بخش اخبار اجتماعی ایرانیان نیوز :

استفاده از ظرفیت خیرین در درمان و پیشگیری از اعتیاد کارساز است

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: استفاده از ظرفیت خیرین در حوزه درمان و پیشگیری از اعتیاد بسیار کارساز است.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران، به نقل از روابط عمومی ستاد مبارزه با موادمخدر، اسکندر مؤمنی در سفر به خراسان رضوی و در مراسم شروع پروژه احداث مرکز اقامتی معتادان متجاهر موسوم به ماده ۱۶ در این استان با بیان اینکه هیچ گریزی نداریم جز اینکه پیشگیری را در اولویت قرار دهیم، گفت: باید نوجوانان و دانش‌آموزان در اولویت برنامه‌های پیشگیرانه قرار گیرند؛ اگر تلاش کنیم یک نفر معتاد نشود، گرفتاری‌های بعدی آن نیز اتفاق نخواهد افتاد.


وی با اشاره به آیه ۳۲ سوره مائده گفت: خداوند در قرآن فرموده است هرکس انسانی را نجات دهد، گویا همه مردم جامعه را نجات داده است، بنابراین حوزه ساماندهی معتادان متجاهر نیازمند جلب کمک‌های خیرین است و باید بستر آن فراهم شود؛ زیرا یک معتاد چندین نفر و خانواده‌های زیادی را گرفتار می‌کند، در واقع استفاده از ظرفیت خیرین در حوزه درمان و پیشگیری از اعتیاد بسیار کارساز است.


دبیرکل ستاد بیان کرد: معتادان، انسان و هم نوع ما هستند و روا نیست که در خیابان‌ها و پارک‌ها بخوابند و حداقل حق آنان است که وقتی به جایی رسیده‌اند که خانواده‌ها ترکشان کرده‌اند، دولت و حاکمیت آنان را ساماندهی کند.


مؤمنی تصریح کرد: خیرین در تمامی حوزه‌هایی که مردم در اجتماع با آن سرکار و دارند، فعال هستند، در واقع راهکار حل پدیده‌های اجتماعی مشارکت مردمی و حضور سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین می‌باشند.


وی اظهار داشت: در این مرکز علاوه بر اینکه تعدادی از افراد دارای سرپناه می‌شوند و درمانشان آغاز می‌شود؛ یک فرهنگی ایجاد می‌شود تا افرادی که مایل و امکانش را دارند، به میدان بیایند.


دبیرکل ستاد بیان کرد: به طور مثال در تبریز، معتاد متجاهر وجود ندارد یا به ندرت دیده می‌شود؛ چرا که در این امر، ۹۵ درصد حاصل تلاش خیرین و مردم است. خیرین محصولات افراد بهبودیافته از اعتیاد را در زمینه کفش و فرش خریداری می‌کنند و حتی صادرات این محصولات نیز به آذربایجان نیز در حال انجام است.


مؤمنی گفت: در قم نیز بسیاری از تسبیح‌ها توسط افراد بهبودیافته ساخته می‌شوند و با کمک خیرین خریداری و در بازار به فروش می‌رسند و این باعث می‌شود که این‌گونه افراد هم دارای درآمد باشند و هم بعد از خروج از مراکز درمانی، بتوانند با مهارتی که فراگرفته‌اند، وارد بازار کار شوند.


وی در پایان بیان داشت: امروز گام نخست برداشته شده است و بدون تردید این کارها، کارهای بزرگی است و ذخیره آخرت تمام کسانی است که در این حوزه در حال تلاش هستند.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.