بخش اخبار ورزشی ایرانیان نیوز :

در انتظار تاریخ سازی ستاره تیم ملی ایران؛ مهدی طارمی در یک قدمی جایزه پوشکاش

مراسم برترین های فیفا امشب درحالی برگزرا خواهد شد که مهدی طارمی نامزد کسب عنوان بهترین گل سال شده است.


به گزارش خبرنگار ورزشی سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، مراسم برترین های فیفا امشب درحالی در زوریخ سوئیس برگزار می‌شود که مهدی طارمی مهاجم ایرانی باشگاه پورتو نامزد کسب عنوان برترین گل سال است


طارمی بعد از درخشش در فصل 2019/20 لیگ برتر پرتغال با لباس ریوآوه و کسب عنوان آقای گلی با قراردادی به ارزش 5 میلیون یورو از این تیم راهی پورتو شد تا لباس این تیم پرافتخار را بر تن کند. وی در حالی راهی پورتو شد در ماه های نخست حضور در این تیم وی به عنوان بازیکن جانشین برای اژدها به میدان رفت و رفته رفته بعد از درخشش در ترکیب این تیم و گلزنی به عنوان مهره کلیدی این تیم و بازیکن محبوب سکوها تبدیل شد. 


درخشش طارمی در لباس پورتو تا جایی پیش رفت که این تیم با گلزنی  مهاجم ایرانی خود برابر یوونتوس در بازی رفت لیگ قهرمانان اروپا در فصل 2020/21 و گرفتن پنالتی در بازی برگشت زمینه ساز حذف بیانکونری و یاران کریستیانو رونالدو در مرحله یک هشتم نهایی شد. در مرحله یک چهارم نهایی در بازی برگشت پورتو در حالی در 13 آوریل 2021 به مصاف چلسی  رفت که در بازی رفت شاگردان توخل موفق شدند با نتیجه 2 بر صفر پورتو را شکست دهد. اگر چه در این بازی پورتو با گل تماشایی مهدی طارمی موفق شد با نتیجه یک بر صفر چلسی را شکست دهد اما در مجموع در برابر قهرمان اروپا شکست خورد ولی طارمی با گلزنی در این بازی موفق  شد تا یکی از زیباترین گل‌های سال 2021 جهان را به نام خود ثبت کند.


مهدی طارمی


سه شنبه هفته گذشته فدراسیون جهانی فوتبال فیفا سه نامزد نهایی دریافت جایزه پوشکاش در سال 2021 را اعلام کرد که در میان این اسامی نام مهدی طارمی مهاجم ایرانی تیم پورتوی پرتغال نیز دیده می‌شود. جایزه پوشکاش از تاریخ 20 اکتبر 2009  به زننده زیباترین گل سال اهدا می‌شود. نام این جایزه به افتخار فرانس پوشکاش بازیکن تیم شکست ناپذیر مجارستان دهه 1950 و رئال مادرید دهه 1960 انتخاب شده‌ است. تا کنون هیچ بازیکنی موفق به دریافت جایزه پوشکاش بیش از یکبار نشده است.


تا سال 2018، برنده کاملاً بر اساس رای طرفداران در وب سایت رسمی فیفا تعیین می شد.  با این حال، پس از یک جنجال در جایزه 2018،  فیفا رویه را تغییر داد. در حال حاضر، این جایزه توسط کارشناسان منتخب فیفا تعیین می شود، که برنده را بر اساس رای مردم انتخاب می کنند.


طارمی برای کسب این عنوان باید با اریک لاملا بازیکن آرژانتینی تیم تاتنهام برای گل خود به آرسنال  در 14 مارس 2021 در لیگ برتر انگلیس و پاتریک شیک هافبک تیم ملی جمهوری چک برای گل به اسکاتلند در یورو 2020  برای کسب عنوان برترین گل جهان در سال 2021 رقابت کند.


مهدی طارمی چنانچه که امشب بتواند به این عنوان دست پیدا کند علاوه بر اینکه می‌تواند یک افتخار بزرگ را برای خود و فوتبال ایران رقم بزند بعد از سون هیونگ مین از کره جنوبی که در سال 2020 موفق به کسب این عنوان شد تبدیل به دومین بازیکن آسیایی شود که به این افتخار رسیده است.


تمام برندگان جایزه پوشکاش 


۲۰۰۹: کریستیانو رونالدو


۲۰۱۰: حمیت آلتینتاپ


۲۰۱۱: نیمار


۲۰۱۲: میروسلاو ستاچ


۲۰۱۳: زلاتان ابراهیموویچ


۲۰۱۴: خامس رودریگز


۲۰۱۵: وندل لیرا


۲۰۱۶: مهد فائز سوبری


۲۰۱۷:  اولیویه ژیرو


۲۰۱۸: محمد صلاح


۲۰۱۹: دنیل زوری


۲۰۲۰: سون هیونگ مین


 


پایان خبر

حجم ویدئو: 14.91M
|
زمان ویدئو: 00:00:47

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.