بخش اخبار سیاسی ایرانیان نیوز :

سیاست جبرانی برای معیشت عامه مردم باید در بودجه رعایت شود

نماینده مردم مشهد وکلات در مجلس با تاکید برفرمایشات اخیر رهبرمعظم انقلاب گفت: باید نیروهای مردمی در متن نظارت دولت قرار گیرند و حس نظارت دولت باید بر بازار حکمفرما باشد.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، نصراله پژمان فر در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۱ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود در صحن علنی مجلس با بیان “اللهم صل علی علی بن موسی الرضا المرتضی” و عرض سلام و ارادت به ملت شریف ایران اسلامی مردم حوزه انتخابیه مشهدالرضا(ع) ،گفت: در ایام برگزاری جشنواره عمار هستیم؛ تفاوت این جشنواره با باقی جشنواره‌ها این است که همه ایران در تهیه فیلم و مستند در نظر گرفته می‌شوند.


حرکت جشنواره عمار بردن هنر در بین توده های مردم و عمق روستاها است


وی با بیان اینکه هنر جشنواره عمار ،بردن هنر در بین توده های مردم حتی در عمق روستاها است،ادامه داد:این کار فرصت خوبی برای طرح مشکلات و مسائل مردم است ؛مقام معظم رهبری در اسفندماه سال ۹۱ در دیدار عوامل این جشنواره فرمودند “توجه سینما به دین و حقایق ،یک حرکت مبارک است و وظیفه جوانان پر انرژی است”. این جشنواره در سینما فلسطین تا جمعه ادامه دارد.


نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با تشکر از بانک مرکزی که تلاش های قابل تقدیری در حوزه قانون‌چک داشته است، مطرح کرد: هنوز کارهای مهم دیگری وجود دارد، دیروز در جلسه‌کمیسیون اصل نود با مسئولین ذیربط  این موضوع را مطرح کردم و قرار شد بانک مرکزی با جدیت مسائل را پیگیری نماید.


پژمانفر با بیان اینکه پاشنه آشیل این بودجه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی است، مطرح کرد:اگر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی درست اجرا نشود، ضعیف ،ضعیف تر و قوی،قوی تر خواهد شد.


وی ادامه داد: با توجه به رویکرد دولت که حمایت از محرومان است؛ باید توجه کرد کسانی که افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، فراموش نشوند.متاسفانه برای این گروه فقط ۲۰ درصد افزایش مستمری پیش‌بینی شده، در صورتی که آمار تورم حدود ۴۰ درصد است،سوال این است که یک خانواده پنج نفری که یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان دریافتی دارند یعنی روزی ۴۳,۰۰۰ تومان ،آیا این عدد کفایت می کند.


این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه در این بودجه باید سیاست جبرانی برای معیشت عامه مردم رعایت شود تا مردم آسیب نبینند،خاطرنشان کرد: بابت این موضوع بنابر فرمایش رهبر بزرگوار انقلاب در جمع مردم قم که فرمودند “باید نیروهای مردمی در متن نظارت دولت قرار گیرند و دولت به شکلی نظارت کند که حس نظارت بر بازار حکمفرما باشد، البته باید مراقب باشیم که بکارگیری نیروهای مردمی ساز و برگ خود را داشته باشد و با روش‌های غلط در جذب و بکارگیری آنها آثار این حرکت را تحت شعاع قرار ندهد.


نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس ادامه داد: در موضوع دارو نه ارز ترجیحی حذف شده و نه بنا است که حذف شود؛ اما گرانی دارو و امکاناتی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد شده و می شود ،نشان دهنده این است که نظارت ضعیف و غیر موثر است؛مسئله نظارت را ساده انگاری نکنید.


دولت باید با مردم حرف بزند


وی با خطاب قرار دادن دولتمردان و مسولین تاکید کرد:دولت باید با مردم حرف بزند.مردم ما مردم خوبی هستند و تا به حال هم کمک کرده و می کنند.مردم نگرانی جدی دارند که دوباره سفره آنها کوچکتر نشود.به مردم آرامش بدهید. با مردم حرف بزنید و مسائل را در میان بگذارید.


پژمانفر با اشاره به برگزاری کارگروه ملی زیارت در مشهد پس از ۲ سال وقفه با حضور رییس جمهوری، مطرح کرد:در کارگروه ملی زیارت که در روزهای گذشته بدون حضور نماینده ها برگزار شد؛ضمن گلایه از این موضوع از تشکیل جلسه و توجه به موضوع زیارت تشکر می کنم. اما بفرمایید چرا بودجه زیارت در لایحه شما حذف شده است؟ زیارت مثل هوااست. مردم را از ارائه خدمات مناسب که موجب آرامش است با حذف اعتبارات مانند دولت گذشته، محروم نفرمایید.


وضعیت و قیمت مسکن از کنترل خارج شده است


نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس با خطاب قرار دادن وزیر راه ،تاکید کرد: آقای قاسمی؛ وزیر راه و شهرسازی ،وضعیت و قیمت مسکن از کنترل خارج شده است .از مهمترین شعارهای دولت ساخت مسکن بود؛ بعد از حدود سه ماه علیرغم گزارشاتی که امروز در صحن علنی دادیم اما این حرکت بسیار کند است. ما اطلاع داریم که بیشترین اراضی مربوطه در تملک دستگاه‌های حاکمیتی و وزارتخانه‌ها قرار دارد و بر اساس قانون جهش مسکن این زمین ها باید به ساخت مسکن اختصاص داده شود؛ چرا این زمین‌ها به وزارت مسکن طرح تحویل داده نمی‌شود و فرآیند آماده‌سازی این زمین‌ها شروع نشده است؟


نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در ادامه مطرح کرد: آقای وزیر؛ اشکال از کجاست؟ چرا ساخت مسکن شروع نمی شود؟ آیا زمین ها را تحویل نمی دهند یا تیم شما کم کاری می‌کنند و تحویل نمی گیرند؟ مردم  ما امیدوار و منتظر هستند و از نمایندگان پیگیری می کنند،نباید امیدشان قطع شود.کمیسیون  اصل در این موضوع پیگیری های لازم را انجام می دهد. سامانه املاک و اسکان هرچه زودتر باید به ثمر بنشیند تا بتواند بازار مسکن را کنترل کند. در آخرین مطلب ،از دولت در ارتباط با دیپلماسی آب تشکر می کنم موضوع آب را جدی بگیرید.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.