بخش اخبار بین الملل ایرانیان نیوز :

عملیات «طوفان یمن» ماهیت ناتوان پدافند دفاعی امارات را افشا کرد/ صهیونیست‌ها وادار به تغییر محاسباتشان شدند

وزیر مشاور در دولت نجات ملی یمن تاکید کرد که عملیت «طوفان یمن» ماهیت پدافند دفاعی ناتوان امارات را افشا و صهیونیست‌ها را وادار به تغییر محاسباتشان کرد.


«عبدالعزیز البکیر»، وزیر مشاور و عضو کابینه دولت نجات ملی یمن در تشریح ابعاد و پیام‌هایی که عملیات «طوفان یمن» در عمق خاک امارات به همراه داشت، در گفت‌و‌گو با خبرنگار سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: نیروهای یمنی آماده پاسخگویی به هرگونه حمله خصمانه علیه یمن، جزایر، آب‌های سرزمینی و سراسر خاک آن هستند.


عبدالعزیز البکیر گفت: این طوفان، پاسخی به جنایت‌های امارات و تشدید عملیات خصمانه آن در یمن بود و در صورت ادامه تجاوزهای این کشور علیه یمن، همچنان ضربات دردناکی را به امارات و سایر متحدان متجاوز وارد خواهیم کرد.


وی تاکید کرد: موشک‌هایی که در عملیات طوفان یمن مورد استفاده قرار گرفتند، موشک‌های بالدار «قدس ۲» بودند که پالایشگاه نفت «المصفح» و فرودگاه ابوظبی با چهار موشک از این نوع هدف قرار گرفتند. موشک بالستیک «ذوالفقار» نیز فرودگاه ابوظبی را هدف قرار داد.


وزیر مشاور در دولت صنعا افزود: در مورد حملات پهپادی در عملیات طوفان یمن نیز باید بگویم که پهپادهای «صماد ۳» علاوه بر اهداف فوق‌الذکر ، چندین هدف حساس و مهم را نشانه گرفتند که با دقت بالایی به اهداف خود اصابت کردند و ماهیت پدافند دفاعی امارات که نتوانست با هیچ یک از حملات ما مقابله کند و به آنها پاسخ دهد را افشا و رسوا کرد.


وی تصریح کرد: از جمله اهداف مورد نظر از حملات به عمق خاک امارات و شهر ابوظبی، ارسال پیامی روشن برای اسرائیل بود تا بداند فاصله‌ای که ابوظبی را از هر نقطه پرتابی در تیررس پهپادهای یمنی قرار می‌دهد، این فرصت را نیز به ما می‌دهد تا مواضع اسرائیل را نیز هدف قرار دهیم.


وزیر یمنی افزود: پس از آنکه «سید حسن نصرالله»، دبیر کل حزب‌الله لبنان بر این معادله تاکید کرد که هر گونه تشدید تنشی علیه قدس برابر با جنگ منطقه‌ای است و «عبدالملک بدر الدین الحوثی»، رهبر انقلاب یمن این معادله را تأیید و اعلام کرد که انصار الله نیز به آن می‌پیوندد، دیگر دلیلی وجود ندارد که اسرائیلی‌ها حمله از اراضی یمن به سرزمین های اشغالی در هر جنگ آینده در چارچوب محور مقاومت را دور از ذهن بدانند.


وی تاکید کرد: حملات یمنی‌ها به ابوظبی اسرائیلی‌ها را نیز نگران کرده و آنها را مجبور می‌کند که این عامل را به طور جدی در محاسبات خود لحاظ کنند.


البکیر گفت: مهمتر از هر پیامی این است که این نگرانی اسرائیل و این هدف قرار گرفتن امارات تاکید می‌کند رژیم‌های خلیج فارس که روابط خود را با توجیهاتی چون هویت، تاریخ و تعهد اخلاقی با رژیم اشغالگر صهیونیستی به عنوان به اصطلاح ضامن امنیت منطقه در مواجهه با به تعبیر آنها، تهدید ایران، عادی کردند، امروز در می یابند که همین رابطه با اسرائیل یکی از پایه‌های تغییر در معادلات یمن با امارات بوده است.


وی افزود: امارات در حالی هدف حملات یمن قرار گرفته است که پیش از عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی سال‌ها به رغم شراکتش در جنگ یمن از حاشیه امنی برخوردار و از حملات استثناء شده بود.


وزیر مشاور در دولت صنعا تصریح کرد: در مقابل، اسرائیل که مدعی است کمک و تکیه گاه قابل اعتمادی برای کشورهای ائتلاف متجاوز بوده و از قدرت بازدارندگی و قدرتی بیش از این کشورها برخوردار است، ملاحظه کنید که در پی این حملات در وحشت به سر می‌برد و حال، به جای اینکه به عنوان حامی ظاهر شود، باید به آمریکایی‌ها متوسل شود تا به افکار عمومی در داخل سرزمین‌های اشغالی اطمینان خاطر دهد که اسرائیل  اگر در معرض حملاتی مشابه حملات به امارات قرار گرفت،  تنها نخواهد بود.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.