بخش اخبار بین الملل ایرانیان نیوز :

استقبال اوکراین از پیشنهاد ترکیه برای میانجی‌‌گری میان مسکو و کی‌یف/ 
گفت‌وگوی تلفنی ولیعهد ابوظبی و وزیر دفاع آمریکا/ تاکید وزیر خارجه آمریکا بر حمایت از اوکراین

استقبال اوکراین از پیشنهاد ترکیه برای میانجی‌‌گری میان مسکو و کی‌یف،
گفت‌وگوی تلفنی ولیعهد ابوظبی و وزیر دفاع آمریکا و تاکید وزیر خارجه آمریکا بر حمایت از اوکراین از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،،  وزیر خارجه آمریکا که به کی‌یف سفر کرده است، در جریان دیدار با رئیس جمهوری اوکراین بر تعهد واشنگتن به حمایت از این کشور تأکید کرد.


– وزیر خارجه آمریکا با انتقاد مجدد از رویکرد دولت سابق این کشور مبنی بر خروج از توافق هسته‌ای، گفت که یکی از موارد درخواستی ایران در مذاکرات وین، ارائه تضمین توسط واشنگتن برای عدم خروج دوباره از برجام است، اما در نظام سیاسی ما، دولت نمی‌تواند چنین تضمین «سریع و محکمی» را بدهد.


– رئیس‌جمهوری آمریکا طی سخنانی به مناسبت نخستین سالگرد روی کار آمدن وی، گفت که اکنون زمان ترک مذاکرات با ایران بر سر احیای برجام نیست.


– ولی‌عهد ابوظبی و وزیر دفاع آمریکا طی تماسی تلفنی درباره عملیات «طوفان یمن» گفت‌وگو کردند.


– دفتر صدر اعظم پیشین آلمان اعلام کرد که وی پیشنهاد دبیرکل سازمان ملل برای ایفای نقش مشورتی در این سازمان را رد کرد.


– مشاور دفتر ریاست جمهوری اوکراین با اشاره به پیشنهاد ترکیه برای میانجی‌گری میان مسکو و کی‌یف، گفت که کشورش از این پیشنهاد استقبال می‌کند.


– رهبر کره‌شمالی بامداد امروز -پنجشنبه- با انتقاد از سیاست‌های خصمانه آمریکا علیه کشورش، دستور تجدیدنظر در اقدام‌های «اعتمادسازی» با آمریکا را صادر کرد.


 


 


 


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.