بخش اخبار بین الملل ایرانیان نیوز :

ادعاهای غرب درباره حمله روسیه به اوکراین پوششی تبلیغاتی برای تحریک است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه ادعاهای غرب درباره تدارک کشورش برای حمله به اوکراین را پوش رسانه‌ای تحریک‌آمیز توصیف کرد.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران، به نقل از تاس، «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز -پنج‌شنبه- در یک نشست خبری تاکید کرد که ادعاهای غرب در مورد تدارک روسیه برای حمله به اوکراین یک پوشش تبلیغاتی برای تحریک است.


زاخارووا افزود: «اظهارات غرب در مورد تدارک روسیه برای تهاجم ادعایی به اوکراین، پوشش رسانه‌ای برای تدارک اقدامات تحریک‌آمیز است. در حال حاضر رسانه‌های غربی و اوکراینی و همچنین مقامات در تکرار گمانه‌زنی‌ها در مورد حمله قریب‌الوقوع روسیه به اوکراین فعال‌تر شده‌اند. آنها به این روش متوسل شده‌اند ما متقاعد شده‌ایم که هدف از این کمپین ایجاد پوششی برای انجام اقدامات تحریک‌آمیز در مقیاس وسیع است از جمله تحریکات با ماهیت نظامی که می‌تواند پیامدهای ناگواری برای امنیت منطقه و جهان داشته باشد».


وی با اشاره به اینکه روسیه از کشورهای غربی می‌خواهد تا کمپین ضد روسی در مورد وضعیت اوکراین را متوقف کنند، گفت: «ما از کشورهای غربی می‌خواهیم که کمپین رسانه‌ای تهاجمی ضد روسی را متوقف کنند و از کمک به نظامی‌سازی بحران اوکراین و کشاندن آن به ناتو دست بردارند. در عوض از کشورهای غربی می‌خواهیم تا تلاش‌های خود را به سمت تشویق کی‌یف به تبعیت از توافق‌نامه‌های مینسک و سایر تعهدات بین‌المللی هدایت کنند».


 


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.