بخش اخبار اقتصادی ایرانیان نیوز :

دورنمای اوپک‌پلاس حفظ قیمت نفت زیر ۱۰۰ دلار است

وزیر نفت عمان اعلام کرد که هدف اعضای ائتلاف اوپک‌پلاس حفظ قیمت نفت در سطحی پایین‌تر از ۱۰۰ دلار برای هر بشکه است.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران، از خبرگزاری بلومبرگ،  محمد بن حمد الرمحی اعلام کرد که اوپک و متحدانش خواهان نفت به ۱۰۰ دلاری نیستند و به‌سرعت تولید خود را احیا می‌کنند تا مانع بالا رفتن بیش از حد قیمت‌های جهانی نفت خام شوند.


سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک‌پلاس)، به افزایش تولید تدریجی ماهانه ۴۰۰ هزار بشکه در روز که در زمان ویروس عالم‌گیر کرونا متوقف شده بود، ادامه می‌دهند، در حالی که این افزایش تولید به‌دلیل ناآرامی‌های داخلی و کاهش بودجه کشورها محدود است.


قیمت نفت خام در سال جاری میلادی روندی افزایش داشته و به بالای ۸۰ دلار برای هر بشکه رسیده است.


الرمحی طی گفت‌وگویی در ریاض گفت: اعضای ائتلاف اوپک‌پلاس بسیار محتاط هستند، بازار را ماهانه رصد و بررسی می‌کنیم. فکر می‌کنم افزایش تولید ماهانه ۴۰۰ هزار بشکه در روز مطلوب است، زیرا تقاضا در حال افزایش است و ما می‌خواهیم اطمینان یابیم قیمت نفت بیش از حد بالا نمی‌رود.


وی تأکید کرد: نمی‌خواهیم قیمت نفت به ۱۰۰ دلار برای هر بشکه برسد، جهان آماده این قیمت نیست.


وزیر نفت عمان افزود: در پنج سال گذشته سرمایه‌گذاری در این صنعت محدود شده است و ما اکنون بهای آن را می‌پردازیم.


این موضوعی است که خود اوپک‌پلاس را هم درگیر کرده است.


به گزارش شانا، تولید نفت لیبی – پس از یک سال بهبود و ثبات – دوباره مختل شده است و تعطیلی میدان نفتی شراره در پی حمله شبه‌نظامیان و اختلال و آسیب خطوط لوله این کشور سبب شد عرضه نفت لیبی دوباره کاهش یابد و به ۷۰۰ هزار بشکه در روز برسد.


عرضه نفت نیجریه هم به‌دلیل دشواری صادرات و مشکل در بارگیری محموله‌ها در پایانه‌های این کشور، ۱۱۰ هزار بشکه در روز کاهش یافته و به یک میلیون و ۴۲۰ هزار بشکه در روز رسیده است.


محدودیت‌های موجود برای افزایش تولید که بخشی از آن به‌دلیل سرمایه‌گذاری ناکافی ایجاد شده، در حال سرایت به دیگر تولیدکنندگان اوپک‌پلاس است. روسیه هم که سهمیه تولید بالاتری دارد، ماه گذشته میلادی موفق نشد تولیدش را افزایش دهد و بیانگر استفاده این کشور از همه ظرفیت موجود برای تولید نفت است.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.