بخش اخبار سیاسی ایرانیان نیوز :

اظهارات برخی ائمه جمعه خریداری در جامعه ندارد

حجت الاسلام قوامی گفت: اگر در زمان قاجار بودیم زنان مسئولان و زنانی که در صدا و سیما برنامه اجرا می‌کنند نیز بدحجاب معرفی می‌شدند بنابراین در هر زمانی نظر علما و فقها درباره حجاب متفاوت است.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، یکی از ائمه جمعه در خطبه پیش از نماز جمعه روز گذشته در بخشی از سخنان خود اعلام کرد:‌ «امروزی که نظام دینی داریم آیا باید مظاهر اجتماعی ما اینقدر مالامال از مفاسد منکرات و بی عفتی باشد این درست است؟ در مقابل ماهم بی تفاوت بایستیم و حرف هم میزنیم می‌گویند آقا نیروی انتظامی ، دادگاه و دولت بروند جلویش را بگیرند قصه که دادگاه و نیروی انتظامی نیست؛ قصه باید مردمی باشد و باید این خانم بدحجاب و آدم ولنگار احساس کند مردم از او بدشان می‌آید و این اظهار نفرت و انزجار برای مردم یک تکلیف الهی در نهی از منکر است.»


حجت الاسلام ناصر قوامی در گفتگو با خبرنگار سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران، در واکنش به این اظهارات گفت: پیش از این هم شاهد برخی اظهارات از سوی ائمه جمعه بودیم. به طور مثال قبلا گفته بودند اسب دوانی زنان، مردان را تهییچ می‌کند، این افراد متاسفانه در مسائل اسلامی و دینی به روز نیستند. اگر در زمان قاجار بودیم، همسران مسئولین و یا زنانی که در سازمان صدا و سیما برنامه اجرا می‌کنند به عنوان بی حجاب شناخته می‌شدند. به همین دلیل بعضی از فقهای آن زمان می‌گفتند چهره و دست نیز باید پنهان شود و اگر قبل از انقلاب هم دیده باشید همسران علما، با روبند و سربند به بیرون می‌آمدند.


وی افزود:‌ باید به این آقایان گفت از کجا معلوم است ده تا بیست سال دیگر افرادی را که امروز بی حجاب شناخته می‌شوند، با حجاب معرفی شوند و جز با حجاب‌ها به شمار بیایند و بی حجابی آن زمان تعریف دیگری داشته باشد. بنابراین اسلام در این موارد انعطاف دارد و در هر زمانی، نظر فقها و علما متفاوت است. به نظر صحبت‌هایی که زده شد موجب تبلیغ به حجاب نمی‌شود.  فکر می‌کنم تبلیغ اسلام به این شکل نیست و بیشتر موجب بدبینی به اسلام می‌شود.


این فعال سیاسی تاکید کرد:‌ در اسلام انعطاف وجود دارد. یک زمانی به زنان می‌گفتند حتی برای تماشای بازی‌ها نباید به ورزشگاه بروند. حالا خانم‌ها فوتبال و هندبال بازی می‌کنند و ورزش کشتی را هم انجام می‌دهند. بنابراین فکر می‌کنم، شرایط زمان به گونه‌ای است که دیگر این حرف‌ها نمی‌تواند خریداری داشته باشد.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.