بخش اخبار سیاسی ایرانیان نیوز :

بایدن می‌خواهد از برچسب ضعیف و بازنده در مذاکرات فرار کند/ نشانه‌های زیادی برای احیای برجام وجود دارد

استاد علوم سیاسی دانشگاه آیووای آمریکا لابی اسرائیلی را خطری برای احیای برجام دانست و گفت: بایدن می‌خواهد با گرفتن امتیاز در وین از برچسب ضعیف و یا بازنده در مذاکره فرار کرده و با انتقادهای مخالفان برجام مقابله کند.


برایان واربی «Brian Warby» استاد علوم سیاسی دانشگاه آیووای آمریکاست. وی دارای دکترای تخصصی در علوم سیاسی است. واربی در گفت‌وگو با سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران، نظرات خود را درباره احیای برجام بیان کرد:


لابی اسرائیل مانع جدی برای احیای برجام است 


برایان واربی در ابتدا در مورد احیای برجام گفت: من فکر می‌کنم خطر و مشکل اصلی در وین، بی‌اعتمادی و لابی اسرائیل به عنوان متحد آمریکا است البته اعضا در وین به یکدیگر اعتماد ندارند و نمی‌خواهند بازنده مذاکرات باشند و مورد هجوم منتقدان داخلی و مخالفان برجام برای دادن امتیاز به رقیب قرار گیرند. از سوی دیگر مخالفت‌ها و لابی اسرائیل مانع دیگری بر سر راه احیای برجام است. 


نشانه‌های زیادی برای احیای برجام وجود دارد


وی افزود: من به نشست‌های وین و نتیجه آنها امیدوارم، چراکه نشانه‌های زیادی برای امیدواری وجود دارد ولی موانع هم وجود دارد. به همین دلیل توافق شاید خیلی در دسترس نباشد ولی امید برای احیای آن وجود دارد. 


این استاد دانشگاه گفت: آمریکا باید برای نشان دادن حسن نیت، تحریم‌ها را لغو کند و بر فضای بی‌اعتمادی موجود غلبه کند. ایران هم به تعهدات خود بازگردد البته بعید می‌دانم تا قبل از لغو تحریم‌ها ایران به تعهدات خود بازگردد. ایران برای اعتماد کردن به آمریکا باید نشانه‌هایی از حسن نیت را از سوی آمریکا مشاهده کند.


دیپلمات های روس، مذاکرات وین را مثبت ارزیابی می‌کنند 


روابط ایران و‌ آمریکا سرشار از اختلافاتی است که به راحتی برطرف نمی‌شود


برایان واربی گفت: دیپلمات‌های روسی حاضر در وین، روند مذاکرات را مثبت ارزیابی می‌کنند و بسیار به این مذاکرات خوش‌بین و امیدوار به احیای برجام هستند اما روابط ایران و‌ آمریکا از اختلافاتی سرشار است که به راحتی برطرف نمی‌شود.


بایدن می‌خواهد از برچسب ضعیف و بازنده در مذاکرات فرار کند


وی در مورد احتمال لغو تحریم‌ها گفت: من تصور نمی‌کنم که بایدن به راحتی تحریم‌ها را لغو کند بایدن خواهان گرفتن امتیازهایی است که بتواند با منتقدان خود مقابله کند. با گرفتن امتیاز در وین او می‌تواند از برچسب ضعیف و یا بازنده در مذاکره فرار کند و با انتقادهای مخالفان برجام مقابله کند. 


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.