بخش اخبار اقتصادی ایرانیان نیوز :

طرز تهیه کیک شکلاتی در منزل

فقط یک صبحانه خوب می‌تواند به شما انرژی کافی برای شروع یک روز پرکار را بدهد و چه چیز بهتر از یک کیک شکلاتی خانگی برای آغاز صبحی پرانرژی؟ شکلات به تنهایی می‌تواند انتخابی سریع برای بازگرداندن انرژی در هنگام صبح پس از خوابی عمیق باشد و شما را سرحال کند. با این تفسیر، کیک شکلاتی به دلیل وجود شکلات و حجم مناسب جهت سیر شدن، می‌تواند برای صبحانه ایده آل باشد.


 


تنها مشکل این صبحانه این است که گاهی مراحل آماده سازی آن کمی پیچیده و زمان‌بر است. اما اصلا نگران نباشید؛ در ادامه این مطلب طرز تهیه کیک شکلاتی با استفاده از فر و بدون فر را آموزش می‌دهیم.


طرز تهیه کیک شکلات با فر


شما می‌توانید کیک شکلاتی را به دو صورت تهیه کنید. در ادامه نحوه درست کردن این کیک را با استفاده از مایکرویو را توضیح می‌دهیم.


مواد لازم برای تهیه کیک شکلاتی صبحانه با فر:


  • شکلات تلخ: 150 گرم
  • پودر کاکائو تلخ: 30 گرم
  • کره: 190 گرم
  • تخم مرغ: 2 عدد
  • شکر: 175 گرم
  • آرد: 200 گرم
  • شیر: 160 گرم


نحوه درست کردن کیک شکلاتی صبحانه با فر:


  1. شکلات تلخ را خوب با چاقو خرد کنید و سپس آن را در ماکروفر قرار دهید تا آب شود. مراقب باشید که شکلات شما نسوزد. بهتر است شکلات را در فواصل 10 ثانیه‌ای از ماکروفر خارج کنید، هم بزنید و دوباره آن را 10 ثانیه دیگر در ماکروفر قرار دهید. این کار را انقدر تکرار کنید تا شکلات به غلظت مطلوب برسد. شکلات آب شده را کنار بگذارید. کره را هم به همین ترتیب در ماکروفر آب کنید و سپس منتظر بمانید تا خنک شود.
  2. در همین حین، تخم مرغ‌ها را در یک کاسه بزرگ بشکنید. شکر را به تخم مرغ‌ها اضافه کنید و با استفاده از یک همزن برقی آنقدر مواد را بهم بزنید تا پف کرده و سبک شود.
  3. آرد الک شده و بکینگ پودر را به تخم مرغ‌های زده شده اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد یکدست شوند و مایع کیک گلوله گلوله نباشد.
  4. پودر کاکائو الک شده را به مایع کیک اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید. مواد را خوب مخلوط کنید و سپس کره را که به دمای اتاق رسیده است به همراه شکلات آب شده به مایع کیک اضافه کنید.
  5. بعد از آن که مخلوطی یکدست تشکیل شد، شیر را به مواد اضافه کرده و با مواد مخلوط کنید.
  6. قالب کیک خود را چرب کنید و با کمی آرد سطح داخلی آن را بپوشانید. مواد را درون قالب ریخته و برای 45 دقیقه با دمای 180 درجه سانتی‌گراد بپزید. با استفاده از یک خلال دندان میزان پخته شدن کیک را بررسی کنید.
  7. کیک را از فر خارج کرده و آن را روی یک توری قرار دهید تا خنک شود. می‌توانید روی این کیک را با شکلات صبحانه تزیین کنید. کیک را برش زده و برای صبحانه با قهوه یا شیر گرم سرو کنید.


image_1642581384


طرز تهیه کیک شکلاتی بدون فر


اما ممکن است شما داخل منزل خود فر نداشته باشید یا این که فر شما دچار مشکل شده باشد. در این صورت می‌توانید کیک شکلات صبحانه را بدون استفاده از فر نیز تهیه کنید. مواد لازم برای تهیه کیک به این روش شامل موارد زیر می‌شود.


مواد لازم برای تهیه کیک شکلاتی بدون نیاز به فر:


  • آرد: 45 گرم
  • خاک قند: 50 گرم
  • کره: 50 گرم
  • پودر کاکائو: 5 گرم
  • بیکینگ پودر: 2/1 قاشق چای خوری
  • تخم مرغ: 1 عدد
  • نمک: کمی
  • عصاره وانیل: 2/1 قاشق چای خوری
  • شکلات تخته‌ای: 250 گرم
  • خامه: 125 گرم


نحوه درست کردن کیک شکلاتی بدون نیاز به فر:


  1. ابتدا خاک قند را با کره مخلوط کنید تا کرمی نرم به دست بیاید.
  2. زمانی که مخلوط کرم مانند شد، تخم مرغ را اضافه کنید و برای 5 دقیقه مواد را هم بزنید. سپس تخم مرغ را اضافه کنید.
  3. آرد، پودر کاکائو، بیینگ پودر و نمک را الک کرده و به مواد اضافه کنید.
  4. به کمک یک همزن دستی یا چنگال مواد را با هم مخلوط کنید.
  5. قالب را چرب کرده و مایع کیک را درون آن بریزید. قالب را چند بار روی میز بکوبید تا حباب‌های آن خارج شود.
  6. یک قابلمه را با در بسته برای 10 دقیقه روی شعله متوسط گاز قرار دهید تا گرم شود. سپس قالب کیک را در قابلمه قرار داده و برای 20 دقیقه بپزید.
  7. تا کیک آماده می‌شود روکش شکلاتی آن را آماده کنید. خامه و شکلات تخته‌ای خرد شده را در یک شیرجوش بریزید و آن را روی شعله کم گاز قرار دهید.
  8. ابتدا با استفاده از یک خلال دندان بررسی کنید که کیک پخته است یا نه. اگر کیک آماده بود آن را از قالب جدا کنید و از وسط نصف کنید. مقداری از سس شکلاتی که آماده کرده بودید را روی یکی از لایه‌های کیک بمالید و سپس لایه بعدی را روی آن قرار دهید. سطح کیک را به طور کامل با سس شکلات بپوشانید. کیک شما آماده است.


image_1642581392


کلام آخر


به هیچ عنوان فراموش نکنید، کیفیت شکلاتی که شما برای درست کردن کیک استفاده می‌کنید روی طعم کیک تاثیر بسیار زیادی دارد. اما ممکن است خرید شکلات با کیفیت و اصل این روزها کمی دشوار باشد. شما می‌توانید برای تهیه شکلات با کیفیت به سایت باراکا مراجعه کنید. باراکا عرضه کننده انواع شکلات با کیفیت عالی و قیمت مناسب است.


در این مطلب سعی کردیم طرز تهیه کیک شکلاتی را به دو صورت به شما آموزش دهیم. به این ترتیب متوجه شدید که برای درست کردن کیک شکلاتی صبحانه نیازی به خرید آن ندارید.


پایان رپرتاژ آگهی

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.