بخش اخبار اقتصادی ایرانیان نیوز :

عرضه نفت و میعانات گازی قزاقستان ۶ درصد کاهش یافت

عرضه نفت و میعانات گازی قزاقستان در اوایل ماه ژانویه به‌دلیل اعتراض‌های خشونت‌آمیز این کشور ۶ درصد کاهش یافت.


به‌ گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران، از خبرگزاری رویترز، گفته‌های دو منبع صنعتی و بررسی‌های رویترز نشان داد اعتراض‌های ضددولتی قزاقستان سبب شده است که تولید نفت و میعانات گازی این کشور در اوایل ماه ژانویه امسال نسبت‌ به ماه گذشته میلادی ۶ درصد کاهش یابد.


تولید میدان‌های نفتی قزاقستان در ۹ روز نخست سال جاری میلادی ۱۳ درصد کاهش یافته و به یک میلیون و ۷۶۶ هزار بشکه در روز رسیده است، درحالی ‌که این رقم در ماه دسامبر به‌طور میانگین یک میلیون و ۸۸۲ هزار بشکه در روز بود.


سه منبع تجاری اعلام کردند که صادرات نفت این کشور با وجود کاهش تولید، تغییری نکرده است.


اعتراض‌های قزاقستان که خشونت‌آمیزترین اعتراض‌های این کشور در تاریخ ۳۰ ساله استقلال قزاقستان از مسکو بوده، مسیرهای حمل ‌ونقل را مختل کرده و سبب محدود شدن تولید میدان‌های نفتی از جمله میدان نفتی بزرگ تنگیز شده ‌است.


شرکت شورون که اپراتور میدان نفتی تنگیز است روز یکشنبه (۱۹ دی‌ماه) اعلام کرده بود که تنگیزشورویل – بزرگ‌ترین شرکت نفتی این کشور – به‌تدریج تولید خود را افزایش می‌دهد تا عرضه این میدان به مقدار عادی برسد.


 تولید نفت تولیدکنندگان مستقل و کوچک‌تر قزاقستان هم از ابتدای سال جدید میلادی ۱۷ درصد پایین آمده و به ۲۱۰ هزار و ۹۱۸ بشکه در روز رسیده‌ است.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.