بخش اخبار ورزشی ایرانیان نیوز :

افشاریان: VAR ‌یکی از دغدغه های فدراسیون است/  تیم ها اجازه دهند داوران با آرامش کار کنند

رئیس کمیته داوران در خصوص نشست کمیته داوران مصوبات ان توضیحاتی را ارائه داد.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، خداداد افشاریان در نشست کمیته داوران در خصوص این نشست در میان خبرنگاران گفت: در این جلسه که با حضور حسن کامرانی فر دبیرکل فدراسیون فوتبال برگزرا شد تصمیمات متعددی گرفته شد. که ان‌شاالله جامعه داوری با روندی که در پیش گرفته ایم خود را تطبیق دهند تا شاهد پیشرفت هر روز داوری باشیم. 


وی افزود: اولین موضوع تشکیل گروه آنالیز داوران است که آقای خسروی، من و آقای سخندان عضو آن هستیم.  که در هفته عملکرد داوران را آنالیز خواهیم کرد و با بررسی آنها سعی میکنیم تا حق داوری ضایع نشود. موضوع دوم تست مجدد برای داورانی که است در اول فصل برای داورانی است که در لیگ یک و دو رد شدند. تصمیم گرفتیم با هماهنگی هیات ها تست گیری بار دیگر انجام شود. دورانی که بخاطر کرونا در لیگ برتر و لیگ یک تست ندادن نیز می توانند در این دوره حضور پیدا کنند.


رئیس کمیته داوران بیان کرد: در مورد ناظران لیگ برتر یک روندی از اول فصل شروع کردیم و سعی کردیم آنها با یک روند خاص   نسبت به نمره اقدام کنند و همه در یک راستا گام بردارد و محال است کسی در کلاس های ما حضور نداشته باشد و ناظر شده باشد. ولی یک عده ای در نمرات پیش فصل نمرات پایینی داشتند و ار آنها استفاده نکردیم مقرر شد در نیم فصل همه ناظران را جمع کنیم و از همه مجدد تست گیری شود. مقرر شد در نیم فصل  نیز برای داوران لیگ برتر و لیگ یک کلاس اموزشی گذاشته شود و باز دست گیری کنیم. یادمان باشد در نیم فصل اول چند هفته بد را داشتیم بعد آرامش به داوران بازگشت. همه اهالی فوتبال بدانند هر داوری خوب سوت زد بازی بیشتری قضاوت کرد و تشویق شد و هر داوری بد بود جریمه شد.


خداداد افشاریان اظهار داشت: مقرر شد آکادمی داوران جوان که سن آنها از 23 تا 28 است به تمامی هیات ها ابلاغ شود که انها را جمع کنیم و برای  آنها کلاس بگذاریم تا پشتیبانی برای آینده باشد همان چیزی که AFC  از ما خواسته است. اگر داوری شاخص و تاپ باشد حتی به زمان اصلی خود نرسیده باشد با نامه هیات ها و تصمیم کمیته داوران میتواند در کلاس داوران ملی بنشیند. همچنین کسانی که می‌خواهند کارت ملی بگیرند به شرط قضاوت در 15 بازی می توانند کارت بگیرند. 


وی اظهار داشت: همچنین مقرر شد هیچ داوری در هیچ سطحی با کمیته داوران کشور حق صحبت و تماس و ارتباط ندارد و تنها یک نفر باید رابط بین ما در آن استان باشد تا بتوانیم با این نفر اهداف را جلو ببریم تا هر کس ساز خود را نزند. بعضی از داروان ملی شاید از بعضی از داروان بین المللی بیشتر در زمین باشند وقضاوت کرده باشند ولی قبلا به آنها نظارت در لیگ برتر نمی‌ دادیم. مصوب شد هر داور اگر 120 قضاوت در لیگ برتر داشته باشد می‌تواند به جرگه ناظران در لیگ برتر بپیوندد. کماکان کلاس درجه 3 و 2 در استان ها برگزار خواهد شد.


رئیس  کمیته داوران در خصوص مطالبات داروان بیان کرد: دیروز با سازمان لیگ صحبت های داشتیم و مقرر شد تا هفته دهم لیگ برتر و در ادامه تا نیم فصل پرداخت خواهد شد.  و در جلسه هیات مدیره فردا در این خصوص صحبت خواهم کرد. در بخش بانوان نیز همین تصمیم  را گرفتیم تا در همه بخش ها چه در بخش آقایان و بانوان در همه رده ها مطالبات آنها پرداخت شود. ولی چون دست سازمان لیگ خالی است این اتفاق هنوز رخ نداده است. 


افشاریان در مورد کمک داور ویدیویی و حضور آن در ایران گفت: ارکان فدراسیون فوتبال و آقای عزیزی خادم واقعا مصمم هستند این اتفاق هر چه زودتر رخ دهد. ما در این مدت پیگیر بودیم و نامه نگاری های شده است و خود فیفا آمده 5 شرکت را معرفی کرده است که می‌شود با آنها کار کرد. فدراسیون فوتبال دارد کار خود را انجام می دهد و یقینا وار یکی از دغدغه های این فدراسیون است. شک نکنید اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد و در جلسه هیات رئیس در خصوص آن صحبت خواهیم کرد. در خصوص سیستم رادیویی داروان نیز غفلت شده است و برخی از آنها از کار افتاده است مطمئنا در نیم فصل دوم این سیستم شارژ خواهد شد و مورد استفاده قرار می‌گیرد. 


وی در مورد مبارزه با فساد در داوری بیان کرد: من از وقتی امدم چیزی ندیدم و اگر بوده حرفو حدیث بوده و ثابت نشده است. اگر موضوعی باشد به طور حتم بنده و آقای سخندان و دبیرکل با آن برخورد خواهیم کرد و سعی میکنیم حق را به حق دار برسانیم. من معصوم نیستم و قطعا اشتباه خواهم کرد.


رئیس کمیته داوران در مورد ارتباط با دپارتمان و نحوه چینش داوران اظهار داشت: من و آقای سخندان ید طولانی در داوری داریم و اختلاف نظر گاها پیش می‌آید و طبیعی است و هرگز بخاطر احساس خودمان خود زن نکرده ایم. شک نکنید ما با هماهنگی یکدگیر جلو خواهیم رفت و داوری دیگر نمی‌تواند برای هر مسئله ای ضربه بخورد و ما کنار هم هستیم.


افشاریان افزود: آقای سخندان به هر دلیلی ناراحت و دلگیر بود و توقع داشت ما 6 ماه مثل رابین هود همه چیز را درست کنیم. بعد در کار امدیم دیدیم باید آهسته آهسته همه چیز را بر طرف و درست کنیم و همه چیزر حل شد و زین پس مشکلی با یکدیگر نخواهیم داشت. من این میز را با هیچ چیز جز داوران معامله نخواهم کرد. من هر چقدر باشم حرفم را رک میزنم. ما اول فصل نتوانستیم آن چیز که در قرارداد اسپانسر بود را مهیا کنیم و هیچ بندی در خصوص تامین البسه داوران در این قرارداد حضور نداشت و واقعا انها به ما کمک کردند. اما آقای عزیزی خادم 20 روز پیش به من دستور دادند که همه ای ضعف ها و کبودها را به من گزارش بده و من این کار را انجام دادم و در پروسه نهایی قرار دارد و در نیم فصل دوم این مشکل حل می‌شود.


وی در مورد اعتراض مربیان به عدم استفاده از داروان الیت در هفته چهاردهم لیگ گفت:  در 3 هفته اخیر ما هیچ مشکل داوری نداشتیم. هیچ بازی امتیازاتش بخاطرا داوری جابه جا نشد. از مربیان میخواهم اجازه دهند کار خود را انجام دهیم. ما دو وظیفه ابتدا در قابل خود و بعد تیم ها داریم و سعی میکنیم مشکلی پیش نیاید. من از آنها وسواس بیشتری دارم ولی چیزی که دست من همین داوران است که باید آنها را بچینیم و ممکن است اشتباه نیز بکنیم اما اجازه بدهند ما کار خود را بکنیم.


رئیس کمیته داوران در خصوص اعتراض برخی از مربیان به عملکرد داوران چهارم گفت: صحبت های این مربیان و آقای منصوریان را به خوبی شنیدم. باید از صحبت های ایشان به نفع جامعه داوری استفاده کنیم شاید آن مربی دارد حرف دلش را می‌زند و من باید این را رصد کنم و درست کنم تا با آرامش بیشتری بتوانیم وظایف خود را انجام دهیم تا تنش کمتر شود. صددرصد داور باید به بازی دقت کند به وطر حتم وقتی 4 نفر بازی را قضاوت کنند بهتر از 3 نفر است


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.