بخش اخبار سیاسی ایرانیان نیوز :

اقدامات نهادهای دولتی نباید موجب رقابت با شرکت‌های دانش‌بنیان شود

نمایندگان خانه ملت در جریان بررسی طرح جهش تولید دانش بنیان ارجاع شده به کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری تصویب کردند که اقدامات وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی و موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی در تأمین زنجیره ارزش و تولید اقلام، نباید موجبات رقابت با شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان و واحدهای فناور مستقر در مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری را فراهم آورد.


به گزارش خبرنگار سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۲۲ دی ماه) مجلس شورای اسلامی با اصلاح بند (پ) ماده (۱۰) طرح جهش تولید دانش بنیان ارجاعی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد رقابت با شرکت‌های دانش‌بنیان با ۱۶۶ رأی موافق، ۱۱ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۲ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.


بنابراین گزارش بند (پ) ماده (۱۰) طرح مذکور به پیشنهاد مهرداد ویس کرمی به شرح زیر اصلاح شد: پس از ورود سرمایه‌گذار خصوصی به یک مصداق خاص و اعلام کتبی به شورای راهبری فناوری‌ها و تولیدات دانش‌بنیان با رعایت اصل ۱۱۰ قانون اساسی اقدامات وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی و موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی در تأمین زنجیره ارزش و تولید اقلام موضوع بند (الف) ماده (۱) قانون نباید موجبات رقابت با شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان و واحدهای فناور مستقر در مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری را فراهم آورد. تشخیص مصداق رقابت با شورای راهبردی فناوری‌ها و تولیدات دانش‌بنیان می‌باشد. چنانچه اصل وجود رقابت محرز گردید باید مرکز مذکور بلافاصله نسبت به توقف فعالیت اقدام نماید. مدت توقف حسب مورد توسط شورای فوق‌الذکر تعیین می‌گردد.


همچنین نمایندگان اصل ماده ۱۰ را با الحاقات آن با ۱۶۷ رأی موافق، ۴ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۰ نماینده حاضر در جلسه به تصویب رساندند.


 


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.