بخش اخبار سیاسی ایرانیان نیوز :

تقدیر وزیر خارجه از نحوه نگرش عمان نسبت به مسائل منطقه

وزیر امور خارجه کشورمان عصر امروز با بدر بن حمد البوسعیدی وزیر امور خارجه سلطنت عمان دیدار کرد.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان که برای دیداری دو جانبه با مقامات عمانی در مسقط به سر می برد، عصر امروز با بدر بن حمد البوسعیدی وزیر امور خارجه سلطنت عمان دیدار و در خصوص موضوعات مورد علاقه دوکشور به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.


وزیر امور خارجه کشورمان  در این دیدار از روند روبه گسترش روابط فی‌مابین ابراز خرسندی کرد و بر استمرار دیدار مسولان و مقامات دو کشور در حوزه های مختلف سیاسی،  اقتصادی و فرهنگی و همچنین فعال شدن کمیته های تخصصی از جمله کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور تاکید کرد.


امیر عبداللهیان ضمن تبریک پنجاهمین سالگرد برقراری روابط دو کشور تاکید کرد، روابط مردمی و فرهنگی ایران و عمان ریشه در تاریخ دارد و دو کشور توانسته اند بنای همکاری های ریشه دار و مستحکمی را پی ریزی نمایند.


وزیر امور خارجه کشورمان از نحوه نگرش عمان نسبت به مسائل منطقه مبتنی بر گفت‌وگو و همکاری تقدیر کرد و ‌آن را تنها راه رفع مشکلات منطقه دانست.


امیر عبداللهیان با ابراز خرسندی از روند گسترش همکاری های تجاری فی‌مابین، از جمله افزایش مبادلات، ابراز امیدواری کرد همکاری‌های تجاری و اقتصادی کشورهای منطقه با یکدیگر می‌تواند الگویی برای پایداری صلح و امنیت منطقه قلمداد گردد.


بدر بن حمد البوسعیدی وزیر امور خارجه سلطنت عمان نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیت ها و توانمدیهای اقتصادی و منابع انسانی ایران، بر ارتقاء همکاری های دو جانبه و بهره گیری از ظرفیت های اقتصادی منطقه تاکید کرد.


طرفین در این دیدار بر استمرار رایزنی درخصوص مسائل مهم منطقه تاکید کردند.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.