بخش اخبار بین الملل ایرانیان نیوز :

تحریم خط لوله نورد استریم-۲ به روابط واشنگتن و برلین صدمه می‌زند

تعدادی از سناتورهای ایالات متحده در واکنش به لایحه پیشنهادی تحریم خط لوله نورد استریم-۲ بیان داشتند که چنین اقدامی به روابط ایالات متحده و آلمان صدمه می‌زند.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران، به نقل از رویترز،‌ چندین سناتور دموکرات ایالات متحده پس ملاقات با مقامات دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهوری آمریکا، بیان داشتند که به باور آن‌ها تحریم خط لوله نورد استریم-۲ روسیه، که پشتیبانی «تد کروز» سناتور جمهوری‌خواه را به همراه دارد، می‌تواند به روابط ایالات متحده و آلمان صدمه بزند.  


«ویکتوریا نولاند» معاون وزیر خارجه و «آموس هوچستین»،‌ مشاور امنیت انرژی رئیس‌جمهور دیروز -دوشنبه- پشت درهای بسته با در حدود ۱۰ سناتور دموکرات که هنوز تصمیمی در رابطه با لایحه «تد کروز» نگرفته بودند به گفت‌وگو پرداختند.  


سناتوهای حاضر در این جلسه به خبرنگاران بیان داشتند که گفته‌های مقامات دولت بایدن، متقاعد‌کننده بود. سناتور «کریس مورفی» گفت که این مقامات،‌ این نکته را مطرح کردند که لایحه ‌تد کروز‌ دقیقا در زمانی که واشنگتن به حمایت دولت جدید آلمان برای اعمال فشار به روسیه به منظور جلوگیری از تجاوز این کشور به اوکراین نیاز دارد، به روابط ایالات متحده و آلمان صدمه می‌زند. 


مورفی خاطر‌نشان کرد: «من فکر می‌کنم آن‌ها به نکته درستی اشاره می‌کنند. لایحه پیشنهادی کروز احتمال حمله روسیه به اوکراین را افزایش می‌دهد.»   


 


 


 


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.