بخش اخبار اجتماعی ایرانیان نیوز :

واکنش شهرداری به قطع آب مددسرای بانوان در شوش/ رویکرد شهرداری حفظ مددسرا و تغییر مجری است

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۲ درباره قطع آب مددسرای بانوان در شوش توضیحاتی ارائه کرد.


«سعید شاهمیر» معاون اجتماعی و فرهنگی شهر داری منطقه ۱۲ در گفت‌وگو با خبرنگار سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران، درباره قطع شدن آب مرکز کاهش آسیب بانوان در شوش و تجمع بانوان در مقابل شهرداری گفت: خیلی از ساختمان‌ها به دلیل بدهی‌های گذشته اخطارهایی را از سوی شرکت آب می‌گیرند، اما ساختمان‌های شهرداری منطقه عموما در آن‌ها قطعی اتفاق نمی‌افتد و یا اگر بخواهد رخ دهد به دلیل تعاملاتی که دستگاه‌ها با هم دارند به این سادگی‌ها نیست و همانطور که گفتم عموما اتفاق نمی‌افتد. 


او ادامه داد: این ساختمان اخطاریه‌هایی داشته است، مجری مددسرا به شرکت آبفا مراجعه حضوری می‌کند و اعلام می‌کند این ملک متعلق به ایشان است و از جایگاه حقیقی به آبفا مراجعه می‌کند و طبیعتا طرف تعامل شهروند محسوب می‌شود و اینکه آن مرکز چه کاربری دارد شخصی تلقی می‌شود. 


شاهمیر گفت: به واسطه این موضوع شرکت آب اقدام به قطعی آب مجموعه می‌کند. این قطعی در مجموع دو ساعت هم طول نمی‌کشد اما متاسفانه مجری با اتفاقی که رقم زد منجر به قطعی آب مددسرا شد و با تحریک مددجویان آن‌ها را به ساختمان شهرداری گسیل کرد و اسباب خبری رسانه‌ها شد. 


معاون اجتماعی و فرهنگی شهر داری منطقه ۱۲ اضافه کرد: قطع انشعابات آب در مراکز نگهداری معمولا بیش از یکی دو ساعت طول نمی‌کشد و اگر شرایط خیلی حاد باشد و قطعی آب رخ دهد، شهرداری انقدری ضعیف نیست که نتواند جای اسکان داشته باشد و پیگیری آنقدر ضعیف باشد که چند روز بدون آب بمانند. 


او با بیان اینکه این اتفاق در طول روز رخ داد، ادامه داد: معمولا در این ساعات مرکز خلوت است و مراجعه چندانی به آن نمی‌شود و بعد از دو ساعت هم آب وصل شد.


معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران درباره حواشی این مددسرای بانوان در شوش اظهار کرد: تفاهم نامه مجری مددسرا در انتهای مهرماه به اتمام رسید. این تفاهمنامه به صورت ریالی نبوده و مشارکتی است و بعد از دو سال مجموعه را باید تحویل شهرداری منطقه می‌داد تا به مجری جدید واگذار شود. اما با اتمام مدت قراداد مجری تمکین نکرده ومجموعه را به شهرداری تحویل نداده است. 


او ادامه داد: مجموعه‌ای را که خود شهرداری پایه‌گذاری کرده، ایشان مجری اول آن نیست و نمی‌تواند ادعایی داشته باشد که طرح از او است و فرد حقیقی و حقوقی صاحب سبک در این موضوع باشد. قبل از آن نیز مجموعه خوش نامی در آنجا کار می‌کرده و تفاهمنامه‌اش تمام شده و مجموعه را تحویل شهرداری داده است. 


شاهمیر گفت: دستگاه نظارت تمایلی به تمدید قرارداد نداشته است. ضمن اینکه قرار نبود مجموعه بسته شود بلکه قرار بود مجری عوض شود و این هم حق طبیعی سیستم اجرائی است که بخواهد مجری بهتر و در فضای رقابتی بهتری کار را واگذار کند. 


معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۲ گفت: نگاه منطقه این است که مجموعه را حفظ کند، اما مجری را عوض و ارتقا کیفیت در خدمات ایجاد کند. اگر لازم باشد شهرداری از طریق مراجع حقوقی و سیستم‌های نظارتی خود اقدام می‌کند. این حق شهرداری است و مددجوها نیز نیاز به تغییر دارند و نیاز به این دارند که مجری عوض شود و کیفیت خدمات مطلوب‌تر شود.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.