بخش اخبار اجتماعی ایرانیان نیوز :

۱۰۰ هزار تشکل دینی پای کار تبلیغ احیای امر به معروف و نهی از منکر

نشست هم‌اندیشی معاون اجتماعی و مطالبه‌گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با مدیر تشکل‌های دینی و اعضای شورای هیئات مذهبی سازمان تبلیغات اسلامی در سالن جلسات شهدای امر به معروف ستاد کشور برگزار شد.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور؛ نشست هم‌اندیشی معاون اجتماعی و مطالبه‌گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با رئیس تشکل‌های دینی و اعضای شورای هیأت مذهبی سازمان تبلیغات اسلامی در سالن جلسات شهدای امر به معروف ستاد کشور برگزار شد.


در ابتدای این جلسه حجت‌الاسلام سید‌علی خان‌محمدی معاون اجتماعی و مطالبه‌گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور ضمن گرامیداشت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و با اشاره به سوره قدر اظهار داشت: خداوند متعال در این سوره اشاره به لیله‌القدر می‌کند که براساس روایات مختلف بالاترین قدر، شناخت و معرفت نسبت به حضرت زهرا(س) است.


وی گفت: یکی از ویژگی‌های حضرت زهرا(س) آمریت به معروف و ناهیت از منکر در ابعاد مختلف است که حضرت در این عرصه جان خود را فدا نمودند.


سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور افزود: در جامعه امروزی، ما آمر به معروف زیاد داریم که همواره در تلاشند و در مقابل ناهی از منکر به دلایل مختلف، زیاد نیستند.


حجت‌الاسلام خان‌محمدی با اشاره به چادر و حجاب حضرت زهرا(س) که ارثیه ایشان به زنان کل عالم است بیان کرد: یکی از معضلات اجتماعی در حال حاضر جامعه ما بحث بی‌حجابی و بدحجابی است.


وی ادامه داد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر در این عرصه براساس وظیفه شرعی و قانونی خود، طرح جامعی را در حوزه عفاف و حجاب تهیه کرده که در راستای کنترل، حل و ارتقاء وضعیت کنونی عفاف و حجاب، مدعی اجرا و تأثیرگذاری این طرح در جامعه می‌باشد.


معاون اجتماعی و مطالبه‌گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور اظهار داشت: کم‌توجهی یا بی‌توجهی به مقوله حجاب و عفاف توسط برخی از مردم و نهادهای دولتی و حاکمیتی باعث تزلزل جایگاه ارزشمند خانواده در آن جامعه می‌شود.


حجت‌الاسلام خان‌محمدی افزود: عوامل بالقوه‌ای که در تشکل‌های مذهبی و علی‌الخصوص هیئات مذهبی در مباحث فرهنگی وجود دارد بسیار بالاست به نحوی که می‌تواند باعث ایجاد انقلاب فرهنگی شود.


در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام باباخانی مدیر تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: امر به معروف و نهی از منکر از لحاظ معنایی و اجرایی گستردگی زیادی دارد و همین امر وظیفه سنگینی را برعهده جامعه و هیئات مذهبی می‌گذارد.


وی اظهار داشت: طبق آیات قرآن و روایات در بحث امر به معروف و نهی از منکر باید علمی، منطقی و اقناعی عمل کرد.


مدیر تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی در پایان افزود: در حال حاضر۱۰۰ هزار تشکل دینی در کشور ذیل سازمان تبلیغات اسلامی وجود دارد که براساس وظیفه شرعی خود پای کار تبلیغ دو فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر می‌آیند و تمام تلاش خود را برای احیاء واجرای این فریضتین می‌کنند.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.