بخش اخبار ورزشی ایرانیان نیوز :

نویدکیا: در تیمی مثل سپاهان باید تحمل فشارها را داشته باشید/ صد در صد مدعی اصلی قهرمانی در لیگ برتر هستیم

سرمربی سپاهان در مورد شرایط تیمش در آستانه دیدار جام حذفی صحبت کرد.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، محرم نویدکیا در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل آلومینیوم اراک در جام حذفی فوتبال اظهار داشت: ابتدا باید تشکری از کادرفنی و مجموعه آلومینیوم اراک داشته باشم به خاطر اینکه در مدت زمان حضور ما در اراک میزبانی خوبی از ما داشتند و همه تلاششان را کردند تا شرایط خوبی داشته باشیم و به ما زمین تمرین دادند و از آنها تشکر کنیم و امیدوارم بتوانیم در اصفهان برای آنها جبران کنیم. در مورد بازی هم باید بگویم که جام حذفی شوخی بردار نیست و هر تیمی شانس خودش را از دست بدهد راه بازگشتی ندارد.


وی افزود: بازی قبلی ما با الومینیوم در لیگ بازی جذابی نبود و نوع بازی هم چنگی به دل نمی‌زد. باید به بازیکنان هم حق داد چرا که در نیمه نخست وزش باد خیلی شدید بود. زمین چمن ورزشگاه اراک خیلی صاف و خوب است ولی زیرسازی آن کمی سفت است و توپ پله می‌شد. در هر صورت باید بهتر بازی می‌کردیم و امیدوارم فردا بتوانیم این کار را انجام دهیم. در کل بازی حساسی برای هر دو تیم است و هر دو تیم می‌دانند با از دست دادن این بازی یک جام را از دست می‌دهند و هر دو تلاش می‌کنند از این بازی سربلند خارج شوند. مطمئنم همه بازیکنانم تمرکزشان را روی موفقیت در این بازی گذاشتند.


سرمربی سپاهان در مورد اینکه تمرکز اصلی آنها روی لیگ است یا جام حذفی، گفت: واقعیتش را بخواهید چند تیمی که مدعی قهرمانی در لیگ برتر هستند در کنار تلاش برای این عنوان، روی جام حذفی هم برنامه دارند و این موضوع طبیعی است. به همان نسبت که ما برای خودمان در لیگ شانس قائل هستیم همان قدر هم در جام حذفی این شانس را برای خودمان قائلیم. ولی باید توجه کرد جام حذفی جام خطرناکی است چرا که با یک اشتباه و یک نتیجه بد دیگر کنار می‌روید و فرصت جبران ندارید. همه تیم‌ها چه مدعیان قهرمانی لیگ چه تیم‌های میانه و پایین جدول و حتی تیم‌های لیگ های پایین تر شانس بالایی در این رقابت ها دارند چرا که می‌توانند با لایه های دفاعی خوب بازی را به پنالتی بکشانند و آنجا شانسشان را برای صعود امتحان کنند. به همین خاطر واقعاً جام حذفی پیچیده است و تمرکز بالایی می‌خواهد. در سال‌های اخیر دیدیم که تیم‌های لیگ‌های پایین‌تر به نیمه نهایی و فینال رسیدند. برای همین باید به همه حق داد و احترام گذاشت تا از شانسشان استفاده کنند. ما هم به دنبال استفاده از شانسمان برای رفتن به مراحل بالا هستیم ولی باید دید تا چه حد می‌توانیم این این هدفمان برسیم.


نویدکیا در مورد اینکه با توجه به وضعیت سپاهان در لیگ برتر فشار زیادی را در بازی با آلومینیوم روی او وجود دارد، گفت: فشار در تیم‌های بزرگ روی سرمربی و بازیکنان و سایر عوامل یک موضوع طبیعی است و اگر نمی‌توانیم این فشارها را تحمل کنیم نباید قبول مسئولیت کنیم. این در خصوص بازیکنان هم صدق می‌کند و اگر کسی تحمل فشار را ندارد نباید با تیمی مثل سپاهان قرارداد امضا کند. اینکه تحت فشار باشند و حرف بشنوند و انتقاد تحمل کنند و رسانه‌ها علیهشان مطلب بنویسند در تیمی مثل سپاهان طبیعی است. سرمربی باین مونیخ چندی قبل حرف قشنگی زد. از او پرسیدند بهترین دوست در تیم برای شما چه کسی است و او گفت بهترین دوست من جدول مسابقات است که نشان می‌دهد من چکاره هستم. اگر جایگاهم در جدول مناسب نباشد هرکسی به خودش اجازه می‌دهد هر حرفی به من بزند ولی اگر آن بالا باشد کسی نمی‌تواند حرفی به من بزند. این واقعیت است و من و بازیکنانم باید فشار را تحمل کنیم و اینکه نگران باشیم که وای اگر این بازی را از دست دادیم فلان اتفاق می‌افتد طبیعی است و باید به این مسائل فکر کنیم. در کل با شناختی که از تیمم و بازیکنانم دارم ما صد در صد مدعی اصلی قهرمانی در لیگ برتر هستیم.


 


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.