بخش اخبار اجتماعی ایرانیان نیوز :

احتمال افزایش ایستگاه های پروازی برای عزیمت زائران ایرانی به سوریه

​رئیس سازمان حج و زیارت از احتمال افزایش ایستگاه های پروازی برای متقاضیان سفر زیارتی به سوریه خبر داد و گفت : در این رابطه در سفری که به‌ همراه وزیر راه و شهرسازی با مقامات سوریه ای گفت و گو و تبادل نظر شد.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران، به نقل از روابط عمومی سازمان حج و زیارت ؛علی رضا رشیدیان که در قالب عضوی از هیات بلندپایه اقتصادی و سیاسی به ریاست وزیر راه و شهرسازی شامگاه سه شنبه عازم سوریه شده است در حاشیه دیدار با مقامات این کشور اظهار کرد: در این ملاقات ها که همراه وزیر راه و شهرسازی و رییس کمیسیون مشترک ایران و سوریه با مقامات سوری داشتیم موضوع اعزام زائران و مساله سفرهای زیارتی نیز پیگیری شد.


وی افزود: در دیدار با وزیر خارجه سوریه راجع به موضوع مستثنی شدن زوار ایرانی از مصوبه گردشگری دینی سال ۲۰۱۷ این کشور گفت و گو و مقرر شد مسوولان ذیربط بررسی های لازم را در این رابطه انجام دهند.


رییس سازمان حج و زیارت افزود: در دیدار با نخست وزیر سوریه در خصوص توسعه سفرهای زیارتی که خواست مردم ایران است و بنا داریم اعزام زائران را از استانهای مختلف توسعه دهیم، گفت و گو و قرار شد در این رابطه برای زیارت همراه با سهولت، عزت و کرامت زائران ایرانی دستورات لازم به وزارت سیاحه داده و مساعدت‌های لازم انجام شود.


رشیدیان با اشاره به دیدار با وزیر نقل سوریه نیز افزود: طی این نشست موضوع افزایش اعزام از ۵ تا ۶ استان کشورمان مطرح گردید ضمن آنکه پنج شرکت دیگر علاوه بر ماهان هم متقاضی انجام پروازها به سوریه هستند که در این رابطه نیز قول همکاری های لازم هم داده شد.


وی اظهار کرد : رییس سازمان هواپیمایی کشوری هم موضوع ارائه خدمات هندلینگ فرودگاهی و مساعدت‌های مورد نیاز برای انجام پروازهای زیارتی را نیز به صورت خاص پیگیری می کند.

رییس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: در جلسه ای هم که با وزرای مختلف داشتیم روحیه کلی مبتنی بر توسعه همکاری ها بود که امیدواریم ظرفیت و زمینه لازم برای توسعه زیارت فراهم شود.


وی در ادامه افزود: یکی از مباحث مهمی که با حضور وزیر محترم راه و شهرسازی کشورمان مطرح گردید بحث توسعه مسیرهای زمینی بود تا در صورت امکان زائران از طریق عراق به سوریه مشرف شوند.

وی تصریح کرد : در این پیگیری ها انتظار این بود که شرایط این مهم به صورت جاده ای و ریلی فراهم شود .

اعزام کاروان های زائران ایرانی به سوریه پس از دو سال تعطیلی از دوازدهم دی ماه با همکاری و هماهنگی مسئولان ذیربط دو کشور آغاز شد.

رئیس سازمان حج و زیارت پیش از آن در راس هیاتی برای از سرگیری اعزام های زیارتی به سوریه سفر کرده و با مقامات این کشور دیدار و گفت و گو کرد که این دیدار منجر به انعقاد تفاهمنامه فی مابین برای اعزام یکصد هزار نفر زائر طی یکسال شد.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.