بخش اخبار بین الملل ایرانیان نیوز :

مادورو به سوریه سفر می‌کند

رئیس‌جمهوری ونزوئلا، اعلام کرد که به زودی به سوریه سفر می کند تا با مردم و رهبری سوریه برقراری صلح و ثبات در این کشور پس از مقابله با تجاوزات تروریستی به آن را جشن بگیرد.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران، به نقل از سانا، «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهوری ونزوئلا، اعلام کرد که به زودی به سوریه سفر می کند تا با مردم و رهبری سوریه برقراری صلح و ثبات در این کشور پس از مقابله با تجاوزات تروریستی به آن را جشن بگیرد.


مادورو در پایان ماموریت «خلیل بیطار» سفیر سوریه در کاراکاس، به وی نشان درجه یک شایستگی «فرانسیسکو دی میراندا» اعطا کرد و گفت: «اعطای این نشان به بیطار نشان‌دهنده دوستی و تحسین متقابل بین مردم ونزوئلا و سوریه است که در برابر امپریالیسم و تروریسم مقاومت می‌کنند و در آرزوی صلح و رفاه و توسعه اقتصادی هستند».


وی افزود که ما تاریخ مردم سوریه، قهرمانی و پایداری این مردم در مقابل گروه‌های تروریستی را تحسین می‌کنیم. ما همچنین شجاعت «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه را ستایش می کنیم و به مواضع قهرمانانه وی درود می فرستیم.


رئیس جمهور مادورو ادامه داد: «اسد حماسه‌ای تاریخی را در برابر تجاوزات تروریستی آمریکا و همدستان آن در جهان رهبری کرده و با کمک متحدانش مانند روسیه، چین، ایران و دیگر کشور‌های ضد امپریالیسم و با حمایت معنوی ونزوئلا به پیروزی رسید».


مادورو در ادامه خواستار احترام به حق مردم سوریه برای بازسازی و شکوفایی کشورشان شد و تاکید کرد که این کشور مرکز فرهنگ است.


رئیس‌جمهوری ونزوئلا با ارائه پیشنهاد برگزاری نمایشگاه اقتصاد و سرمایه‌گذاری در دمشق، تاکید کرد که کشورش آماده مشارکت در بازسازی سوریه است.


بیطار نیز با تشکر از ابتکار دولت جمهوری بولیواری ونزوئلا و شخص مادورو در اهدای بالاترین افتخار اعطا‌شده به خارجی ها تاکید کرد که همیشه محبت و قدردانی از رهبری و مردم ونزوئلا را به خاطر می سپارد.


بیطار در ادامه به تداوم روابط دیپلماتیک میان سوریه و ونزوئلا طی هفت دهه گذشته و توسعه کیفی این روابط تحت رهبری بشار اسد و «هوگو چاوز» رئیس‌جمهوری فقید ونزوئلا و همچنین نیکلاس مادورو اشاره کرد.


 


 


 


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.