بخش اخبار اجتماعی ایرانیان نیوز :

تقویت بودجه جمعیت با کمک دولت و نمایندگان مجلس/ ساختار هلال‌احمر عملیاتی می‌شود

رئیس جمعیت هلال‌احمر در سومین نشست از پنجمین دوره مجمع عمومی این جمعیت؛ تلاش برای تحقق چهار محور برنامه‌های کاری خود، اصلاح ساختار هلال‌احمر به سمت عملیاتی شدن، تقویت بودجه جمعیت با کمک دولت و نمایندگان مجلس و توجه ویژه به ارائه آموزش‌های عمومی و تخصصی در جامعه را به‌عنوان رئوس فعالیت‌های هلال‌احمر در دوره مدیریت جدید برشمرد.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، پیرحسین کولیوند در سومین نشست از پنجمین دوره مجمع عمومی جمعیت که صبح امروز با حضور اعضای مجمع عمومی این جمعیت از سراسر کشور برگزار شد، با تقدیر از نماینده ولی فقیه، اعضای شورای عالی، اعضای مجمع عمومی جمعیت برای حضور در این نشست، همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی با هلال‌احمر و همچنین نگاه ویژه رئیس جمهوری به اهمیت جایگاه شورای عالی در هلال‌احمر گفت: برای اولین بار در ابلاغ ریاست هلال احمر از سوی رئیس جمهوری، نگاه ویژه‌ای به این شورا و توسعه هلال‌احمر وجود داشته است.


همدلی و هم‌افزایی با اعضای مجمع؛ اولویت مدیران هلال‌احمر


کولیوند خواستار توجه مدیران عامل استانی و همچنین روسای شعب به نظرات کارشناسی اعضای مجمع هلال‌احمر شد و تاکید کرد: همکاری، همدلی و هم‌افزایی جمعی با تک تک اعضای مجمع هلال‌احمر باید در اولویت کاری مدیران باشد.


وی با تاکید بر اینکه برای اعتلای جایگاه هلال‌احمر از تمام ظرفیت‌ها و منابع قدرت استفاده خواهد کرد، افزود: نماینده ولی فقیه در جمعیت، اعضای شورای عالی، اعضای مجمع عمومی هلال، جوانان، داوطلبان، خیرین و هر کسی که دلسوزانه برای خدمت به مردم با هلال‌احمر همکاری دارد، منبع قدرت محسوب شده و ما از این منابع برای تحقق اهداف هلال‌احمر و اهداف عالی نظام استفاده خواهیم کرد.


چهار محور در راس برنامه‌های کاری و مورد توجه هلال‌احمر


رئیس جمعیت هلال‌احمر به چهار محور برنامه و فعالیت خود در این جمعیت و تشکیل کمیته‌های اندیشه‌ورز برای تحقق محورها اشاره کرد و گفت: امدادونجات به‌عنوان پیشانی فعالیت هلال‌احمر، تحقق بیانیه گام دوم انقلاب با استفاده از ظرفیت جوانان و داوطلبان پرتلاش و امیدوار به آینده، توجه به محورهای اقتصادی که مشکلات عدیده‌ای در این زمینه گریبانگیر هلال‌احمر است و همچنین توجه ویژه به مباحث بین‌الملل که هلال‌احمر می‌تواند برای خدمت به مردم در این حوزه نقش‌آفرینی موثری داشته باشد، مهم‌ترین محورهای فعالیت هلال‌احمر در دوره مدیریتی جدید است و در راستای تحقق این محورها از نظرات و ایده‌های کارشناسانه اعضای مجمع و شورای عالی هلال‌احمر استقبال می‌کنیم.


کولیوند در ادامه سخنان خود، دبیرکل جدید هلال‌احمر را فردی داوطلب و هلال‌احمری معرفی کرد و گفت: با وجود یعقوب سلیمانی، فعالیت‌ها و خدمات داوطلبانه، انقلابی، عدالت محور و مردمی در هلال‌احمر تسهیل شده و پاکدستی، پاکدامنی، کار سالم و فسادستیزی بیشتر، در راس فعالیت‌ها قرار خواهد گرفت.


وی افزود: هلال‌احمر در موضوع تولید ثروت و ارتقاء خدمات، برنامه داشته و و برای ارتقاء فعالیت در حوزه‌های اجتماعی نیز با تشکیل تیم‌های تخصصی، تلاش بیشتری خواهد داشت.


حرکت در مسیر استقلال بیشتر و وابستگی کمتر به بودجه عمومی


رئیس جمعیت هلال‌احمر با تاکید بر اینکه در ۲ سال آینده باید به سمت استقلال مالی بیشتر پیش برویم و نیاز هلال‌احمر را به بودجه عمومی کاهش دهیم، افزود: برای عملیاتی کردن فعالیت های هلال‌احمر نیز تلاش کرده و با تقویت بدنه کارشناسی جمعیت و عملیاتی کردن نیروهای ستادی، توان هلال‌احمر را برای مقابله با حوادث و بحران‌ها افزایش می‌دهیم.


برنامه‌ ویژه هلال‌احمر در حوزه آموزش‌های تخصصی و عمومی جامعه


کولیوند گفت: ارتقاء کیفی برنامه‌های هلال‌احمر در زمینه ارائه آموزش‌های همگانی با هدف افزایش تاب‌آوری جامعه در برابر حوادث و همچنین آموزش‌های تخصصی برای توانمندتر کردن امدادگران و نجاتگران در حوادث و بحران‌ها، مورد توجه ویژه و از اولویت‌های مدیریت هلال‌احمر در دوره جدید است.


ارتقاء سطح تعاملات برون‌سازمانی با هدف افزایش کیفی خدمات به مردم


وی ارتقاء سطح روابط و تعامل گسترده با دولت و تمام نهادها و ارگان‌ها بخصوص نیروهای نظامی را در راستای خدمت‌رسانی به مردم حادثه‌دیده بسیار با اهمیت عنوان کرد و افزود: در سیل اخیر در کوتاه‌ترین زمان ممکن، با هماهنگی نیروهای نظامی، چهار هواپیما، اقلام امدادی و زیستی مورد نیاز را به مناطق سیل‌زده رساندند.


کولیوند، توجه ویژه به مباحث رفاهی و معیشتی کارکنان هلال‌احمر را از دیگر برنامه‌های مهم کاری در جمعیت عنوان کرد و افزود: در این زمینه تلاش‌ها و ساماندهی خوبی انجام شده که امیدوارم با کمک اعضای مجمع عمومی به‌نتیجه مطلوبی برسیم.


هلال‌احمر؛ نقش اول خدمت‌رسانی در حوادث و بحران‌ها


رئیس جمعیت هلال‌احمر با تاکید بر اینکه این جمعیت نقش اول را در حوادث و بحران‌ها، خواهد داشت، اظهار کرد: هلال‌احمر در صدر ارگان‌های امدادرسان به مردم بوده و و برای تقویت این جایگاه تلاش ویژه‌ای خواهیم داشت. در مباحث مربوط به امور بین‌الملل نیز هلال‌احمر می‌تواند با کم‌اثر کردن تحریم‌ها، کار بزرگی در جهت کمک به مردم انجام دهد.


ساختار هلال‌احمر عملیاتی می‌شود


کولیوند ادامه داد: اصلاح ساختار جمعیت با هدف چابک‌سازی و عملیاتی کردن این ساختار، بودجه‌ریزی عملیاتی در جمعیت، اصلاح ساختار شرکت‌های زیرمجموعه هلال‌احمر در راستای سوددهی و مولد بودن این شرکت‌ها و پیشگیری از هدررفت منابع هلال، تصویب بودجه ۱۴۰۱ با حضور اعضای مجمع در هفته هلال و همچنین دیدار امدادگران و جوانان هلال‌احمر با بزرگان نظام و روسای قوای مقننه و مجریه در هفته هلال از برنامه‌های مورد توجه خواهد بود.


وی تاکید کرد: با کمک مسئولان دولتی، لایحه بودجه امسال هلال‌احمر تصویب شده و امیدواریم با کمک و همکاری نمایندگان مجلس، این بودجه تقویت و مشکلات عدیده هلال‌احمر در این زمینه حل شود.


با وجود هلال‌احمر باری از مردم بر زمین نخواهد ماند


رئیس جمعیت هلال‌احمر در پایان تاکید کرد: هرجا باری از مردم روی زمین افتاده باشد جمعیت هلال‌احمر آن را برمی‌دارد. هلال‌احمر تحت امر ولایت فقیه و لوای دولت مردمی، برای کاهش درد مردم تلاش می‌کند و در مباحث بین‌المللی همچون وزارت کشور، در مباحث سلامت و توانبخشی همچون وزارت بهداشت و در دیگر زمینه‌ها همچون سایر وزارتخانه‌ها و نهادها تلاش می‌کند تا به جایگاه مورد انتظار و مسئولیت اجتماعی و اصلی خود برسد.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.