بخش اخبار سیاسی ایرانیان نیوز :

هر زمانی نیاز به واکسن باشد، واردات انجام می‌شود/ راهکار جایگزینی برای حذف ارز ترجیحی وجود نداشت/ پاسخ به شایعات درباره تغییر کابینه

سخنگوی دولت گفت: هر زمانی که نیاز به واکسن داشته باشیم واردات انجام خواهد شد. منابع به حد کافی موجود است. سلامت مردم اولویت اول دولت سیزدهم بود و همیشه تامین واکسن انجام خواهد شد.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،،‌ علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به عملکرد دولت در سیل اخیر در کشور عنوان کرد: بلافاصله بعد از وقوع سیل وزیر نیرو، وزیر کشور و وزیر جهاد و کشاورزی به نمایندگی از دولت به محل وقوع اعزام شدند.


به گفته بهادری جهرمی گزارش موارد تخریبی و جابه جایی از مناطق احتمال حادثه در آن بیشتر می رفت انجام شد، هشدارهای لازم به مردم داده شد.همچنین اقداماتی که بعد وقوع سیل از جمله در اختیار قرار دادن اقلام ضروری، غذای گرم مواد اولیه غذایی انجام شد و از سوی هر چهار استاندار شهرهای سیل زده گزارش هایی داده شد.


وی گفت: مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان به عنوان تنخواه به استان‌های سیل زده به منظور حمایت از بازسازی خانه انجام خواهد شد.


توجه به کسب و کار های دیجیتالی با توجه به توسعه آن و استقبال جوانان یکی از اولویت های دولت بود، به منظور حل مشکل این کسب و کارها کارگروهی شکل گرفت تا تمامی موانع پیش روی این کسب و کار ها برداشته شود. این بخش دیگری از صحبت‌های سخنگوی دولت بود.


بهادری جهرمی در بخش دیگری درباره روند تزریق واکسن گفت که وضعیت تزریق واکسن کرونا و میزان رعایت قابل قبولی است، اما تا وضعیت مطلوب فاصله داریم.واکسن به میزان مورد نیاز در کشور وجود دارد، همه مردم می توانند برای تزریق دز سوم مراجعه کنند.


وی گفت: تدبیر دولت برای شیوه افزایش حقوق یکی از نقشه راه های دولت برای جلوگیری تورم افسار گریخته امروز است.


به گفته سخنگوی دولت یکی از عوامل تورم خلق پول هاست. افزایش حقوق باید به صورت متوازن و عادلانه صورت بگیرد اگر دچار بخشی نگری شویم یا اگر همه را به یک چشم بنگریم، نه تنها عدالت نیست بلکه ظلم است.


بهادری جهرمی گفت: دولت اصلی ترین مدافع متناسب سازی حقوق متعادل در همه بخش هاست، باید به صورت متوازن و عادلانه حقوق ها افزایش یابد. امسال دولت بنا ندارد که حقوق همه کارکنان را همسان و هم اندازه افزایش دهد. این نکته دیگری بود که سخنگوی دولت درباره مساله تورم در کشور گفت.


وی گفت: افرادی که حقوق بیشتری دریافت می‌کنند از افزایش حقوق کمتری را برخوردار خواهند بود. قطعا این موضوع در کنار سایر سیاست‌های دولت کمک کننده خواهد بود.


به گفته سخنگوی دولت امروز با ۲۸ کشور موافق نامه استرداد مجرمین داریم، اما به عنوان مثال کانادا همکاری لازم را در این زمینه نداشته است. دولت مستقر از هیچ راهکار قانونی برای صیانت حقوق مردم و متضررین در این زمینه کم کاری نخواهد کرد. دولت سیزدهم با جدیت استرداد اموال به غارت رفته مردم ایران را در دستور کار قرار داده است. دیدار های مستقیمی با مقامات کانادایی صورت گرفته است و صورت می گیرد دولت در این زمینه جدی است.این را بهادری جهرمی در نشست خبری خود گفت.


وی گفت: دولت مصر به اجرای قانون است. قانون دولت را مکلف به حذف ارز ترجیحی کرده است. تورم و خلق پول ناشی از توزیع ارز یارانه ای عامل اصلی کاهش قدرت خرید مردم است.


سخنگوی دولت تاکید کرد: مجلس دولت را مکلف کرده است که از شهریور ماه ارز ترجیحی را با توجه به مضرات و معایب آن حذف کند. خط قرمز دولت و مجلس معیشت و سفره مردم است. راهکار جایگزینی برای حذف ارز ترجیحی اندیشیده نشد. این بخش دیگری از صحبت‌های سخنگوی دولت در نشست خبری خود بود.


بهادری جهرمی گفت: دولت به دنبال اجرای قانون مجلس است اما به طریقی که معیشت مردم صدمه نبیند. مجلس هم به دنبال حمایت از سفره مردم است.


وی گفت: تا زمان تصمیم برای جایگزینی ارز ترجیحی هیچ تغییری در توزیع یارانه به نهادها صورت نخواهد گرفت. منابع لازم برای تخصیص ارز ترجیحی در اختیار وزیر جهاد و کشاورزی قرار دارد. بحث دارو و گندم اساسا از این موضوع خارج است.


بهادری جهرمی درباره سفر رئیس جمهور به روسیه گفت: مباحث این سفر اقتصادی و تجاری است، نگاه دولت  داشتن روابط متوازن با جهان است و روسیه یکی از کشورهای پر تعامل ما خواهد بود.


وی تاکید کرد: رئیس‌جمهور سفرهایی را به کشورهای همسایه داشتند و ادامه‌دار است.


سخنگوی دولت درباره واردات واکسن گفت: واردات واکسن از  اقدامات خوب دولت است و ما امروز در خصوص واکسن محدودیت منابع نداریم و هیچ گونه محدودیتی برای دز سوم نداریم، مسئله تامین از تمامی راه‌ها قابل انجام است‌.


وی گفت: هر زمانی که نیاز به واکسن داشته باشیم واردات انجام خواهد شد. بحث واردات واکسن یکی از دستاوردهای بسیار خوب دولت در دوره جدید بود. امروز در حوزه واکسن با هیچ محدودیتی مواجه نیستیم.منابع به حد کافی موجود است. سلامت مردم اولویت اول دولت سیزدهم بود و همیشه تامین واکسن انجام خواهد شد.


سخنگوی دولت در پاسخ به سوال خبرنگار سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران، مبنی بر این‌که در مورد مذاکرات وین مطرح شده که همزمان با سفر نماینده کره جنوبی نماینده‌ای هم از عربستان در وین حضور داشته آیا این مساله را تایید می‌کنید؟ سئول بعد از این ماجرا اعلام کرده که پول‌های بلوکه شده ایران را آزاد می‌کند آیا در این مورد با بانک مرکزی هم رایزنی شده است، گفت: دولت ایران مسئول تایید و یا عدم تایید حضور نمایندگان کشورهای دیگر نیست، خودشان اعلام کردند که در وین به ابتکار خودشان حاضر شدند و به دعوت ایران نبوده است.


وی ادامه داد: بدهی‌های کره جنوبی به ایران بر خلاف اصول مسلم حقوق بین‌الملل صورت گرفته است.


وی تاکید کرد: کره بدهی‌های خود را در اختیار کشور ایران قرار نداده است و باید همه بدهی‌های ایران را در اختیار کشورمان قرار دهد، دولت هم طبیعتا از هر راهکاری برای حل این مشکل استفاده خواهد کرد و فروگذاری نخواهد کرد در برخی از این سفرها بنا به شرایط دیدارهایی برای حل مساله و پیگیری‌ها صورت گرفته است که ناظر به روابط دیپلماتیک است.


سخنگوی دولت در خصوص حذف سه تیم ایرانی از لیگ قهرمانان آسیا، گفت: اعتقاد دولت اداره مردمی باشگاه‌های ورزشی بویژه باشگاه‌های مردمی استقلال و پرسپولیس است.


وی ادامه داد: این موضوع از سال ۲۰۱۶  مطرح بوده و متاسفانه در داخل به طور جدی به موضوع توجه نشده است. همانطور که اهالی فوتبال می‌دانند AFC استاندارهای خاص خود را برای حضور باشگاه‌ها در لیگ قهرمانان آسیا دارد و امسال علاوه بر حذف دو تیم ایرانی، شاهد حذف برخی از تیم‌های مطرح عربستان، امارات، ژاپن، و کره جنوبی از لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ هستیم.


بهادری جهرمی بیان کرد: البته ظاهراً عمده موارد خواسته شده AFC محقق شد اما متاسفانه مشکلات متعددی از گذشته باقی مانده و الان همه بخش‌های دولت در کنار مدیران هر دو باشگاه و مسئولان فدراسیون در حل مسائل باقیمانده فعال و دغدغه‌مند و پای کار هستند و امیدواریم مدیران هر دو تیم و مسئولان فدراسیون فوتبال نیز با انجام وظایف و پیگیری‌های خود بتوانند در جهت حل مشکل و حضور تیم‌های پرطرفدار ما در لیگ قهرمانان آسیا قدم بردارند.


وی افزود: البته طبق گزارشی که به من داده‌اند، ظاهراً در این مورد هنوز فرصت استیناف‌خواهی را داریم و اقدامات اصلی ساختاری هم به همت وزارت ورزش و جوانان و همراهی وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان خصوصی‌سازی و سازمان بورس انجام شده است.


سخنگوی دولت تاکید کرد: ۹ میلیون نفر تا الان دوز سوم را تزریق کرده‌اند. تا زمانیکه نیاز داشته باشیم چه از طریق واردات چه از طریق داخلی واکسن تامین می‌شود.


بهادری جهرمی درباره شایعات در تغییر کابینه بیان کرد: از رسانه‌ها خواهش می‌کنم از انعکاس هرگونه شایعه به ویژه در حوزه‌هایی که دغدغه مردم است و با معیشت مردم سر و کار دارد، پرهیز کنند.


وی تاکید کرد: رابطه دولت با مردم شفاف است و هر تصمیمی که بخواهد اتخاذ شود، اول با مردم در میان گذاشته می‌شود.


سخنگوی دولت گفت: همه تصمیمات اقتصادی دولت با همدلی و همکاری تیم اقتصادی اتخاذ می‌شود.


وی خاطرنشان کرد: دستاوردهای خوب اقتصادی دولت مانند کنترل بازار ارز و تصمیمات خوبی که برای تثبیت بازار سرمایه اتخاذ شد از تصمیماتی است که در جلسات مستمر ستاد هماهنگی اقتصادی با حضور همه تیم اقتصادی دولت و با همدلی و همکاری مشترک همیشگی انجام می‌شود و موضوعات بخشی نیست لذا همه تصمیمات اقتصادی در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت به صورت مشترک تحت مدیریت معاون اول رئیس‌جمهور اتخاذ می‌شود و به گواه بسیاری از افرادی که در دولت‌های مختلف حضور داشته‌اند، همدلی، هماهنگی و همکاری موجود در بین اعضای اقتصادی دولت کم‌نظیر است.


سخنگوی دولت تاکید کرد: اصلاح نظام اقتصادی کار میان‌مدت و بلندمدتی است. تورم امروز به دلیل اقدامات دیروز است. ثبات حوزه ارز حاصل همکاری‌های مشترک تیم اقتصادی دولت است.


خبر در حال تکمیل می باشد…

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.