بخش اخبار اقتصادی ایرانیان نیوز :

کابینت کلاسیک مناسب برای افراد خاص پسند

در مورد کابینت کلاسیک چقدر اطلاعات دارید؟ آیا می‌دانستید کابینت‌های کلاسیک با طرح کابینت چوب چه تفاوتی با کابینت ممبران دارند؟ آیا تاکنون لذت داشتن کابینت روکش چوب با طرح‌های دلخواه خود را تجربه کرده‌اید؟


بسیاری از خانواده‌ها بخصوص افراد خاص پسند با آمدن فصل زمستان و قرار گرفتن در آستانه سال نوی شمسی و حتی میلادی تمایل به تعویض دکوراسیون منزل و نو نوار کردن وسایل و محیط خانه خود را دارند. در برخی مواقع این تغییرات شامل کل محیط منزل می‌گردد اما بعضی افراد نیز به تغییر بخشی از منزل مثلاً تغییر در دکوراسیون آشپزخانه بسنده می‌کنند و تمایل به هزینه مضاعف و تغییرات اساسی در کل خانه را ندارند.


تغییرات دکوراسیون آشپزخانه غالبا با تغییر و تعویض کابینت‌های آشپزخانه شروع می‌شوند و سپس با توجه به سبک کابینت‌های انتخاب شده کفپوش، دیوار پوش، نوع پرده‌ها و حتی نوع نورپردازی تعیین می‌گردند. مثلاً شما با انتخاب کابینت کلاسیک، می‌توانید به فضای آشپزخانه خود انعطاف‌پذیری بیشتری دهید و براحتی طرح‌های مختلف را در فضای آشپزخانه خود اجرا کنید. در واقع می‌توان گفت که کابینت کلاسیک نوعی لوح خالی برای طراحی آشپزخانه‌تان محسوب می‌شود که به کمک آن می‌توانید بدون هیچ گونه زواید و سر و صدایی به سبک‌های دیگر اجازه دهید تا بصورت یکپارچه ترکیب شوند.


از نظر مواد، کابینت‌های کلاسیک آشپزخانه معمولاً از چوب ساخته می‌شوند. این سنتی‌ترین متریال کابینت محسوب می‌شود و به خوبی با این سبک کلاسیک مطابقت دارند. از پالت‌های رنگی پرطرفدار برای کابینت‌های کلاسیک می‌توان به رنگ‌های سفید تا کرم اشاره کرد. یکی از مزیت‌های بزرگ کابینت‌های کلاسیک آشپزخانه این است که می‌توانند ارزش فروش مجدد خانه را به میزان قابل توجهی بهبود بخشند زیرا تا حدودی سبک کلاسیک، نوعی سبک خنثی محسوب می‌شود. پس می‌توان گفت که کابینت کلاسیک یکی از بهترین و جذاب‌ترین کابینت‌ها برای خانه‌های لاکچری و افراد خاص پسند می‌باشد. در ادامه این مقاله ضمن معرفی کامل‌تر کابینت کلاسیک، به تفاوت آن با کابینت ممبران خواهیم پرداخت و ویژگی‌های این کابینت را مورد بررسی قرار خواهیم داد پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مطالب همراه ما باشید.


کابینت کلاسیک


کابینت کلاسیک اشاره به نوع متریال کابینت ندارد بلکه نوعی سبک است. که در تقابل کابینت مدرن می‌باشد. درواقع کابینت کلاسیک نقطه مقابل کابینت مدرن قرار می‌گیرد. معمولاً کابینت کلاسیک را از جنس چوب تولید و اجرا می‌کنند. کابینت چوب اصل جزء بهترین نوع کابینت کلاسیک محسوب می‌شود اما گران بودن آن باعث شده تا مردم به طرف کابینت روکش چوب با بدنه‌ام دی اف روی آورند. که با قیمت کمتری در بازار به فروش می‌رسد. کابینت آشپزخانه سبک‌ها و مدل‌های مختلفی دارد، اما دو سبک اصلی و کلی آن، کابینت کلاسیک و کابینت مدرن می‌باشد. کلاسیک به چیزی گفته می‌شود که جدید نبوده و در بین عموم مردم رایج و مورد قبول قرار می‌گیرد.


سبک دکوراسیون کلاسیک، سبکی بسیار ارزشمند و لاکچری است و کابینت کلاسیک برای اجرای این سبک جزء محبوب‌ترین کابینت‌ها محسوب می‌شود. که دارای طرح‌های باستانی و حکاکی‌های سنتی است. طرح این نوع کابینت‌ها برخلاف کابینت‌های سبک مدرن، اصلاً ساده نبوده و بدنه و درب‌های آن دارای حکاکی‌های بسیار زیبا و تزئینات فاخر می‌باشد که به کمک منبت کاری، معرق کاری، برجسته‌سازی و… اجرا می‌شود. استفاده از رنگ‌های مات و سنگین، مانند رنگ سفید، قفسه‌های عمیق و جادار، قرینه‌سازی بسیار زیبا و طراحی‌های این گونه، از جمله ویژگی‌های این نوع از کابینت‌ها است.


انواع کابینت کلاسیک


از سال‌های گذشته کابینت‌هایی از جنس چوب راش، گردو، افرا و … به عنوان یک کابینت کلاسیک اجرا می‌شد و در طراحی آن خبری از ستون و سرستون‌ها به سبک امروزی نبود؛ در واقع می‌توان گفت تنها جنس کابینت‌های قدیم بود که توسط استادکار‌های منبت‌کار و به کمک ابزارآلات اولیه از چوب به شکل کلاسیک ساخته می‌شد و در مرحله پایان با یک رنگ‌آمیزی، تولید کابینت به اتمام می‌رسید. به دلیل گران بودن چوب و قیمت بالای دستمزد ساخت کابینت کلاسیک، کم کم سبک طراحی کلاسیک کابینت‌ها دستخوش تغییرات شد. بدین منظور دستگاه‌های پیشرفته‌تر و کاربردی‌تر مانند دستگاه سی ان سی وارد بازار شد.


به کمک این دستگاه‌ها به راحتی می‌توان هر نوع طراحی و نقش و‌ نگاری را بر روی کابینت چوب و یا کابینت با روکش چوب اجرا کرد؛ بدون اینکه سازنده دچار محدودیت در طرح و ساخت کابینت شود. در چند سال گذشته ذوق و هنر طراحان کابینت، رنگ و لعابی جدید به این سبک داد و شکل تازه‌ای به کابینت کلاسیک بخشید؛ بطوریکه بازار این نوع کابینت‌ها بسیار پر رونق شد و طرافداران زیادی پیدا کرد. از این رو می‌توان گفت که کابینت‌های کلاسیک با توجه به نوع متریال بدنه، به دو روش تولید و اجرا می‌شوند. این بدنه غالبا یا از چوب است و یا از جنس‌ام دی اف. به دلیل حساسیت ساخت این نوع کابینت‌ها، درب آن‌ها پس از ساخت اسکلت اندازه‌گیری و تولید می‌شود. پس از اطمینان از درست بودن اندازه درب‌ها و نصب آزمایشی آن‌ها بر روی اسکلت، درب کابینت رنگ‌آمیزی شده و پس از خشک شدن بر روی بدنه کابینت کلاسیک نصب می‌شود.


جهت آشنایی بیشتر با کابینت کلاسیک کلیک کنید


تفاوت کابینت کلاسیک با کابینت ممبران


همانطور که گفتیم با آمدن دستگاه‌هایی نظیر دستگاه CNC و افزایش توانایی طراحی و ایجاد اشکال دلخواه توسط این دستگاه، ساخت کابینت‌های کلاسیک دچار تحول عظیمی شد و نسل جدیدی از آن‌ها وارد بازار شد. این نوع کابینت‌های جدید نوع کلاسیک را کابینت وکیوم یا کابینت ممبران می‌گویند. که حس و انرژی یک آشپزخانه کلاسیک با قیمت مناسب‌تری را برای افراد فراهم می‌سازد. بدنه ممبران، از ام دی اف خام تولید می‌شود و حکاکی‌ها و منبت‌کاری‌های روی آن توسط ماشین‌آلات پیشرفته صورت می‌گیرد، به همین دلیل قیمت تمام شده‌ی کابینت ممبران، نسبت به نوع قدیمی کابینت کلاسیک که تماماً از چوب ساخته می‌شد بسیار مقرون به صرفه است.


image_1641909283


پوششی که به صورت یکپارچه کابینت ممبران را می‌پوشاند از جنس pvc می‌باشد که کابینت را تبدیل به نوعی عایق رطوبت می‌کند. در بازار تولید کابینت ایران، همه طرح‌ها و مدل‌های کابینت کلاسیک قدیم را می‌توان بر روی کابینت ممبران با قیمت بسیار مناسب‌تر سفارش داد. کابینت‌های ممبران بر حسب نوع سبک به کابینت ممبران کلاسیک و کابینت ممبران مدرن تقسیم می‌شوند که در ایران بیشترین استفاده از کابینت ممبران کلاسیک صورت می‌گیرد. نوع کابینت روکش چوب آن شباهت زیادی به چوب اصل دارد و به راحتی قابل تشخیص نیست. اما از نظر هزینه بسیار ارزان‌تر از کابینت چوب اصل می‌باشد. با توجه به مطالب فوق می‌توان گفت که کابینت ممبران نوعی کابینت کلاسیک است پس هیچ تفاوتی را نمی‌توان بین آن‌ها مطرح کرد.


تولیدکنندگان کابینت جهت ساخت کابینت ممبران، ابتدا بر روی‌ ام دی اف خام، طرح مورد نظر خود را توسط دستگاه سی ان سی حکاکی می‌کنند و پس از آن، قطعات حکاکی شده جهت روکش شدن به دستگاه وکیوم منتقل می‌گردند و در پایان، با رنگ مورد نظر روی‌ ام دی اف چسبانده می‌شوند. به این جنس از کابینت‌ها، کابینت وکیوم نیز گفته می‌شود زیرا روکش را می‌توان علاوه بر پمپ ممبران، با پمپ وکیوم نیز به‌ ام دی اف چسباند. این دو دستگاه کاملاً شبیه هم کار می‌کنند تنها با این تفاوت که در دستگاه ممبران روکش از بالا هم تحت فشار قرار می‌گیرد.


جنس روکش‌ها از نوعی PVC پی وی سی ساخته شده است. در گذشته روکش پی وی سی این نوع از کابینت کلاسیک به صورت مات ساخته می‌شد اما امروزه روکش‌های براق هم مورد استفاده قرار می‌گیرند. اغلب روکش‌های پی وی سی داخل ایران از کشور‌های کره و چین تأمین می‌شوند و تمامی روکش‌های موجود در بازار ایران، از نوع وارداتی هستند. انتخاب رنگ کابینت کلاسیک از نوع ممبران به نظر مشتری بستگی دارد. به این صورت که از نمونه رنگ‌های پیشنهاد شده توسط کابینت‌ساز، مشتری رنگی مطابق با سلیقه، محیط و نور آشپزخانه خود انتخاب کند.


جهت مشاهده عکس ها و ویدوهای کابینت چوب کلیک کنید


مزایا ویژگی‌های کابینت آشپزخانه کلاسیک


کابینت کلاسیک چه از نوع کابینت چوب اصل باشد و یا از نوع کابینت روکش چوب از مزایا و ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار هستند که باعث می‌شوند این نوع کابینت‌ها از محبوبیت بالایی برخوردار شوند. برخی از مزایای کابینت کلاسیک به شرح زیر است:


  • کابینت‌های کلاسیک با هر دکوری سازگار و هماهنگ هستند و سبک‌های مختلفی از دکوراسیون را می‌توان در کنار این کابینت‌ها اجرا کرد.
  • انتخاب طرح و رنگ در کابینت کلاسیک نامحدود بوده و بسته به سلیقه و علاقه مشتری قابل سفارش می‌باشد.
  • کابینت‌های کلاسیک قابلیت این را دارند که تمامی فضای آشپزخانه را تحت پوشش قرار دهند.
  • غالبا انواع کابینت کلاسیک را متناسب با جسه و فیزیک افراد تولید می‌کنند تا دسترسی به کابینت برای تمام افراد امکان‌پذیر باشد.
  • کابینت کلاسیک از تنوع بالای رنگ برخوردار می‌باشد.
  • در همه بخش‌های کابینت قرینه‌سازی نوعی فرآیند الزامی به شمار می‌آید.
  • در هنگام تولید و نصب کابینت کلاسیک هود آشپزخانه درون کاور قرار گرفته و قابل مشاهده نمی‌باشد.
  • جزئیات در سبک کابینت کلاسیک بسیار پررنگ‌تر و واضح‌تر دیده می‌شود.
  • اجرا و نصب کابینت کلاسیک برای آشپزخانه‌هایی با متراژ بزرگ و وسیع مناسب است.
  • رنگ‌های کابینت کلاسیک غالبا رنگ‌هایی سنگین و باوقار هستند و رنگ‌های خاص و پرانرژی معمولاً کاربردی ندارند.
  • کابینت چوب اصل در نوع کلاسیک از ارزشمندترین نمونه‌های کابینت کلاسیک آشپزخانه محسوب می‌شود.
  • برای ساخت و طراحی کابینت کلاسیک، نباید از یراق‌آلات و شیرآلات مدرن استفاده کرد.
  • اجرای کابینت کلاسیک برای آشپزخانه‌هایی مناسب است که دارای دکوراسیون به سبک کلاسیک هستند و نوع چیدمان و طراحی آن نیز مطابق با این سبک صورت گرفته باشد.
  • طرح‌ها و مدل کابینت کلاسیک غالبا به شکل باستانی و سنتی می‌باشد.
  • نصب کابینت کلاسیک بر قیمت خانه تأثیر گذاشته و موجب افزایش قیمت در زمان فروش خانه می‌شود.


معایب کابینت کلاسیک


کابینت کلاسیک چه از نوع کابینت چوب اصل باشد و یا کابینت روکش چوب یا همان کابینت ممبران علاوه بر مزایای بالایی که دارند دارای معایبی نیز هستند که برخی از این معایب شامل موارد زیر است:


  • قیمت تمام شده کابینت کلاسیک به دلیل طرح‌ها و نقش و نگار‌هایی که بر روی آن وجود دارد بسیار بیشتر از کابینت‌های مدرن است.
  • فرآیند ساخت و نصب آن، نسبت به کابینت‌های مدرن دشوارتر است. بخصوص اگر از چوب طبیعی به عنوان متریال اصلی استفاده گردد.
  • زمان آماده‌سازی و نصب کابینت کلاسیک نسبت به کابینت‌های مدرن بسیار طولانی‌تر است
  • تمیزکاری کابینت کلاسیک به دلیل وجود طرح‌های برجسته و فرو رفته، به مدت زمان بیشتری نیاز دارد.
  • کابینت‌های کلاسیک بخصوص از نوع کابینت چوب اصل، بسته به نوع چوب مورد استفاده، در برابر رطوبت و حرارت حساس بوده و در صورتی که در ساخت آن از روکش استفاده نشود امکان بادکردگی و پوست پوست شدن در آن وجود دارد.


جهت مشاهده نمونه کارهای کابینت ممبران کلیک کنید


image_1641909312


قیمت کابینت کلاسیک


فاکتور‌های مختلفی در تعیین قیمت کابینت کلاسیک دخیل هستند؛ به عنوان مثال یکی از عوامل اصلی در تعیین قیمت آن نوع متریال بدنه آن می‌باشد اینکه بدنه از نوع چوب باشد یا‌ ام دی اف بر قیمت تمام شده کابینت کلاسیک تأثیر خواهد گذاشت. اگر متریال تمامی کابینت‌های موجود در بازار را یکسان در نظر بگیریم، پر واضح است که کابینت کلاسیک، کابینتی گران‌تر نسبت به کابینت مدرن خواهد بود. ساخت و نصب در کابینت کلاسیک بسیار دشوارتر از نوع کابینت‌های مدرن است و جزئیات و ریزه‌کاری‌های مختلفی روی آن اعمال می‌شود.


نوع متریالی که در ساخت کابینت‌های کلاسیک کاربرد دارند، بر روی قیمت نهایی کابینت نقش داشته و تعیین‌کننده قیمت نهایی کابینت محسوب می‌شوند. کابینت چوب اصل که تماماً از چوب مستحکم ساخته شده‌اند گران‌ترین و فاخرترین نمونه‌ی کابینت کلاسیک می‌باشند و حکاکی‌های ایجاد شده بر روی آن، دست‌ساز است. نمونه‌های دیگر کابینت کلاسیک مانند کابینت روکش چوب و کابینت رنگ پولیشی در رده‌ی بعدی از لحاظ قیمت کابینت قرار می‌گیرند. از کابینت‌های کلاسیک با قیمت متوسط می‌توان به کابینت ممبران اشاره کرد.


نکات مهم در خرید، نصب و نگهداری کابینت کلاسیک


در هنگام خرید و نصب کابینت کلاسیک باید به نکات زیر توجه کنید:


  • برای آشپزخانه‌های کوچک طرح‌هایی را انتخاب کنید که دارای نقش‌های درشت و واضح باشند. انتخاب طرح‌های شلوغ، موجب کوچک نشان داده شدن فضای آشپزخانه شما می‌گردد.
  • در صورتی که آشپزخانه شما از نور کمی برخوردار باشد سعی کنید کابینت‌هایی به رنگ روشن انتخاب نمایید.
  • معمولاً حشرات علاقه زیادی به محیط چوبی دارند به همین دلیل سعی کنید کابینت را از هجوم حشرات در‌ امان نگه دارید. برای این منظور هر سه ماه یکبار فضای درونی کابینت و زیر آن را به دقت وارسی کنید و در صورت امکان سم پاشی نمایید.
  • بر اساس فضایی که دارید محفظه کابینت را پر کنید زیرا پر کردن بیش از حد محفظه، باعث دفرمه شدن کابینت کلاسیک شده و از زیبایی آن کاسته می‌شود.
  • سعی کنید اجسام تیز را در مجاورت کابینت‌های کلاسیک قرار ندهید.
  • برای ساخت کابینت کلاسیک از تولیدکنندگان ماهر کمک بگیرید تا از کیفیت بالا و استاندارد بودن کابینت خود اطمینان حاصل کنید.


نوین کابین یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین تولیدکنندگان کابینت کلاسیک در ایران است که تمامی کابینت‌های چوب اصل و کابینت روکش چوب خود را از بهترین و با کیفیت مواد اولیه تهیه می‌نماید. ساخت و اجرای کابینت کلاسیک در این شرکت با دقت و ظرافت توسط استادکاران ماهر و به کمک دستگاه‌های پیشرفته و مدرن صورت می‌گیرد. برای دریافت اطلاعات بیشتر و بازدید از تمامی محصولات شرکت نوین کابین به سایت این مجموعه مراجعه نمایید و جهت خرید بهترین نوع کابینت کلاسیک از راهنمایی مشاوران نوین کابین نیز بهرمند شوید. جهت بازدید از نمایشگاه دائمی کابینت نوین کابین را در گوگل سرچ کنید یا با شماره 02177005481 – 02177005467 تماس حاصل فرمایید.


پایان رپرتاژ آگهی

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.