بخش اخبار سیاسی ایرانیان نیوز :

گفت‌وگوی وزرای خارجه عربستان و چین درباره برنامه هسته‌ای ایران

وزیر خارجه عربستان و همتای چینی وی درباره برنامه هسته‌ای ایران و مذاکرات جاری برجامی در وین گفت‌وگو کردند.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران، به نقل از العربیه، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان و «وانگ یی» همتای چینی وی درباره برنامه هسته‌ای ایران و مذاکرات جاری برجامی در وین گفت‌وگو کردند.


بنا به اعلام وزارت خارجه عربستان، بن فرحان در چارچوب سفری رسمی در شهر «ووشی» در جنوب چین، گفت‌وگوهای فشرده‌ای را با وزیر خارجه این کشور انجام داده است.


فیصل بن فرحان تاکید کرد که در این دیدار، مسائل مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران را با همتای چینی خود مورد بررسی قرار داده است.


در این گفت‌وگوهای رسمی روابط دوستی عربستان و چین و راهکارهای تقویت آن در همه زمینه‌های همکاری و هماهنگی مشترک مورد بررسی قرار گرفت.


بن فرحان و وانگ یی همچنین با طرح دیدگاه‌های دو کشور در مورد تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و تلاش‌های مربوط به آنها، بر لزوم حمایت از امنیت و ثبات در افغانستان تاکید کردند.


به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، دو طرف درباره بسیاری از مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی مورد اهتمام مشترک که مهمترین آنها، ارتقای امنیت و ثبات در خاورمیانه و تلاش برای تحکیم صلح از سوی دو کشور دوست در منطقه و جهان است، به رایزنی پرداختند.


در این نشست دوجانبه همچنین راه‌های گشودن افق‌های جدید برای روابط دوستی راهبردی میان دو کشور از طریق کمیته عالی مشترک چین و عربستان و اقدام‌های آن در راستای هماهنگی و برنامه‌ریزی راهبردی در بسیاری از زمینه‌ها در پرتو برنامه چشم‌انداز ۲۰۳۰ توسعه عربستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


موضوع «تحکیم روابط میان دو کشور و بسیاری از مسائل مورد اهتمام مشترک چین و سعودی» نیز در این دیدار مطرح شد.


 


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.