بخش اخبار اجتماعی ایرانیان نیوز :

امیرکبیر در مدت کوتاه توانست تحول به وجود بیاورد

رئیس شورای شهر تهران گفت: امیرکبیر در مدت کوتاهی توانست تحولی به وجود بیاورد که برای برخی گران تمام شده و او را بدین گونه حذف کردند.


به گزارش خبرنگار سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران، مهدی چمران در ابتدای جلسه سی و نهم شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور خود گفت: ۲۰ دی ماه مصادف بود با سالگرد شهادت میرزا تقی خان امیرکببر. او یکی از فرزندان این ملت بود که از خانواده‌ای معمولی و روستازاده رشد کرد و توانست در مناصب آن دوره جایگاهی را کسب کند و در  آغاز حکومت ناصرالدین شاه صدارت او را به عهده گرفت اما به این دلیل که یک شخصیت مستقل بود و عرق ملی داشت با سعی انگلیس ها و مادر شاه به شهادت رسید.


او تاکید کرد: آنچه برای ما مهم است این است که در آن دوران به هم ریخته کشور میرزاتقی خان امیرکبیر در مدت کوتاهی تحولی در کشور به وجود می آورد که آثار آن تا سال ها باقی می ماند و این درس عبرتی برای ما است که در مدت کوتاه نمی شود کاری کرد.


چمران ادامه داد: امیرکبیر در مدت کوتاه توانست تحول به وجود بیاورد و این تحول برای برخی گران تمام می شد و او را بدین گونه حذف کردند. دارالفنونی که میرزاتقی خان تاسیس کرد همزمان بود با تأسیس مدرسه مشابهی در ژاپن تا پایان دوران ناصرالدین شاه و می بینیم ژاپن به کجا رسید و ما که تحت سیطره شاهان بودیم در آن زمان به کجا رسیدیم.


رئیس شورای شهر در ادامه گفت: ۲۲ دی ماه سالروز تشکیل شورای انقلاب به فرمان امام است. در آن ایام امام هنوز به ایران بازنگشته بود و شورای انقلاب شکل گرفت تا مسائل داخلی ملت را پیگیری کند.


 


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.