بخش اخبار اجتماعی ایرانیان نیوز :

کاهش ۷۶ درصدی شکایت مردم از عملکرد پلیس

رئیس پلیس تهران بزرگ گفت: شکایت مردم از عملکرد پلیس نسبت به سال گذشته ۷۶ درصد کاهش داشته است.


به گزارش خبرنگار سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران بزرگ در حاشیه ملاقات مستقیم با مردم در دفتر نظارت همگانی ۱۹۷ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای سال این پنجمین جلسه‌ای است که در ارتباط با ملاقات مردمی برگزار شده است.


وی ادامه داد: در مجموع بر اساس آن چیزی که از سامانه ۱۹۷ فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی به ما اعلام شده، در ۹ ماهه امسال انتقادات از عملکرد پلیس ۶ درصد کاهش داشته است. همچنین پیشنهادات و درخواست‌ها نیز حدود ۱۰ درصد کاهش داشته است.


رئیس پلیس تهران بزرگ افزود: همچنین بر اساس تماس‌های گرفته شده با سامانه ۱۹۷ شکایت مردمی از عملکرد پلیس در ۹ ماهه ابتدای سال تاکنون حدود ۷۶ درصد کاهش داشته که از این بابت خوشحال هستیم.


سردار رحیمی اضافه کرد: همچنین ۸۵۶۳ نفر از مردم از عملکرد پلیس و ماموران پلیس در پایتخت تقدیر و تشکر داشته‌اند که این عدد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد افزایش داشته است.


وی خاطرنشان کرد: پلیس، خدمتگزار مورد اعتماد مردم بوده و تمام سعی و تلاشمان این است که وظایف و ماموریت‌مان را در مدار خواسته مردم انجام دهیم و به عملکردمان به گونه‌ای باشد که کمتر از سوی مردم گلایه و شکایتی صورت گیرد. البته آمارها نشان از کاهش این موضوع نیز داشته است.


فرمانده انتظامی تهران بزرگ درپاسخ به پرسشی درباره فعالیت مراکز انتظام پلیس پیشگیری گفت:‌ در حال حاضر ۱۹۶ مرکز انتظام در تهران فعال است و مواردی نظیر حفاظت و نگهبانی از جمله اقداماتی است که این مراکز در کنار پلیس انجام می‌دهند.


رحیمی ادامه داد:‌درهمین راستا نیز از مردم و مدیران مجتمع‌های مسکونی می‌خواهیم با این شرکت‌ها ارتباط برقرار کرده و نسبت به انتخاب نگهبانان محلات از میان این شرکت‌ها اقدام کنند.   نگهبانان محله انتخاب شده از این شرکت‌ها از فیلترهای نظارتی عبور کرده و سوابق این افراد بررسی می‌شود.


رییس پلیس پایتخت اضافه کرد:‌ معتقدم نگهبانان محله باید در سطح کشور مخصوصا در شهری مانند تهران توسعه پیدا کنند چرا که به هرحال انرژی پلیس نیز محدود است و ماموریت‌های آن نیز فراوان است.   به همین دلیل حضور نگهبانان محله  در مراکز مختلف همچون شرکت‌ها، مگامال‌ها، پاساژهای بزرگ، محلات و … می‌تواند بسیار موثر باشد.  


وی در مورد استخدام افراد غیر رسمی تحت عنوان پارک‌بان و نگهبان در برخی شرکت‌ها و … نیز گفت:‌در مواردی دیده شده که در مقابل برخی از رستوران‌ها افرادی تحت عنوان پارکبان که هیچ سوابقی و پیشینه‌ای نیز از آنها وجود ندارد، مستقر می‌شوند که این موضوع خلاف مقررات است و لازم است که حتما این خدمات از شرکت‌های انتظام دریافت شود.


رحیمی درباره ادعای یکی از اعضای شورای شهر تهران درباره جولان معتادان متجاهر در شهرک رضویه و ایجاد مزاحمت برای اهالی با پرتاب سنگ و گلوله و … نیز گفت:‌این اظهارات را تکذیب میکنم و موضوع صحت ندارد. پلیس  تمام نقاط پایتخت را تحت نظر و نظارت داشته و بر این موارد اشراف کامل وجود دارد.  


وی از این افراد خواست که با ارائه آمار و اطلاعات غلط منجر به تشویش اذهان عمومی و ایجاد نگرانی و اضطراب در میان مردم نشوند.


 


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.