بخش اخبار اقتصادی ایرانیان نیوز :

چگونه می توان برند ثبت کرد؟

متقاضی ثبت برند باید از اسامی و واژگانی که ممنوع نیست، در نام های پیشنهادی خود برای ثبت برند استفاده کند. مثلا استفاده از اسامی چهره های سیاسی و مذهبی مطرح، ممنوع است. استفاده از اسامی نهاد های دولتی و برندهای قبلا ثبت شده ممنوع است.


برای ثبت برند که در واقع یک نیاز برای معرفی بهتر و بیش تر یک کسب و کار به مشتریان و مخاطبان در داخل و خارج از کشور است و تبلیغ و بازاریابی بهتر برای محصول و خدمات، بایستی مراحلی را طی کرد. ثبت برند توسط مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک قوه قضاییه صورت می گیرد لذا ربطی به وزارت صمت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ندارد. اگر شما مجوز نشر  از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارید، برای استفاده قانونی از لوگو خود، باید آن را ثبت کنید تا مالک قانونی آن باشید.


متقاضی ثبت برند باید از اسامی و واژگانی که ممنوع نیست، در نام های پیشنهادی خود برای ثبت برند استفاده کند. مثلا استفاده از اسامی چهره های سیاسی و مذهبی مطرح، ممنوع است. استفاده از اسامی نهاد های دولتی و برندهای قبلا ثبت شده ممنوع است.


برای ثبت برند بایستی در سایت مرکز مالکیت معنوی، ثبت نام کرد و کد و رمز عبور پس از ثبت شماره موبایل و پست الکترونیک متقاضی ثبت برند، دریافت نمود و مراحل را طی نمود. گواهی امضا گرفت و مدارک مورد نیاز که در ادامه به آن اشاره می شود را بارگذاری کرد و هزینه های ثبت برند  و هزینه های انتخاب طبقات را طبق تعرفه هایی که سالانه قوه قضاییه اعلام می کند، اینترنتی پرداخت کرد.


به منظور ثبت برند، هیچ الزامی برای حضور فیزیکی متقاضی در ساختمان های سازمان ثبت اسناد و املاک سراسر کشور نیست. هلدینگ ملاصدرا به عنوان مجموعه ای با کارشناسان مجرب و پرونده های موفق در ثبت برند و ثبت شرکت و ثبت شرکت مسئولیت محدود و ثبت اختراع و دریافت انواع گواهینامه های ملی و بین المللی، آماده ارائه خدمات به متقاضیان گرامی می باشد.


مدارک مورد نیاز برای ثبت برند


مدارک لازم برای ثبت برند و علائم تجاری اشخاص حقیقی و حقوقی به شرح زیر است.


برای اشخاص حقیقی، ثبت برند نیازمند رونوشت مدارک شناسایی فرد مثل کارت ملی و شناسنامه است و هم چنین ارائه گواهی امضا از دفترخانه اسناد رسمی. ارائه مجوز فعالیت مثل جواز کسب یا جواز تاسیس یا e-namad (از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت) یا هر پروانه فعالیت معتبر (مجوزهای صنفی از اصناف کشور) که فعالیت کسب و کار متقاضی را با آن بتوان راستی آزمایی کرد. اگر خواستار ثبت برند لاتین هستید، کارت بازرگانی هوشمند نیاز الزامی خواهد بود.


برای اشخاص حقوقی، ثبت برند نیازمند ارائه رونوشت مدارک شناسایی مدیرعامل شامل شناسنامه و کارت ملی هوشمند است. هم چنین ارائه آگهی تاسیس شرکت و تغییرات نیز نیاز است . دقت کنید که حوزه فعالیت برند باید در موضوع فعالیت شرکت قید شده است. اگر شما برندی در حوزه مواد غذایی ثبت می کنید اما شرکت شما در زمینه نرم افزار است، بایستی نسبت به تغییر موضوع شرکت و اصلاح آن با آگهی روزنامه رسمی جدید اقدام نمایید. مدارک نماینده قانونی (مثلا هلدینگ ملاصدرا ) به عنوان وکیل، الزامی است.


اعتبار یک برند


اعتبار یک برند به صورت 10 ساله صادر می شود و تا 6 ماه پس از انقضا برند فرصت دارید تا نسبت به پرداخت هزینه های مربوطه، اقدام و برند را تمدید کنید. در غیر این صورت، مالکیت برند از صاحب قبلی، سلب می شود و مثل domain آزاد، قابلیت ثبت توسط هر فردی را دارد.


هزینه  ثبت برند


هزینه ثبت برند شامل هزینه ثبت اظهارنامه اولیه در سایت مرکز مالکیت معنوی قوه قضاییه، هزینه روزنامه رسمی نوبت اول و حق الثبت برند و هزینه انتشار فراخوان نوبت دوم در سایت روزنامه رسمی قوه  قضاییه است. علاوه بر این هزینه های وکالتی نیز اضافه می شود.


مدت زمان ثبت برند


ثبت برند، پروسه ای طولانی است. گاها به دلیل اعتراضاتی که به آگهی روزنامه رسمی 2 نوبته تقاضای ثبت برند صورت می گیرد، این فرآیند دراز مدت شده و نیاز به مجموعه حقوقی برای دفاع از متفاضی ثبت برند است. مدت زمان بررسی اولیه اظهارنامه ثبت برند، معمولا 15 روز کاری و مدت زمان درج آگهی تقاضای برند در روزنامه رسمی در نوبت اول 30 روز است.


کارشناسان اداره ثبت برند، پس از بارگذاری گواهی امضا در وب سایت مرکز مالکیت  معنوی توسط متقاضی و تکمیل اظهارنامه و ارزیابی مدارک، نظر خود را در پروفایل متقاضی اعلام می کنند.


وضعیت های پرونده ثبت برند در سایت در 3 حالت زیر است:


  • وضعیت پرونده ثبت برند تایید شده
  • وضعیت پرونده ثبت برند رد شده
  • وضعیت پرونده ثبت برند مشابهت یا نقص پرونده


هر  یک از وضعیت های 3 گانه فوق الذکر، دال بر اتفاقی در پرونده ثبت برند شما دارد که باید بررسی شود.


دقت کنید که با ثبت برند، می توان آن  را فروخت و لذا علامت تجاری، قابلیت نقل و انتقال دارد. ثبت برند برای متقاضیان مهاجرت به خارج از کشور به  شیوه استارتاپ، پرستیژ و یکی از مدارک خوب برای نشان دادن ادعای آن ها مبنی بر توانایی و صلاحیت لازم برای تاسیس و مدیریت یک بیزینس است. اگر قصد دریافت روادید دارید، ترجمه رسمی گواهی ثبت برند، پرونده درخواست ویزای شما را تقویت می کند. مخصوصا اگر قصد دریافت ادمیشن تحصیلی با بورس دارید، گواهی ثبت برند، رزومه شغلی و اکادمیک شما را، برجسته می کند.


اگر خواهان ثبت برند برای سایت یا شرکت یا موسسه یا سازمان خود هستید و قصد دارید با ثبت برند های خلاقانه و جذاب، نسبت به فروش آن به اشخاص حقیقی یا حقوقی داخل و خارج از کشور اقدام و درآمد زایی کنید، از خدمات ثبت برند هلدینگ ملاصدرا استفاده کنید. هر بنگاهی می تواند برای هر محصول یا سرویس خود، نسبت به ثبت برند مرتبط اقدام کرده و دارایی های ناملموس خود را در عصر متاورس و رمز ارزها، افزایش دهد که اقدامی فرصت آفرین و ارزش آفرین به شمار می رود.


 


پایان رپرتاژ آگهی

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.