بخش اخبار اقتصادی ایرانیان نیوز :

اجرای ۱۰ پروژه کوتاه‌مدت برای حل مشکلات آبی استان‌ یزد

رئیس حوضه آبریز زاینده‌رود با اشاره به تاکید دولت بر تسریع اجرای پروژه‌های کوتاه‌‌مدت در استان یزد گفت: در این راستا با هدف حل مشکلات آبی استان یزد‌ 10 پروژه کوتاه مدت در حال فعالیت یا در مرحله تامین اعتبار و برگزاری مناقصه است.


به‌ گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران، از وزارت نیرو، “هوشنگ‌ ملایی” افزود: این پروژه‌ها با هدف ارتقای تاب‌آوری و پایداری آب شرب از طریق بازتخصیص صنعت، افزایش ظرفیت ذخیره‌‌سازی از طریق تکمیل مخازن آب شرب، تدوین برنامه اصلاح الگوی کشت و بهینه‌‌سازی مصرف آب کشاورزی بر اساس برنامه سازگاری با کم‌‌آبی و اجرای طرح انتقال آب از دریا برای تامین آب صنایع استان اجرا می‌شوند.


وی اضافه کرد: این‌ طرح‌ها شامل خط سبز آبرسان صنایع، احداث مخزن 50 هزار متر مکعبی، بازچرخانی پساب و تغذیه مصنوعی سُفره آب زیرمینی چرخاب، افزایش ظرفیت انتقال آب دریا به یزد، احداث دو مخزن به‌ ظرفیت ۴۵ هزار مترمکعب برای پروژه رینگ آب یزد، تکمیل فاز اول خط انتقال آب رینگ یزد، احداث دو مخزن به‌ظرفیت ۱۰ هزار مترمکعب و تامین آب شهرستان میبد، احداث 9 مخزن در مجموع به حجم ۵۰ هزار مترمکعب در شهرهای تفت، مروست، هرات، مهریز، بافق، بهاباد و اردکان، طرح پدافندی آب شرب استان و احداث مخزن جهت آبرسانی به اکرمیه، اکرم آباد و حسن آباد است.


وی‌ تصریح کرد: بعضی از این پروژه‌ها شروع شده و درصد پیشرفت خوبی دارند و برخی دیگر نیز در مرحله تامین اعتبار و برگزاری مناقصه بوده که با دستور رئیس جمهور و تاکید وزیر نیرو مراحل اجرایی آنها سریعتر انجام خواهد شد.


ملایی اظهار داشت: همچنین مقرر شده است مدیران استانی ضمن اجرای به موقع پروژه‎ها، به صورت دوره‎ای گزارش عملکرد و درصد پیشرفت این پروژه‌ها را اعلام کنند.


شایان ذکر است، رئیس جمهور در سفر آذرماه سالِ جاری به استان یزد اعلام کرد؛ برای رفع مشکل آب این استان یک برنامه کوتاه‌مدت و یک برنامه میان‌مدت تعریف شده که در این راستا وزارت نیرو طی جلسات کارشناسی متعدد و بررسی راهکارهای عملی برای تحقق وعده رییس جمهور، اجرای 10 پروژه‌ کوتاه‌مدت آبرسانی را در این استان برنامه‌ریزی کرده است.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.