بخش اخبار ورزشی ایرانیان نیوز :

عزت اللهی: صعود از گروه جام‌جهانی آرزو نیست

هافبک تیم ملی اعتقاد دارد این تیم می تواند شگفتی ساز شود. او از شرایط سخت و حساس در بازی‌های بحرین صحبت کرد.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، سعید عزت اللهی درباره‌ وضعیت خودش گفت: به لطف خدا وضعیت خوبی دارم. تیم ما در تعطیلات نیم فصل حضور دارد. ولی از تمرینات غافل نیستیم. من هیچ مصدومیتی ندارم و از هر نظر آماده هستم.


عزت اللهی در رابطه با افزایش چشمگیر اعتماد به نفس و کیفیت بازی اش در میانه میدان و نحوه بازی در تیم ملی افزود: هر فوتبالیستی در دوران بازی اش فراز و فرود دارد و ممکن است گاهی افت کند. من در زمان حضور کی روش هم توانستم در ترکیب ثابت حضور داشته باشم. اما وقتی آن مصدومیت برای من پیش آمد، سرمربی تیم ملی نیز تغییر کرد و آقای ویلموتس آمد و یک سری اتفاقات دیگر نیز رخ داد تا شرایط برایم کمی سخت شود. مصدومیت بلند مدت وضعیتی است که آرزو می کنم، هیچ فوتبالیستی آن را تجربه نکند. بازیکن در این شرایط برای بازگشت به فرم قبلی باید دو سه برابر تلاش کند تا بتواند به جایگاه قبلی بازگردد. من هم از این قاعده مستثنی نبود. با آمدن آقای اسکوچیچ شرایط تیم ملی تغییر کرده بود و ما در شرایطی پا به میدان بحرین می گذاشتیم که واقعا مسئله مرگ و زندگی در میان بود و کوچک ترین اشتباه می توانست منجر به حذف تیم ملی در مرحله مقدماتی صعود به جام جهانی قطر شود. ما بازیکنان تیم ملی هم به دلیل حساسیت بسیار بالای آن مسابقات تحت فشار بودیم. حتی ممکن بود در صورت عدم نتیجه گیری، زندگی فوتبالی ما بازیکنان هم تحت تاثیر قرار بگیرد. اگر تیم ملی نمی توانست موفق شود، این نسل از فوتبال ایران می سوخت و حیف بود که این تعداد بازیکن بااستعداد و باکیفیت نتوانند در جام جهانی حاضر شوند. من هم با رفع مصدومیت به اردوی تیم ملی برگشته بودم و توانستم خواسته های اسکوچیچ را در زمین پیاده کنم و با گذشت زمان این اعتماد بیشتر شد. وقتی که اعتماد بین سرمربی و بازیکن قوی باشد کارایی طرفین افزایش پیدا می کند. خوشحالم که توانستم جواب اعتماد مربیان را بدهم و نه تنها من، بلکه همه بازیکنان از وضعیت تیم ملی راضی و از نتایج شادمان هستند. امیدوارم در این گام آخر مزد زحمات‌مان را بگیریم و مردم نیز خوشحال شوند.


هافبک تیم ملی در مورد حمایت های صورت گرفته از تیم ملی ادامه داد: همه دست به دست هم دادند و تلاش کردند که تیم ملی موفق شود و این همت بازیکنان، کادر فنی و پشتیبانی فدراسیون فوتبال بود که پای کار آمدند و در آن برهه زمانی حضورشان قوت قلب بود. ما نمی توانیم به مردم دروغ بگوییم و باید حتما صادق باشیم. فوتبال ایران همیشه دارای یک سری از مشکلات بوده و زمانی که فدراسیون آقای عزیزی خادم روی کار آمد، آنچه برای ما حائز اهمیت بود، تلاش‌شان با تمام توان فدراسیون در آن بازه زمانی بود.وقتی شما ببینید فردی با تمام توان تلاش می کند یک سری از مشکلات را حل کند، همین اتفاق ارزشمند است. در این زمان کم فدراسیون تمام تلاش خود را کرده، اما به هرحال فدراسیون به تنهایی نمی تواند بار تمامی مشکلات و مسائل را به دوش بکشد و باید سایر نهاد ها و ارگان ها بیایند و برای تیم ملی ایران و ارج نهادن به نام کشور ایران کمک کنند. زیرا اینجا نفع فرد ملاک نیست و این موفقیت به نام تمامی مردم ایران زمین نوشته می شود. همان‌طور که در جام جهانی روسیه هم برد تیم ملی به نام ایران نوشته شد و فرد و نام شخص خاصی در بین نبود. در این شرایط هم همه باید در حد توان کنار تیم ملی باشند و کمک کنند و بتوانیم دست در دست هم مشکلات را برطرف سازیم.


سعید عزت اللهی در رابطه با دو بازی آینده تیم ملی و احتمال صعود پس از بازی با عراق اعتقاد داشت: فوتبال قابل پیش بینی نیست و ممکن است هزار و یک اتفاق رخ دهد. اما ما با تمام وجود سعی خواهیم کرد حالا که میزبان هستیم، یک نتیجه خوب و عالی کسب کنیم و اگر حضور تماشاگران میسر باشد و بتوانیم در ورزشگاه آزادی مقابل هواداران به میدان برویم، دوست داریم کنار تماشاگران خودمان جشن صعود را برگزار کنیم. سعی ما این است در همان بازی اول کار را تمام کنیم تا استرسی برای سایر بازی ها نداشته باشیم.


این بازیکن تیم ملی در رابطه با احتمال صعود از مرحله گروهی جام جهانی گفت: صعود از مرحله گروهی را نمی توانیم در قالب یک آرزو بیان کنیم، بلکه باید برای به دست آوردنش تلاش بکنیم و بجنگیم. با برنامه ریزی مناسب و ایجاد بسترهای لازم می توان به این موضوع فکر کرد. البته اعتقاد دارم، چرا نباید این اتفاق رخ بدهد. اما قبل تر از آن، ما نیاز به برخی امکانات و زیر ساخت‌ها داریم که به تیم ملی در راستای آماده سازی و پیشرفت و بالا رفتن اعتماد به نفس بازیکنان کمک کند تا در میدان مهمی مانند جام جهانی با قدرت حضور پیدا کنند. با برنامه ریزی و بازی های تدارکاتی مناسب و اردوهای آماده سازی می توانیم، خوش‌بین باشیم که این اتفاق رخ بدهد. ما بازیکنان باید تمام تلاش‌مان را بکنیم و امیدوارم به این هدف برسیم.


 


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.