بخش اخبار سیاسی ایرانیان نیوز :

اهمیت و آثار سفر رئیس‌جمهور به روسیه در ابتدای سال نو میلادی

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: این سفرها و ارتباطات بسیار خوب است، چراکه ارتباط مستقیم و نزدیک بالاترین از هرگونه اختلاف افکنی و مخدوش شدن روابط جلوگیری می‌کند.


محمداسماعیل کوثری در گفت‌وگو با خبرنگار سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران، در خصوص سفر هفته آینده رئیس جمهور کشور به روسیه با دعوت رئیس جمهور این کشور، گفت: این ارتباطات و رفت و آمدها میان دولتمردان اتفاق بسیار خوبی است و اثرات و بازتاب‌های خوب و مهمی دارد. یک اثر مهم آن هم این است که زمانی دو رئیس جمهور مستقیماً با یکدیگر دیدار می‌کنند و روابط در این سطح است، آثار تحرکات آن‌هایی که قصد فعالیت برای تخریب این ارتباطات را دارند از بین می‌برد.


وی ادامه داد: به نظرم این سفر اتفاق خوبی است، آقای پوتین چند بار به ایران سفر کرده و با روسای جمهور مختلف ما دیدار کرده، همچنین با رهبری هم ملاقات حضوری داشته و هم نامه‌نگاری داشته است و روابط بسیار خوبی خوب است امروز با آمدن رئیس جمهور و دولت جدید این سفر و دیدار انجام شود. 


کوثری در ادامه تاکید کرد: با توجه به شرایط ما و شرایطی که روسیه دارد و اکنون نسبت به گذشته و چند سال قبل برای ارتباط نزدیک‌تر بسیار مصمم‌تر شده است، این سفر می‌تواند اثرات خوبی برای ما و روسیه داشته باشد.


وی اظهار داشت: ما با روسیه در برخی حوزه‌ها مواضع و نظرات مشترکی داریم؛ هم ما و هم روسیه به عنوان کشورهای مخالف یکجانبه‌گرایی آمریکا در دنیا شناخته می‌شویم و این یکی از مواضع بسیار مهم مشترک میان ماست؛ همچنین در موضوعات و حوزه‌های دیگری هم نظرات، دیدگاه‌ها و منافع مشترک با کشور روسیه داریم که در این راستا ارتباط نزدیک فی‌مابین از اهمیت بالایی برخوردار است.


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به نگاه و نظر دولت در حوزه سیاست خارجی، افزود: دولت سیزدهم از ابتدای آغاز به کار بارها و بارها تاکید کرد که سیاست خارجی این دوره با تمرکز بر بهبود و ارتقاء سطح روابط با همسایگان، کشورهای نزدیک و قاره آسیا خواهد بود البته این به معنای این نیست که با غرب قطع ارتباط خواهیم کرد اما برخلاف گذشته تمام تمرکز دولت بر غرب نخواهد بود و همسایگان و کشورهای نزدیک در اولویت بیشتری قرار دارند.


وی ادامه داد: لذا این سفر آقای رئیسی به کشور روسیه را می‌‌توان گامی در این مسیر ارزیابی کرد.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.