بخش اخبار اقتصادی ایرانیان نیوز :

کارگران دست‌فروشی را به کارخانجات تولیدی ترجیح می‌دهند/ ساز وکار استفاده از نیروی کار افغان ایجاد شود

عضو اتاق بازرگانی تهران اظهار داشت: در حال حاضر حقوق و دستمزد نیروی کار در بخش پیک، رستوران و … قابل مقایسه با کارگران کارخانجات نیست و کسی با این شرایط حتی دست فروشی را رها نمی‌کند تا در بخش تولید کار کند.


به گزارش خبرنگار اقتصادی سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، هروییک یاریجانیان در سی‌امین نشست هیات نمایندگان اتاق تهران با اشاره به کمبود نیروی کار در بازار اظهارداشت: امروز بخش تولید و کارخانجات با مشکلات جدیدتری مواجه هستند که یکی از این مشکلات کمبود نیروی کار واقعی است و کارگران بخش تولید با این میزان حقوق در کارخانجات کار نمی‌کنند.


وی ادامه داد: در حال حاضر حقوق و دستمزد نیروی کار در بخش پیک، رستوران و … قابل مقایسه با کارگران کارخانجات نیست و کسی با این شرایط حتی دست فروشی را رها نمی‌کند تا در بخش تولید کار کند.


یاریجانیان با تاکید بر ضرورت امکان استفاده از کارگران اتباع خارجی به ویژه افغانستانی گفت: مدیران بخش تولید به طور مرتب درخواست می‌کنند که قوانینی برای استفاده از نیروی کار افغان مصوب شود .


وی افزود: حتی اگر حقوق وزارت کار تا ٣٠ درصد هم افزایش یابد کارگر ایرانی حاضر به کار در خط تولید و کارخانجات نخواهد بود از این رو با توجه به شرایط امروز کشور افغانستان می‌توانیم از نیروی کار افغان استفاده کنیم.


یاریجانیان ادامه داد: می‌توان ساز و کاری برای بکارگیری نیروی کار افغان ایجاد کرد و دریافت مبالغی اقامت یا مجوز کار به افغان‌ها داد.


وی تاکید کرد: باید توجه داشته باشیم که کمبود نیروی کار در بخش تولید باعث کاهش تولید و در نهایت کاهش عرضه و افزایش قیمت کالا می شود.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.