیه ای به صورت قانونی شما را در شرکت خود استخدام کرده و برای شما بیمه رد کند. البته شما می توانید به صورت مستقل نیز اقدام کنید، به این نحو که یک شرکت را به اسم خود ثبت کرده و به آسانی اجازه کار دریافت کنید. شما در ترکیه حتی برای افتتاح یک سوپر مارکت نیز باید شرکت ثبت کنید.


159


3) اخذ تابعیت ترکیه از طریق اصل و نسب


با توجه به مدارک و شواهدی که در دست دارید، باید بتوانید ثابت کنید شما از طرف پدر، مادر، پدر بزرگ و یا مادر بزرگ دارای اصل و ریشه عثمانی هستید.


4. ازدواج با یک شهروند ترکیه ای


لازم به ذکر است در این روش اولا باید ازدواج به حسن نیت صورت پذیرفته باشد، ثانیا: با همسر ترکیه ای خود زندگی کنید و از او جدا نباشید و ثالثا: سه سال از ازدواج شما گذشته باشد تا بتوانید جهت دریافت شهروندی اقدام نمایید.


5) از طریق فرزندخواندگی در صورتی که کودک کمتر از 18 سال سن داشته باشد.


ما در این مقاله بنا داریم که تنها پیرامون یکی از موارد مذکور با شما سخن بگوییم و آن هم شهروندی ترکیه از طریق خرید ملک است.


اخذ شهروندی در ترکیه با خرید ملک:


شما با خرید یک یا چند ملک (آپارتمان، ویلا و مغازه اعم از نوساز (کلید نخورده) یا دست دوم (فروش مجدد)) به ارزش حداقل دویست و پنجاه هزار دلار (حدود  شش میلیارد تومان)، مشمول شهروندی ترکیه خواهید شد. این مبلغ در قانون پیشین ترکیه، یک ملیون دلار بود که در اصلاحات جدید سال 2018، به 250 هزار دلار کاهش یافته است.


شاید این سؤال به ذهن شما خطور کند که آیا تفاوتی بین اقامت دائم ترکیه و شهروندی (تابعیت) این کشور وجود دارد؟ در پاسخ باید گفت: بله! با اقامت دائم، شما همچنان یک خارجی محسوب می شوید و حق انجام بسیاری از کار ها را نخواهید داشت. اما با شهروندی ترکیه، شما یک شهروند ترکیه ای به حساب می آیید و از تمامی حقوق و مزایای آنها برخوردار خواهید بود؛ از جمله اینکه می توانید گذرنامه ترکیه را در کمتر از دو هفته دریافت کنید، می‌توانید در ترکیه کار کنید، حساب بانکی باز کنید، تحصیل کنید و بدون نیاز به تمدید اقامت برای همیشه در ترکیه زندگی کنید.


یکی از مهمترین مزایای خرید ملک در ترکیه، امکان دریافت تابعیت و پاسپورت برای همسر و فرزندان زیر 18 سال متقاضی است.


هم اکنون برای خرید ملک در ترکیه، اعم از خانه، آپارتمان، ویلا، فروشگاه و یا زمین می توانید با شرکت امتلاک تماس حاصل فرمایید تا بهترین گزینه را با مناسب ترین قیمت ها در مهمترین استانهای ترکیه به شما عزیزان پیشنهاد دهند.


شرایط اخذ تابعیت ترکیه از راه خرید ملک:


برای اخذ تابعیت ترکیه با خرید ملک لازم است، ملک و متقاضی خرید آن دارای شرایط خاصی باشند که در زیر به آنها می پردازیم:


الف شرایطی که باید در ملک وجود داشته باشد:


۱. ارزش ملک یا مجموع املاک خریداری شده حداقل 250 هزار دلار یا معادل آن به لیر ترکیه باشد. واریز پول می بایست مستقیما از حساب سرمایه گذار در خارج از ترکیه به حساب فروشنده در داخل ترکیه واریز گردد. شرایط اکنون ایران به نحوی است که امکان واریز پول با این شرایط وجود ندارد. شهروندان ایرانی می توانند پول را از طریق صرافی ها به حساب خود در ترکیه واریز نمایند و سپس از حساب خود در داخل ترکیه، به حساب بانکی فروشنده ملک، واریز نمایند.


۲. ثبت ملک در اداره تاپو و کاداسترو ترکیه (اداره ثبت اسناد و املاک)، خواه این ملک آماده باشد یا در دست ساخت.


۳. ملک باید از یک شرکت یا شهروند ترکیه ای خریداری شود.


4. اتباع خارجی موظفند گزارش ارزیابی املاک و مستغلات را از یک شرکت ارزیابی املاک و مستغلات مصوب دولت ترکیه دریافت کنند. قیمت ملک در گزارش ارائه شده از طرف شرکت یا افراد، باید بالای 250٫000 دلار ارزیابی شود. این گزارش شامل اطلاعات کامل و دقیقی پیرامون موقعیت و وضعیت ملک فروخته شده است. صدور گزارش ارزیابی املاک و مستغلات معمولا از سه روز تا یک هفته به طول می انجامد و از تاریخ صدور آن به مدت سه ماه اعتبار خواهد داشت.


دوم: شرایطی که باید در متقاضی خرید ملک وجود داشته باشد:


۱. خریدار باید جزء یکی از تابعیت هایی باشد که می توانند در مقابل خرید ملک در ترکیه، شهروندی دریافت کنند. قانون شهروندی ترکیه به تمامی ملیت های جهان شهروندی می دهد، مگر چند ملیت معدود همچون: کره شمالی و سوریه.


۲. خریدار ملک باید به سن قانونی رسیده باشد.


۳. خریدار موظف است ۳ سال از شروع تاریخ خرید ملک، آن را به فروش نرساند. این تعهد باید در سند مالکیت (سند تاپو) درج گردد.


پس از تکمیل مدارک و مستندات ذکر شده، شما باید به اداره تاپو و کاداسترو (ثبت اسناد و املاک) مراجعه کرده و درخواست تقاضای شهروندی را ثبت می کنید. پس از ارائه مدارک مربوطه، اداره مذکور گزارش ارزیابی مدارک و فیش های انتقال وجه بانکی خرید شما را بررسی کرده و پس از 3 روز کاری تا یک هفته، نامه تأییدیه حق شهروندی را به متقاضی ارائه می دهد. با در دست داشتن این نامه شما باید به دفتر مهاجرت ترکیه مراجعه نمایید تا در آنجا مجوز اقامت برای شما صادر شود. در مرحله نهایی، شما با داشتن تاییدیه حق شهروندی و مجوز اقامت، به اداره کل جمعیت و شهروندی ترکیه مراجعه کرده و برای اخذ شهروندی اقدامات نهایی را طی خواهید کرد. فرآیند بررسی درخواست و حق شهروندی ترکیه معمولا بیش از 30 روز کاری به طول می انجامد و بعد از صدور کارت مربوط به شهروندی شما یک شهروند ترکیه ای خواهید بود.


160


مدارک لازم برای اخذ شهروندی ترکیه:


  1. اصل و کپی شناسنامه، با تاییدیه دادگستری، وزارت امورخارجه و سفارت ترکیه (کلیه این موارد توسط دارالترجمه معتبر درایران انجام خواهد شد).
  2. یک نسخه ترجمه شده از گذرنامه فرد متقاضی، همسر و فرزندان وی که البته تمامی این مدارک باید به تایید دفاتر نوتر رسیده باشد.
  3. ترجمه سند ازدواج با تاییدیه دادگستری، وزارت امورخارجه و سفارت ترکیه.
  4. سند ارزیابی املاک و مستغلات ترکیه که از طرف شرکتهای متخصص در این زمینه صادر می شود.
  5. دو عکس شخصی از تمامی افراد خانواده (عکسها باید به تازگی گرفته شده باشند).
  6. کپی سند مالکیت (سند تاپو) برای ملک خریداری شده یا کپی قرار داد پیش فروش و تایید شده از طرف دفاتر نوتر (اسناد رسمی).
  7. ارائه فیش های واریزی اصلی از طرف خریدار و البته مهمور به مهر بانک ارسال کننده.
  8. ارائه فیش های برداشت، از طرف فروشنده و مهمور به مهر بانک دریافت کننده؛ زیرا توسط این رسیدها می توان اثبات کرد که مبلغ مورد نظر جهت خرید ملک از حساب خریدار به حساب فروشنده انتقال یافته است.
  9. ارائه فرم درخواست اخذ تابعیت ترکیه؛ با ذکر این نکته که آیا فرد سرمایه گذار فقط برای خود درخواست تابعیت کرده است یا برای تمامی اعضای خانواده؟ فراموش نشود که برای درخواست اخذ تابعیت شما باید به یک تیم یا شرکت متخصص در  این زمینه وکالت دهید.
  10. ارائه مدرک عدم سوء پیشینه برای هر کدام از متقاضیان دریافت شهروندی.


اخذ تابعیت ترکیه از طریق خرید ملک چند مدت به طول می انجامد؟


زمان دریافت تابعیت ترکیه از طریق سرمایه گذاری در زمینه املاک و مستغلات، برای فرد سرمایه گذار، زن و فرزندان وی، معمولا بیشتر از دو ماه به طول نمی انجامد، ولی این مدت نیز با توجه به کامل بودن مدارک مورد نظر و مهارت گروهی که وکالت انجام کار شما را برعهده گرفته اند، تفاوت دارد.


بعد از توضیحات مذکور لازم است چند نکته نیز در مورد قیمت خانه در عموم ترکیه و به ویژه شهر استانبول خدمت شما عزیزان ارائه شود.


قیمت خانه در ترکیه:


یکی از سؤالات مهمی که معمولا برای بیشتر ایرانیان عزیز مطرح می شود، این قیمت آپارتمان در استانبول ، بورسا، آنتالیا و دیگر شهرهای ترکیه چقدر است؟ قیمت ملک در هر یک از استانهای ترکیه متفاوت است، ولی به اختصار باید گفت: قیمت ملک در استانهای بزرگ این کشور، همچون استانبول، آنتالیا، ازمیر، آنکارا و بورسا بالاتر است. مؤلفه توریستی بودن هر شهر نیز تأثیر شگرفی در قیمت املاک آن شهر دارد، به عنوان نمونه قیمت املاک و مستغلات شهرهای توریستی چون استانبول و آنتالیا، به مراتب بالاتر از شهرهای همچون: غازیان تپه (غازی عینتاب)، قونیه و اسکی شهیر است؛ که توریست های کمتری را به خود جذب می کنند.


همچنین مشخصات ملک، دسترسی آن به خدمات عمومی، مراکز درمانی، آموزشی و شبکه های حمل و نقل در تعیین قیمت هر ملک مؤثر است. املاکی که در نزدیکی مکانهای توریستی همچون: سواحل، دریاچه ها، اماکن دیدنی همچون مساجد قدیمی، قلعه ها و موزه ها هستند از قیمت بالاتری برخوردارند. معمولا خانه ها و املاکی که در مجاورت بزرگراهها، خطوط مترو، خطوط اتوبوسهای تندرو قرار دارند و یا آپارتمانهایی که در نزدیکی پروژه های بزرگ در دست احداث قرار دارند، از ارزش سرمایه گذاری بالاتری برخودارند؛ نمی توان قیمت یک آپارتمان دو خوابه را در قونیه با قیمت همان آپارتمان در نزدیکی کانال جدید استانبول برابر دانست.


میانگین قیمت یک واحد آپارتمانی کوچک در استانبول، ​​با توجه به مشخصات ملک، موقعیت مکانی و چشم انداز آن، از ۵۰،۰۰۰ تا ۱۰۰،۰۰۰ دلار متغیر است. این درحالی است که همان آپارتمان ها را می توان در آنتالیا با قیمتی ارزانتر خریداری کرد. قیمت آپارتمانهای کوچک آنتالیا معمولا از ۴۰،۰۰۰ دلار شروع می شود، ولی با این وصف همان آپارتمان را می توانید در قونیه با قیمت پایین تری نیز خریداری کنید.


خدمات شرکت امتلاک به شما عزیزان جهت اخذ تابعیت ترکیه با خرید ملک:


شرکت امتلاک، برای تمامی متقاضیان دریافت تابعیت ترکیه، از راه خرید املاک و مستغلات، این ضمانت را فراهم می کند که ملک مورد نظر آنها را با مناسبترین قیمت بازار، در بهترین، سرزنده ترین و پرسود ترین مناطق ترکیه فراهم می کند. شرکت امتلاک با داشتن کادری از کارشناسان و مشاوران متخصص و ماهر، از صفر تا صد خرید ملک، دریافت سند، انتقال وجه و دریافت پاسپورت در کنار شما خواهند بود. هم اکنون برای خرید آپارتمان در استانبول، آنکارا، بورسا ودیگر استانهای ترکیه با ما تماس حاصل فرمایید.


پایان رپرتاژ آگهی

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.