بخش اخبار اقتصادی ایرانیان نیوز :

آموزش سگ با مهمترین نکات نگهداری در تربیت

آموزش سگ جزء کارهای بسیار مهمی است که در ابتدای پذیرفتن سرپرستی یک سگ باید آن را آغاز کنید. توجه داشته باشید که آموزش به سگ ها یک مهارت بوده و بدون اطلاعات و آگاهی امکان انجام آن وجود ندارد.


بخصوص برای سگ های اشپیتز و همچنین سگ ژرمن شپرد که از ویژگی ‌های خاصی برخوردارند، باید آموزش های اصولی از دوران تولگی سگ ها آغاز شود. در ادامه اطلاعات بیشتر در مورد نحوه تربیت سگ ها برای رفتارهای روزانه ارائه می دهیم:


چند نکته آموزشی مهم برای تربیت سگ


آکادمی آتاپت: تربیت سگ از کلیدی ترین مواردی است که قبل از اقدام به نگهداری از سگ ها باید در مورد آن اطلاعات مناسبی به دست آورید.


برای تربیت بهتر سگ توجه به این نکات اهمیت دارد:


  • افزایش اعتماد به نفس سگ ها
  • دادن دستورات کوتاه
  • تشویق در قبال انجام رفتار درست
  • داشتن صبر و حوصله
  • تنبیه نکردن حیوان


پس از دقت و توجه به این نکات چند درس مهم است که برای تربیت و آموزش سگ و نگهداری بهتر آنها لازم و ضروری می باشد:


تربیت سگ برای نشستن


گوش دادن به حرف و نشستن جزء تعلیم های مهم بوده که برای رفت و آمد در خیابان و اتومبیل ها ضرورت پیدا می کند.


همگام و همقدم


بهترین زمان جهت آموزش این درس زمانی است که سگ پس از گردش و راهپیمایی بر می گردد؛ زیرا شیطنت خود را از دست داده و رام می باشد.


تربیت سگ برای آمدن


برای اینکه با مفهوم کلمه بیا آشنا شود باید از زمان تولد و شیرخوارگی این آموزش شروع گردد.


جلوگیری از پریدن


سگ ها برای اظهار محبت به سمت صاحب خود می پرند که موجب ایجاد آلودگی در البسه می گردد،باید با احتیاط باید سگ را به سمت عقب هدایت کرد و با کف دست مانع حرکات سگ شد.


گرفتن طعمه از دست دیگران


بهترین تعلیم و آموزش به سگ ها نخوردن طعمه از دست دیگران است و دادن آموزش به سگ که به هیچ عنوان به غیر از دست صاحب خود طعمه دیگری را نخورد بسیار اهمیت پیدا می ‌کند.


آموزش محل دستشویی به سگ


از مهم ترین موارد آموزشی محسوب شده که به محض ورود سگ به داخل منزل باید آغاز گردد.


برای این کار می توانید از قطره آموزش ادرار و پد زیرانداز بهداشتی استفاده کنید، در صورت تمرین آموزش به شکل اصولی با سگ حدود ۱۰ روز و نهایت دو هفته سگ با این پروسه آشنا می شود.


نکته مهم در حین آموزش محدود کردن سگ به محیط معینی است که نتواند به همه جای خانه دسترسی داشته باشد.


در صورتی که برای دادن آموزش محل دستشویی به سگ نیاز به کمک دارید، می توانید از مجموعه آتاپت کمک بگیرید.


آشنایی با چند ابزار ضروری برای آموزش سگ ها


image_1641994850


برای آموزش اصولی سگ ها لازم است تا از ابزارهای مناسب در موقعیت های مختلف استفاده شود.


برخی از مهمترین این ابزارها شامل موارد ذیل می گردد:


  • کلیکر: یک ابزار کاربردی برای نشانه گذاری کارهای درست در ذهن سگ
  • قلاده آموزشی: برای ایجاد یک پالس منفی جهت مشخص کردن اشتباهات سگ
  • توپ بند دار: به عنوان بهترین اسباب بازی برای سگ ها جهت تشویق
  • بند قلاده آموزشی: بسیار سبک و نرم در ابعاد مناسب
  • پارک سگ: یک قفس بدون سقف در ابعاد متنوع، متناسب با محیط و فضا


مراحل تربیت سگ ژرمن شپرد در آتاپت


image_1641994913


سگ های ژرمن به دلیل هوش بسیار بالایی که دارند بیشتر مورد توجه مربیان و صاحبان قرار گرفته اند. به دلیل ترکیب نژادهای مختلف با ژرمن در سال های اخیر، دو نوع خاص از سگ های ژرمن بیشتر مورد توجه می باشند.


سگ ژرمن شپرد یکی از سگ های بسیار باهوش مناسب برای گله است که می تواند از آنها محافظت کند.


مراحل تربیت و آموزش سگ های ژرمن در سال ‌های اخیر تغییراتی داشته و پیشرفت کرده، که در اینجا به مهمترین مراحل تربیت سگ ژرمن شپرد می پردازیم:


مرحله ردیابی


این مرحله ارتباط مستقیم به بویایی سگ داشته و یافتن قدرت ردیابی یک سگ ژرمن باید اندازه سنجش سلامت ذهنی و استقامت جسمی مهم در نظر گرفته شود.


مرحله اطاعت


در این مرحله میزان اطاعت و فهم سگ نسبت به دستورات مربی اهمیت دارد که مهمترین آزمون در این مرحله با استفاده از شلیک تفنگ است که مطابق آموزش های داده شده سگ ها عمل می کند.


مرحله حفاظت


بررسی میزان شهامت سگ ها در برابر خطرات مختلف و حفاظت از صاحب سگ، جزء موارد مهمی است که در دسته آموزش های تمرین پلیسی قرار می گیرد.


سگ های ژرمن باهوش با درک خطر ابتدا با پارس کردن و سپس با گشتن به دنبال عامل خطر سعی می ‌کنند تا صاحب خود را از خطر حفظ نمایند.


تربیت سگ اشپیتز از کجا شروع می شود؟


سگ اشپیتز که ظاهر گرگ مانندی دارند، از نواحی قطبی و سیبری آمده ‌اند. این سگ ها از ویژگی های ظاهری و اخلاقی مانند اجداد گرگ خود برخوردارند و به شدت به دنبال استقلال طلبی می باشند. به همین سبب باید تربیت آنها از تولگی آغاز شود.


اعتماد به نفس بالای سگ های اشپیتز موجب شده تا این سگ ها بسیار جسور باشند و در صورت تربیت نادرست، رفتارهای پرخاشگرانه از خود نشان می دهند.


سگ های اشپیتز رابطه بسیار عمیق و احساسی با صاحب خود برقرار کرده و از تنهایی خوششان نمی آید و در چنین شرایطی دچار اضطراب و زوزه کشیدن های پی در پی می شوند.


اولین قدم برای شروع تربیت سگ اشپیتز، باید اطلاعات درست در مورد نحوه تربیت این سگ ها به دست آورید که مجموعه آتاپت می ‌تواند در این زمینه کمک زیادی به شما کند.


توله های اشپیتز بسیار پر انرژی و باهوش بوده و باید از سن کم تربیت آنها شروع شود. از آنجایی که رفتار آدم ها بر تربیت این سگ تأثیر مستقیم دارد، پس لازم است تا با اطلاعات کافی اقدام به نگهداری این سگ ها نمایید.


با تمرین مداوم دستورهای ساده، مانند بشین، بیا، بمون و دادن جایزه پس از هر بار انجام دادن کار درست، می توانید با سرعت بالاتری این آموزش‌ها را به آنها یاد بدهید


اما نکات مهم در هنگام آموزش سگ اشپیتز:


  • پیدا کردن عوامل مورد علاقه سگ و تشویق با همان عوامل
  • جدی و قاطع و استفاده از قلاده و بند قلاده برای آموزش بهتر
  • ایجاد تنوع در تمرینات و آموزش ‌ها به دلیل جلوگیری از کارهای یکنواخت و تکراری
  • یادگیری زبان بدن سگ برای فهمیدن نشانه ها و علائم مختلف


بهترین روش آموزش سگ


همه افراد تمایل به داشتن سگ هایی با تربیت و رام هستند،زیرا مطیع بودن سگ ها در نگاه اول توجه دیگران را جلب می کند و مشخص کننده فرمانبرداری یک سگ است.


روش های متعددی جهت آموزش سگ ها وجود دارد که صاحب سگ می ‌تواند در ابتدا با مشخص کردن نوع نژاد سگ و خلق و خوهای رفتاری آن از روش مناسب جهت تربیت سگ ها استفاده کنند.


مجموعه آتاپت به شکل مناسب می تواند در انتخاب روش های تربیتی برای سگ ها یا کمک به آموزش هرچه بهتر آنها خدمات خود را ارائه دهد.


متخصصین این مجموعه معتقدند که بهترین زمان برای شروع آموزش سگ از دو ماهگی بوده و از آنجا که تربیت توله ها نیاز به صبر و حوصله زیاد دارد، انتخاب افراد متخصص کمک بیشتری می کند.


منبع: سایت آکادمی و پت شاپ آتاپت


پایان رپرتاژ آگهی

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.