بخش اخبار ورزشی ایرانیان نیوز :

استقلال با مجیدی در پایان فصل قهرمان می شود؟

استقلال با برتری مقابل نفت مسجد سلیمان قهرمانی‌اش در نیم‌فصل را قطعی کرد


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، استقلال با برتری مقابل نفت مسجد سلیمان  قهرمانی‌اش در نیم‌فصل را قطعی کرد. آخرین قهرمانی آبی پوشان در نیم‌فصل به نیم‌فصل لیگ برتر یازدهم  یعنی سال 1390 برمی‌گردد که با پرویز مظلومی و کسب 36 امتیاز قهرمانی نیم‌فصل شدند. هرچند در پایان این سپاهان بود که جام قهرمانی را بالای سر برد.


در تاریخ لیگ برتر استقلال یک‌بار در اولین دوره لیگ برتر و دومین بار در لیگ برتر پنجم قهرمان نیم‌فصل شده بود و سومین قهرمانی هم به لیگ یازدهم برمی‌گردد. حالا فرهاد مجیدی و تیمش با کسب قهرمانی نیم‌فصل در لیگ بیست و یکم پس از سال‌ها دوباره این عنوان را کسب کرده‌اند و استقلال برای چهارمین بار این عنوان را از آن خودش کرد. در لیگ  بیستم استقلال با محمود فکری در هفته پانزدهم مقابل سپاهان شکست خورد تا در دقیقه نود قهرمانی نیم‌فصل را به حریف اصفهانی واگذار کند.


استقلال با برتری 3 بر 2 مقابل مس رفسنجان رکورد گل نخوردن در ورزشگاه آزادی را از دست داد. آبی‌ها در این فصل هیچ گلی در بازی‌های خانگی دریافت نکرده بودند که این رکورد توسط گادوین منشا و از روی نقطه پنالتی از بین رفت. تیمی که در 12 بازی فقط 2 گل دریافت کرده بود، در 2 بازی اخیر 3 گل خورده است. جالب اینکه زننده 2 گل از این گل‌ها استقلالی‌های سابق یعنی میثم مجیدی و گادوین منشا بودند.


با این وجود استقلال همچنان با 5 گل خورده بهترین خط دفاع لیگ را در اختیار دارد.  سپاهان با 6 گل خورده  و آلومینیوم اراک با 7 گل خورده در رتبه‌های بعدی قرار دارند. استقلال با 24 گل زده بالاتر از پرسپولیس که 21 گل زده دارد، بهترین خط حمله لیگ را هم در اختیار دارد.


کوین یامگا پس از اولین بازی‌اش مقابل ذوب‌آهن که موفق شد در اصفهان دبل کند، برای دومین بار و این مرتبه در تهران دبل کرد. هرچند هردو گل او از روی نقطه پنالتی بود، اما او حالا با 7 گل زده به‌صورت مشترک با لوسیانو پریرا و یک رده پایین‌تر از گادوین منشا 8 گله در کورس آقای گلی لیگ بیست و یکم قرار دارد. نکته جالب اینکه تا اینجا 3 گل زن برتر لیگ خارجی هستند و بازیکنان ایرانی تا اینجا نتوانسته‌اند بیش از 4 گل به ثمر برسانند!


 


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.