بخش اخبار اقتصادی ایرانیان نیوز :

تاکید سعید محمد بر اجرای قانون 65 دائم توسعه کشور

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور به منظور توسعه و رونق اقتصادی برای فعالان اقتصادی کشور و همانطور عرصه سرمایه‌گذاری بین‌المللی فراهم شده است.


 قوانین مناطق آزاد به طور واضح و روشن در ماده 65 قانون دائم توسعه کشور به خوبی همه وظایف و اختیارات مسئولان مرتبط را بیان کرده است. متاسفانه به دلیل عدم اجرای صحیح برخی از قوانین مناطق آزاد و ویژه، فعالان اقتصادی این مناطق را دچار مشکلات عدیده‌ای کرده است. توجه ویژه و تاکید دکتر سعید محمد، دبیر شورای‌ عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی بر حل مشکلات موجود و اجرای دقیق مفاد 65 قانون دائم توسعه کشور و رایزنی وی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی بیانگر این است که سعید محمد به خوبی با مشکلات مناطق آزاد آشنا و راهکارهای موثر و کاربردی را برای کاهش و برطرف کردن مشکلات موجود در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی را در نظر گرفته است.


بدیهی است برای اجرای دقیق قوانین مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و همانطور توسعه اقتصادی این مناطق دستگاه های بالادستی و همانطور نمایندگان مجلس پای کار آمده و با عزم جدی تر نسبت به رفع مشکلات موجود گام‌‎های بلندتری برداشته شود مناطق آزاد ایران در صورت بر طرف شدن مشکلات موجود می تواند به معنای واقعی مناطق آزاد، کمک شایانی به چرخش اقتصادی کشور داشته باشد.


تولید،‌ صادرات،‌ خدمات گمرکی، بنادر و گردشگری از شاخص‌های مهم درآمدزایی و ارزآور برای این مناطق است. امیداریم با همکاری دولت محترم و مدیران تصمیم‌ساز بر اجرای دقیق ماده 65 قانون دائم توسعه کشور عملا باعث حمایت از سرمایه گذاران فعلی و جذب سرمایه گذران داخلی و خارجی و همینطور صادرات باشد.


مرتضی بلوکی،‌ کارشناس رسانه


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.