بخش اخبار بین الملل ایرانیان نیوز :

ادعای سرقت نزدیک به ۴۰۰ میلیون دلار ارز دیجیتال توسط کره‌شمالی

براساس برخی ادعاها، هکرهای کره شمالی در سال گذشته میلادی نزدیک به ۴۰۰ میلیون دلار رمزارز سرقت کرده‌اند.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران، به نقل از ان‌بی‌سی‌نیوز، برخی محققان ادعا کرده‌اند که کره شمالی در سال گذشته میلادی -۲۰۲۱- نزدیک به ۴۰۰ میلیون دلار ارز دیجیتال، مخصوصا اتریوم، را سرقت کرده است. نکته‌ای که نشان‌دهنده این است که راهبرد ملی این کشور مبنی بر هک و پولشویی ارز دیجیتال همچنان موفق است.


این کشور که تحت فشار تحریم‌های ایالات متحده و سایر کشورها است، مدت‌ها است که با استفاده از هکرهای خود با نفوذ به موسسات مالی سراسر دنیا، اقدام به سرقت پول کرده است و در سال‌های اخیر، این هکرها تمرکز خود را بر شرکت‌های تجارت رمزارز افزایش داده‌اند.


بر اساس گزارش سال گذشته ایالات متحده، کره‌شمالی اقدام به هک و سرقت ۳۱۶ میلیون دلار دارایی مجازی در طول سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ میلادی کرده و این مبلغ را صرف برنامه هسته‌ای‌اش کرده است.


طبق یافته‌های محققان شرکت «چینالیست»، شرکتی که به رصد نقل و انتقالات مالی در حوزه بلاکچین می‌پردازد، این تاکتیک کره شمالی، خصوصا در سال گذشته، بسیار موثر بوده است. هکرهای کره شمالی با موفقیت توانستند به چندین صرافی ارز دیجیتال نفوذ و اقدام به پولشویی کنند.   


 


 


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.