بخش اخبار ورزشی ایرانیان نیوز :

الکلاسیکوی سوپرکاپ: بارسلونای بحرانی فاصله کمی با رئال مادرید دارد

درخشش وینیسیوس و بنزما باعث می شود مادرید از بارسلونا جلوتر باشد اما تیم ژاوی در حال کم کردن فاصله است.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، صدرنشینان لالیگا به لطف زوج پویای خط حمله، در عربستان سعودی 3-2 پیروز شدند، اما رقبای آنها زیر نظر سرمربی جدید خود پیشرفت های بزرگی انجام می دهند. با فرونشستن گرد و غبار از ال کلاسیکو هیجان انگیز در ریاض، رئال مادرید همچنان رقابت بارسلونا را دارد، اگرچه فاصله بین آن‌ها کاهش یافته است، به این معنی که هر دو طرف از بازی چهارشنبه شب دور شده‌اند.


فرم عالی وینیسیوس جونیور و کریم بنزما به لوس بلانکوس کمک کرد تا در وقت اضافه 3-2 مقابل بلوگرانا در مرحله نیمه نهایی سوپرکاپ اسپانیا به پیروزی برسند، اگرچه لازم بود که فده والورده با گل دیرهنگام تکلیف برنده را مشخص کند. بارسلونا بازی را شکست خورده ترک کرد اما با توانایی رقابت با صدرنشینان لالیگا تقویت شد و ژاوی هرناندز به عنوان مربی متقاعد شده بود که ایده های او در حال شکل گیری است.


بازگشت پدری و آنسو فاتی به میادین، برای بارسلونا مثبت‌تر بود و فران تورس هم با تاخیر اولین بازی خود را انجام داد. این بازیکنان برای رسیدن به بهترین فرم خود، با توجه به دوری‌های مربوط به مصدومیت، زمان لازم دارند، اما ژاوی تقریباً از هم‌اکنون یک تیم کامل برای مسابقات دارد. اسطوره کاتالان‌ها به خبرنگاران گفت: ما 20 یا 25 دقیقه با فشارهای زیادی بازی کردیم، اما توانستیم از شر آنها خلاص شویم. روز شجاعت و رهایی از عقده حقارت بود. این بارسلونا می تواند با هر کسی رقابت کند.”


در همین حال، مادرید پیش می‌رود و در فینال سوپرکاپ اسپانیا با اتلتیک بیلبائو روبرو می‌شود که اولین شانس آن‌ها در فصل جاری برای کسب یک جام است.  این فقط پاداشی برای نیم فصل اول قدرتمند تیم کارلو آنچلوتی خواهد بود، اما در مادرید نگرانی هایی در مورد قدرت تیم در عمق خط دفاعی وجود دارد. کریم بنزما و وینیسیوس همچنان در نور کم در استادیوم بین‌المللی ملک فهد می‌درخشیدند و به بازگرداندن هیجان به ال کلاسیکو پس از چندین مرحله کسل‌کننده از این مسابقه تاریخی کمک کردند.


وینیسیوس برای دنی آلوز دردسرساز بود که تمام شب باید با او سر و کار داشته باشد و حتی رونالد آرائوخو عالی هم نتوانست در زمانی که او مادرید را پیش انداخت، کنار بیاید. وینگر از کنار مدافع عبور کرد و ضربه‌ای را به گوشه بالای دروازه زد و مارک آندره تراشتگن را پشت سر گذاشت و دوباره متانت خود را در مقابل دروازه به نمایش گذاشت.


آلوز بعداً به دلیل خطا روی هموطن برزیلی‌اش جریمه شد و وینیسیوس در ضدحمله از تلاش خود لذت می‌برد و وقتی فرصت داده می‌شد با خوشحالی به جلو می‌رفت. بنزما به همین ترتیب برای دفاع بارسلونا نفس‌گیر بود. او به خوبی چرخید و قبل از اینکه در نهایت مادرید را به جلو بازگرداند، ضربه‌ای به تیرک دروازه برخورد کرد. مهاجم فرانسوی شاهد تلاشی بود که توسط تراشتگن متوقف شد، اما پس از سانتر دنی کارواخال از ریباند و بازگشت به محوطه، گلزنی کرد تا تیمش را به بازی برگرداند.


لوئیس انریکه سرمربی سابق بارسلونا و اسپانیا که از جایگاه ویژه بازی را تماشا می کرد، بنزما را به عنوان بازیکن برتر این مسابقه انتخاب کرد. حتی خود ژاوی هم رفت تا به این مهاجم به خاطر نمایش  زیبایش تبریک بگوید. این مرد فرانسوی بود که سرخیو بوسکتس را در میانه میدان دور زد تا وینیسیوس را برای گل اول نیز آماده کند.


 بنزما گفت: ما از بازی خسته شدیم، همه چیز را دادیم. بارسلونا با توپ پیش رفت و ما مجبور شدیم آن را تعقیب کنیم.  آنچلوتی سرمربی مادرید با این موضوع موافقت کرد. وی افزود: ما باید صادق باشیم. بارسلونا بازی خوبی انجام داد.


با این حال، هر دو اصرار داشتند که مادرید شایسته پیروزی در این بازی بود. آنها هنوز یک قدم جلوتر از رقبای سرسخت خود هستند و پنج پیروزی متوالی در ال کلاسیکو برای آنها در کاتالونیا دردناک است. با این حال، نگرانی هایی در مورد عدم اعتماد آنچلوتی به بازیکنانی فراتر از تیم اصلی خود وجود دارد، به استثنای چند بازیکن تعویضی مورد علاقه، و چه اتفاقی خواهد افتاد که انتخاب های مورد نظر او به ناچار در نیم فصل دوم خسته شوند؟


فدریکو والورده یکی از هافبک‌هایی است که امیدوار است بتواند در تیم آنچلوتی بازی کند اگرچه او در قالب آماده با ادواردو کاماویگا نیز رقابت دارد. برخی دیگر نمی‌پرسند که آیا عدم استفاده از پرس بالا و اتکا به ضدحمله باعث می‌شود آنها در مقابل حریفان قوی‌تر در لیگ قهرمانان اروپا چگونه قرار بگیرند.


این مسائل سؤالاتی هستند که آنچلوتی باید در مورد آنها فکر کند، اما در حال حاضر، مربی امیدوار است که وینیسیوس و بنزما همچنان هر تیمی را که از مسیر آنها عبور می‌کند، خرد کنند.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.