بخش اخبار بین الملل ایرانیان نیوز :

آمریکا آزمایش موشکی کره‌شمالی را به اشتباه «حمله به خاک خود» تصور کرد

مقامات نظامی و هوانوردی ایالت متحده برای مدت کوتاهی به اشتباه بر این باور بودند که آزمایش موشکی کره شمالی، خاک آمریکا را هدف گرفته است.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران، به نقل از راشا تودی، مقامات نظامی و هوانوردی ایالت متحده برای مدت کوتاهی بر این باور بودند که آزمایش موشکی کره شمالی که اوایل هفته جاری صورت گرفت، خاک آمریکا را هدف گرفته است؛ اما به زودی مشخص شد که این برآوردها صحیح نبوده‌اند.


دوشنبه این هفته، لحظاتی پس از اینکه پیونگ‌یانگ موشک مافوق صوتی را به عنوان بخشی از آزمایش تسلیحاتی خود از ساحل شرقی این کشور پرتاب کرد، تمامی ارگان‌های ذی‌ربط در ایالات متحده به نحوی واکنش نشان دادند که گویی این موشک به خاک این کشور شلیک شده است.


در حالی که نهادهای نظامی آمریکا به سرعت اعلام کردند که تهدیدی از جانب این موشک متوجه ایالات متحده نیست و این موشک در نهایت چندین هزار مایل دورتر از مرز ایالات متحده، در دریای میان چین و ژاپن فرود آمد؛ با این وجود، سازمان «هوانوردی فدرال آمریکا» در اقدامی احتیاطی به مدت ۱۵ دقیقه به تعدادی از پروازها در غرب آمریکا، اجازه پرواز نداد.  


پرتاب این موشک توسط کره شمالی، دومین پرتاب از نوع خود در سال جاری میلادی بوده است.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.